Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkoi itkettää kun lueskelin teidän viestinne peekoo ja mahiiw. Jaksamista teille molemmille ja kaikille muillekin joiden vauvat ovat saapuneet etuajassa tai muuten asiat on menneet poikkeavasti.

Täällä mies tuli äsken kotiin laittamaan ruokaa. Täytyy yrittää reipastua, tai muuten vollotan vielä ruokapöydässä.

Tänään ompelin vauvalle peiton upouudella ompelukoneella ja pyykkäsin äidin tuomat ihanat pikkuiset petivaatteet. Ihmeen äkkiä se päivä kului ja hämärtyessä alkaa väsyttää. Masussa taas vilkastutaan siinä vaiheessa kun uni saisi tulla.

Sairaalakassin pakkaaminen tuntuu ylivoimaiselta, mutta sainpahan ainakin tehtyä listan, jonka näytin miehelle. Saa sitten vaikka tuoda sen myöhemmin jos äkkilähtö tulee. Kai tääkin on vaan sitä loppuajan kieltämistä. "Eihän tässä mikään kiire ole. Ai onko meille muka tulossa vauva?"

No tänään sai jotain positiivista tietoa, eli selvisi mistä papulle kertyy nestettä vatsaan, tai et se neste on imunestettä, ja nyt aloittivat hoidon, ja kattovat lähteekö turvotus kasvuun vai pysyykö ennallaan.
Ensi viikolla on papulla edessä aivojen magneettikuvaus ja silmälääkäri. [&o]
Toivottavasti kaikki menis hyvin ja olis hyviä tietoja tiedossa.

moikka,

Mahiiwille iso hali taalta meiltakin, toivottavasti kaikki kaantyy parhain pain! :)

mun alakulo on jo helpottanut huomattavasti, kiitos vaan :) ja nuo mahan arvostelijat nyt on vaan jatettava omaan arvoonsa, toissakin oli pari tyyppia ketka ei millaan malttanut olla huomauttelematta etta kuinkas kaksoset voi ?! hohhoijakkaa.. no mut taalla siis kaik hyvin. :)
kaveri joka sai vuos sitten lapsen tulee puolen tunnin paasta tuomaan niitten kehtoa tai sellasta pikkuvauvan sankya, miksa sita sanotaan? se on suloinen rottinkinen sanky jonka sokeat ovat taalla islannissa kasin punoneet :) ensin ajattelin ettei me sita tarvita, mutta nyt tuntuu hyvalta idealta, saa sen helposti tohon makkariin ekaks pariksi kuukaudeksi :)
tanaan on ollut koko paivan alavatsa ja selka kipuja, yollakin hikoilin ja pyorin hulluna kun ei ollut mukava olo ollenkaan. jokohan se vauva pian syntyisi? mitas ma veikkasin tonne syntymisajankohtaan? Unessa lapsi syntyi 4. paiva joka on maanantai, ans kattoo!
Sain villatakin valmiiksi, se on vastasyntyneelle hieman iso (vai saattaapa sopia talle mun jattivauvalle haha), mutta voi varmasti alkaa kayttaan parin kuukauden iassa ja sit on kasvunvaraa hihoissa vuoden ikaiseksi asti varmasti :) ihanaa merinovillaa, super pehmyt :) ma en ole mikaan mestari neuloja joten mulle taa oli taas suuri saavutus :) noi cassandran neuleet tuolla hankintoja puolella on kylla tosi kauniita, tama on himpun verran rakaisempi ;)

ainiin, juttelin neuvolan tadin kanssa ja se sanoi etta todennakoisesti mulle EI voi antaa epiduraalia/spinaalia vaikka haluaisinkin, kun on isompi tatuointi alaselassa rangan paalla.. sanoi sit vaan, etta mut sahan parjaat varmasti vedella ja akupunktiolla ja ilokaasulla ;) hehe.. joo, niinpa kai sitten :) no, eipahan tarvi sita sitten enaa miettia, etta menisko luomuna vai puudutuksilla! haha
mut tiiti72n vinkit kylla tulee kayttoon, nain minakin olen ymmartanyt etta liikkumalla ja eri asentoja kokeilemalla se lapsi tulee rivakammin ja mukavammin ulos :)

pitaskohan ottaa pikanokoset ennen kehdon tuloa? ehkapa :)

Hyvia vointeja kaikille iso ryhmahali!!
[:)]

[:)] Maaru, oletpa todella suloisen nutun kutonut. Aivan ihana!

Mahiiw ja peekoo, teille voimia itsellenne että lapsillenne.

Minäkin edelleen yhdessä koossa vuoristoratahormoonieni kanssa. Maanantaina olisi laskettu aika, mutta eipä ole mitään merkkiäkään edes siihen suuntaan, jotta jotakin tapahtuisi. Vihdoinkin on kuitenkin se kauan kaivattu lokakuu ja ihan varmasti saan vauvani tämän kuun puolella. [:D]

Tsemppiä kaikille vielä odottaville.

Supparit 3 min välein, mies haluaisi jo sairaalaan, mut mä en vielä pure ovenkahvoja...

Nyt sitä on kotiuduttu sairaalasta.
tosiaan tiistaina alkoi iltapaivästä valua lapsivettä ja lähdin käymään neljän aikaa jorvissa pyörähtämässä.

totesivat että tosiaan on lapsivettä. supistukset alkoivat vasta sairaalassa.

sanoivat seitsemän aikaan että lähde vain kotia kun tämä vaihe kestää kauan ensisynnyttäjällä. mutta supistusken olivat niin kivuliata että jäin sitten sinne. mieheni tuli sairaalaan siinävaiheessa olin jo synnytysosastolla vetämässä ilokaasua..joka muuten on täysin huuhaata...ei mitään apua minulle. sain epiduraalin puol ysin aikaa ja puol yheltätoista
jo ponnistettiin. 11.34 oli poika maailmassa. kyllä on järjettömän homman evoluutio luonut sanon minä..huh [:@]

nopeaa toimintaa kyllä oli kun kokonais aikaa ajattelee..
istukka ei suostunut lähtemään ja jouduin käsin irroitukseen synnytyksen jälkeen. eli nukutettiin..nukutus kesti 20 min.mies oli pojan kanssa kun itse olin leikkaus salissa ja heräämössä.

perhehuonetta ei saatu ja mieheni lähti kolmen aikaa kotiin nukkumaan. itse en saanut nukuttua ollenkaan.

seuraavana päivänä saimme sitten perhenhuoneen..joka on kyllä aivan ihana. Hb laski 81 teen oli kyllä todella heikko olo.onneksi mies hoiti pikku-ukkelimme. sain kaksi pussia punasoluja eilen .

yleis fiilis sairaalasta jäi kyllä tosi hyvä..ruoka hyväää, henkilökunta todella mukavia ja auttavia..

nyt ihmetellään miten tämä todellinen arki lähtee käyntiin. .onneksi poika syö hyvin ja nukkuu hyvin..ainakin vielä..

pitäisi varmaan itsekin yrittää hiukan levätä ennen kun taas syödään [:D]

huomenna lueskelen täällä enemän. tänään ei vielä oikein ole ehtinyt.

jaksamisia kaikille <3

Carinat: SAMA MESE ONGELMA  TÄÄLLÄ! Mulla on työtä varten toinen osoite ja toinen oma. No kumpaankaan ei pääse kun salasana on väärä, vaikka varmasti on oikeat! -tyhmää. Kirjotahan tänne jos ratkaiset pulman jostain.. 

ALKUPERÄINEN: Tiiti72

Supparit 3 min välein, mies haluaisi jo sairaalaan, mut mä en vielä pure ovenkahvoja...

Hmm... mä kyllä varmaan jo lähtisin :)
Sain tänään kaverilta viestin, että heille oli tyttö syntynyt. Koko homma oli kestänyt vaan tunnin! En voi tajuta... kääk.

Olipas se hankalaa ja meni siihen toista tuntia mutta sainpas lakattua varpaankynnet!!! Hah! Itkukin jo pääsi välillä mutta kun olen päättänyt että pitää olla punaiset varpaankynnet niin nehän piti tehä.. En kyllä tämän mahan kanssa enää ikinä [&:]

Täälä kävin viikon minilomalla poissa kotoa, heti laski verenpaineet eikä enää ole voimassa jatkuvan levon määräys raskausmyrkytysepäilyn takia [:D]

Vauva laskeutunut ja pää hyvin alhaalla.. Sen takia tajusin torstaina ekaa kertaa kysyä että mites niin pitää sitten synnyttämään lähteä kun sitä matkaa on kuitenkin 300km sairaalaan niin kuulema kun tunnin ajan tulee supistuksia 10min välein pitää lähteä liikkeelle (ensin tonne terveyskeskukseen). Hyvä tietää [:)]

Voimia ja jaksamista teille kaikille, mammoille ja vauvoille

Menin kylpyyn kun ei oikein enää muu auttanut ja sinnehän taas kuumaan veteen harvenivat. Hiukka ennen puolta yötä kömmin sänkyyn ja nukahdin. Mies oli ihan ihmeissään, mut tuli kans nukkumaan. Hiukka ennen yhtä heräsin, supisti ja mies kuorsasi korvaan. Seuraava tuli 9 minuutin päästä, kohta 8, jne. Puoli tuntia myöhemmon nousin ylös kun en kestänyt, tuli supparit jo 5-6 minuutin välein, mut nyt tuntuu harvenevan taas... On tää ihme touhua. Jotenkin mulla tuntuu tämä poikien synnyttäminen olevan hankalaa, eivät osaa päättää tullako vai ei. Tyttöjen synnytyksissä lapsivedet on menny joko aluksi tai hetken päästä suppareiden alettua, joten homma on sitten edennyt aika suoraviivaisesti eteenpäin. No, eipä kai auta kuin seurata tilannetta, nukkuminen ei kyllä onnistu...

Ai niin, supistukset alkoivat seksillä (ja sitä ennen kaivelin isoja ruusupensaita pihalla). Hetki seksin jälkeen alkoikin tulla supistuksia 3-4 minuutin välein, eli alkoi tosi rajusti. Jotenkin vain oli tunne, että saattavat loppua, enkä siksi halunnut vielä sairaalaan, vaikka tiukaa tekikin.

Mahiiwille ja peekoolle kovasti jaksamista, tuli tippa linssiin kun luin tekstinne!

Nukkukaa muut hyvin!

Paljon voimia mahiiw ja peekoo!!!

Jokohan Tiiti72 on jo synnärillä??[:)] Tsemppiä!!

Me ollaan ja aikaisin jalkeilla kun ollaan menossa venettä katsomaan. Sellainen olisi haaveissa ensi kesäksi ja tähän aikaa vuodesta se kannattaa ostaa. On sitten koko talvi aikaa kunnostaa sitä kesäksi purjehdus kuntoon.[:)] Se on ollut sellainen meidän molempien ikuinen haave ja nyt päätettiin se toteuttaa. Mun omassa lapsuudessa veneellä oltiin joka viikonloppu ja kaikki lomat. Ja ne hyvät ja hienot muistot jo edes menneestä isästä, kyllä ne parhaimmat on sieltä saariston purjehdus matkoilta. Jos edes palan vastaavista elämän rikkauksista voin noille omille lapsille antaa niin olen tyytyväinen[:)].

Hyvät päivät kaikille mammoille ja voimia päivään!!

Kotona ollaan, takana melkein kuuden tunnin yöunet. Ei ollut vielä oikea aika syntyä [:(]

No, ehkä tämä opettaa minulle sitä kärsivällisyyttä (ei oikein kuulu hyveisiini [;)]).

YökYökYök, just söin makkarasoppaa oltuani 3 päivää tupla+limu+mustikkasoppa-kuurilla, ja hyvä ettei yrjö tullut kylään samantein [:'(]

Heipparallaa!!

Ompas tämä sivusto hiljentynyt. Itselläkään ei eunnu olevan mitää kirjoitettavaa.. Ehkä se johuu vain h-hetken lähestymisestä..

Tiiti72 Tsemii!! Ja mistä tiesit et oireet laantuu??[:D]

Olin tänään porsas. Ihan siekailematta ajoin Ikean perheparkkiin. Mullon iso vatta. [8|] Se riittäköön.
[:D]

Niin, piti kysymäni, että onko täällä kelleen muulle nyt sitten luvassa sektioo? Meidän toukka ei suostunut
kääntymään, vaikka kahden lääkärin voimin yritettiin vatkata. Magneetissa olin jo perjantaina ja tiistaina
on se lopullinen päätös et mitä tehdään. Mutta viime viikkoisista lääkäreiden puheista päättelin, etteivät
mielellään lähtisi yrittään perätilaputkautusta vauvan ison koon ja niskan asennon vuoksi. Ja tässä itsekin
ennemmin sitä sektioo sitten....

Gogemuksia teillä muilla?

moikka moi,

johan oli tiiti72lla lahella :) kylla se sielta sitten tulee, karsivallisyytta vaan :) kylla taallakin alkaa jo karsimattomyys poltella jalkapohjia ja toivoisi etta tama lahtisi nyt tulemaan. eilen supisti koko paivan oikeastaan tasaisin valiajoin mutta ei kamalan kipeasti. tanaan paatin lahtea punaisen ristin vapaaehtoishommiin rahalippaan kanssa keraamaan rahaa malawin ja sierraleonen muksuille. hyvin jaksoin tunnin puolitoista kappailla ja tuottoisaakin se tuntui olevan, harvempi kehtaa sanoa ei raskaalle naiselle joka keraa rahaa osattomille lapsille ;) hyva homma, ja siita tuli hyva mieli. nyt kotosalla taas neulomassa, novitan pitkahihainen/lahkeinen kietaisuhaalari pehmeasta antiikin vihreasta villasta, naista tulee tosi coolit kylla :) hehe
taidan ottaa nokkaunet.
ma olen paattanyt etta maanantaina se tulee.. riittaakohan se etta itte paattaa?? ;)

hyvia vointeja kaikille!![:)]

Maamukka meille on tulossa sektio! Myöskin perätilan vuoksi, ei typy suostunut kääntymään vaan viihtyy oikein hyvin istualtaan [;)] Ja lantio todettiin liian pieneksi synnytykseen, muuten olisin luultavasti yrittänyt alakautta.. Mutta nyt siis tämä "tuomio" ja sitä on mielessä pyöritelty. Ja ajatus tuntuu jo ihan hyvältä, löytyy siitä niitä hyviäkin puolia [:)] Ja kannattaa muistaa, että ei ole juurikaan vaihtoehtoja [:D] Joten vastuu on nyt siirtynyt omilta harteilta, jos niin voi sanoa. Lisää tähän liittyvää sepustusta löytyy täältä http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=117266

Hyvin se tulee menemään, ei kannata ylimääräistä huolta kantaa! Mennään hyvin ja luottavaisin mielin vaan [:)]

Jos tuntuu, että relatipat ei auta niin kokeile kuplastop:ia. Siskoni(sai toisen mukelon heinäkuussa) totesi niiden olevan parempia, kuin mikään muu aiempi tuote mitä on käyttänyt.

Takaisin