Lokakuun leuanlouskutukset

ARGH![:@] Raivostuttavan kenkku juttu, jolle ei mahda mitään. Kurjaa Happy73. [>:]

Itse kuuntelin ennen aina musiikkia, mutta nyt, kun olen ollut monta vuotta päiväkodissa töissä, en kotona enää jaksa kuunnella muuta kuin hiljaisuutta. Nyt kotona ollessani olen yrittänyt muistaa laittaa musiikkia soimaan aina välillä. Enpä ole huomannut mitään erityistä. Joskus iltaisin laitan sellaisen veivattavan soittorasian koneiston vatsaani vasten ja soitan vauvalle When You Wish Upon a Star (Pinokkiosta).

Sekä mies, että minä soitamme kummatkin pianoa, joten pianomusiikilla on vauvan musiikkitietoisuus kyllästetty. Itse soitan klassista ja mies kaikkea kevyttä. Vauva osaa varmaan laulaa Valkean Joulun sellaisen svengaavana kikkailuversiona jo syntyessään. [:D]

Juhlissa olen pelannut Rock Bandia ja ollut solisti. Eye of a tiger saa vauvan joraamaan. Olen huomannut, että laulaminen on nykyään tosi paljon vaikeampaa, kuin ennen. Hengästyttää kamalasti, eikä keuhkoista pysty käyttämään kuin murto-osaa. Lisäksi pallea ei toimi ihan samalla lailla kuin ennen. Ensi viikolla kaksi ystävääni tulee meille pelaamaan. Voipi olla viimeiset kerrat nyt, kun kotona saa luukuttaa kunnolla vahvareiden kautta.[;)]
 
Ihan pikaisesti vain!!! Tämän päivän ultrasa kohdunkaulani paljasti todella iloisen yllätyksen, tämä lepohoito on tehonnut ja kanava on jopa alkanut palautua pidemmäksi!!! Eli supistusriskin uhallakin otan ja lähden tästä taksilla kotiin 130km:n päälle ja jatkan sitten lepäilyä siellä seuraavat pari viikkoa. Tosin ensi viikon lopulla on tultava kontrollikäynnille tänne Tampereelle tuohon alakerran äitiyspolille, mutta toivottavasti tälle osastolle ei enää tarvitse palata! Supistelujahan on ollut koko ajan, mutta niillä ei näköjään sitten ole mitään merkitystä vaan tuo kohdunkaula elää ihan oman mielensä mukaisesti. (Tulikin taaaaas tosi pikainen)
 
^^minäkin oon huomannut saman laulamisen suhteen. Uskomattoman paljon haastavampaa. Lisäksi tuntuu, ettei pysty hallitsemaan laulamiseen tarvittavia lihaksia vatsanseudulla ja lantiossa ollenkaan entiseen malliin. Vaikea laulaa korkealta. Normaalisti olen sopraano, nykyään melkein altto sujuu helpommin. Niin ja pitkiä pätkiä en jaksa laulaa putkeen. Pianon- ja huilun soitto on kuitenkin huippukivaa. Mä soitan sekä klassista, että kevyttä härdelliä. Sävellän myös paljon itse. Aikoinaan musiikista piti tulla mun ammatti, mutta sitten päätin alkaa opiskella muuta ja jätin musiikin harrastukseksi. Nyt olen erittäin iloinen, että päätin niin. Ei tuo musiikki varmaan olisi enää ollenkaan noin haskaa, jos sitä ammatikseen tekisi... Joskus on vaan kiva tienata lisätuloja sillä.

Äh, ärsyttävä juttu Happy73!! Tuosta menis mulla jo monta palkokasvia nenään... [:@]

Nyt sitten minäkin olen saavuttanut tämän "10 viikkoa synnytykseen" hetken. [:)] Sehän teillä monella muulla on saavutettu jo aikaa sitten. Nyt alkaa todella hiljalleen tuntua siltä, että kyllä se la on jo aika lähellä.

Meinattiin koota pinnasänky marraskuun alussa, että eläimet ehtii totuttautua uuteen huonekaluun rauhassa ennen vauvan tuloa. Sitten vaunut tuodaan kotiin joulukuun alussa, niin taas on totutteluaikaa. Hoitopöytätaso me tehdään itse lipaston päälle ja sitä pitäiskin varmaan viikonloppuna askarrella. [:)]

Mulle iski eilen illalla ihan mieletön ahdistus. Olin ihan übervihainen kaikesta ja ihan kaikki ärsytti. Oli tosi kurja olo. Vihaisena aloin ommella imuja vaippoihin ja on todella onni, että ne imut jää vaipassa piiloon, on jälki nimittäin vähän sen näköistä...[:D] Mut sitten viisastuin ja ajattelin, että pakko päästä tästä mielialasta eroon (ei siis ollut edes sattunut mitään erityistä, mikä olis aiheuttanut) ja pyysin miestä hieromaan mua, ihan rentoutusmielessä. Siinä se kiukku sitten hälvenikin ja hyvillä mielin kävin nukkumaan. Taisinkin olla melko väsynyt. Tänään parempi mieli ja muutenkin parempi olo. Maha ei juurikaan enää oireile (vatsataudin puolesta) ja kuumekin on melkein poissa.
 
Hieno juttu Tättärä! [:)] Toivottavasti kohdunkaulan tilanne pysyy riittävän hyvänä. Varmasti helpotus päästä kotioloihin huilimaan. On se kotona lepääminen kuitenkin miellyttävämpää kuin sairaalassa. Ja hintakin pienempi... Jos vain tilanne sen sallii. [:)]
 
Voi ei, mä oon niin pahoillani ku aina nauran teidän jutuille [:D] Taas aattelin meemiä hikipäissään korvat höyryten surrauttamassa ompelukoneella "perkeleen perkele...!!" [:)] En tiedä mistä johtuu, mutta näen nykyään tilannekomiikka joka paikassa, vaikka en itse ole edes paikalla. Eihän tuo ole ollenkaan hauska juttu, että oli huono päivä, ikävää että sellainen osui kohdalle. Mutta kuinka ihanaa, kun on kiva mies tukena, joka tarpeen tullen kykenee pelastamaan päivän!

Oon tässä miettinyt, olisinko ihan luuseri jos jättäisin yhen tentin tekemättä. Tai siis olisin joo ihan luuseri, mutta kestäisinkö elää sen kanssa. Siitä ei siis koituisi mitään vahinkoa millekään tai kellekään, muuta ku itelle se olis aikamoinen kolaus. Opintotukea vois palauttaa tarvittaessa takas tai sitten vaan ens syksynä selitellä, että raskaus vei voiton. Multa siis jäis 1 opintopiste vajaaks tosta Kelan minimivaatimuksesta. Ei oikein viitsis eikä jaksais. Ei keskittymiskyky oikein riitä, sen verran kuitenkin jo väsyttää, vaikka kotiaskareita jaksaakin tehdä. Tunnin päikkärit on kuitenkin joka päivä pakko nukkua oli edeltävä yö sitten millainen tahansa. Toisaalta taas olis vielä sisua. Että kyllä mä nyt yritän vielä rutistaa.

Nyt ainakin häivyn pois täältä, että tosta lukemisesta vois edes teoriassa tulla jotain [:D]
 
Täälläki on soiteltu vauvalle musiikkia. Tarkotuksella oon iltasin yrittäny soittaa tai laulaa vauvalle kehtolauluja, mutta ainakaan vielä tuo muksu ei oo oikeen ymmärtäny niitten ideaa. Silloin alkaa masussa nimittäin aina melkoinen mylläys. [:D] Toisaalta tuo myllääminen taitaa kyllä johtua siitä, että ite sillon rauhotun paikalleen, ja tää muksu tuntuu muutenkin olevan aktiivisimmillaan öisin. Toivottavasti rytmi kääntyy syntymän jälkeen..

Huh, mulla on vaikeuksia tajuta, että laskettuun aikaan on tosiaan jo alle kymmenen viikkoa. Jotenki vuoden vaihde tuntuu vielä kaukaselta asialta. La:han mulla on 28. joulukuuta, ja jotenki oon koko ajan aatellu, että vauva syntyy vasta ens vuoden alussa. Vaikka mistäpä sitä tietää kuin kiire tällä naperolla tulee maailmaan. Vauvan kannalta ois kyllä ehkä mukavampi, että syntys vasta ens vuoden puolella.
 
Meillä on Zoe ihan sama juttu, jotenkin ei jäbä tajua että niitten kehtolaulujen ideana olis joku ihan muu kuin sirkuksen aloittaminen mahassa[:D]

Mä olen niin kade sun la:sta.. itse niin olisin toivonut vaavin syntyvän ensi vuoden puolella mutta mulla se ei edes teoriassa ole mahdollista, pitäis mennä kolmella viikolla yli ja sehän ei ole mahdollista.
Itse olen syntynyt tammikuussa ja voin sanoa että KYLLÄ lapsen kannalta on paljon parempi olla syntynyt alkuvuodesta, itse olen saanut niin paljon etuuksia siinä että olen mielestäni jo nyt maailman huonoin äiti kun synnytän lapseni loppuvuodesta (vitsi vitsinä hei sit oikeesti...)
Mutta mun äiti, isä, monet serkut ja kaverit on syntynyt ihan loppuvuodesta ja kyllä ne nyt näköjään jotenkin on pärjännyt elämässä [:)]
 
Kyllä se eilinen ompelu itseäkin naurattaa näin jälkeenpäin. Tänään kattelin niitä imuja ja tosiaan on taidettu muutama ärräpää purkaa niihin... [:D] Se on vaan hyvä, että näistä jutuista riittää hupia muillekin.[;)]

Mulla olis hyvinkin mahdollista, että lapsi syntyy vasta ens vuoden puolella. Toivonkin sitä, tosin toivottavasti sitten syntyisi ihan tammikuun ensimmäisinä päivinä. Voi siinä vaiheessa tää mamma olla aika kärsimätön! Tänä vuonna meillä ei varmaan juurikaan joulua laitella. Ei sitä tiedä vaikka joulua vietettäisiin synnytyssalissa. Ihan jotain pieniä juttuja vaan laitellaan kotiin ja todennäköisesti mennään anoppilaan sitten jouluna syömään. Ihan hullua oikeesti, että joulu on 2 kk päästä...
 
Hienoa tättärä! [:)] Mä olen ilmeisesti saanut nyt sit vatsataudin...koko päivä menny yökkiessä KAIKKI pihalle, vauva ollut tosi vaisu [:(]
Toivottavasti nyt ei hirveän kauaa kestä, kun pitäs vaikka mitä ehtiä tekemään. Ja muutenkaan toi yökkiminen nyt mitään kovin mukavaa ole....
 
^voih, inhottavaa. [&:] Mä olen varmaan virtuaalitartuttanut sut. ;) Ei vaan. Vatsatauti alkaa mulla olla ohi, mutta tänään mittasin taas kuumetta. Alkaa hiljalleen kypsyttään... Ja pää on taas niin älyttömän kipeä. Meillä kävi äsken vessankorjaaja ja en meinannut yhtään järkevää lausetta saada sille sanottua kun pää oli niin jumissa. Kohta lähden neuvolaan. Täytyy siellä taas vähän jutella näistä.

Noista kehtolauluista ym. vielä. Luulenpa, että vaikka nyt lapsi vatsassa ollessaan riehaantuu musiikista, niin synnyttyään se kokee tutun musiikin turvallisena ja rauhoittuu sen takia.
 
Mulla onneks helpotti, puoli päivää meni tästä päivästä ja sitten painelin shoppailee, kun olo helpotti [:D]
 
Meilläkin on nyt vatsatautia... tosin koirassa, mutta ihan yhtä rasittavaa tuokin, kun se ressukka huutaa vähän väliä yöllä ulos. Mutta on se vain hieno otus, vaikka maha on kipeä ja ihan sekaisin niin silti ei lattialle päästä edes tuota ripulikakkaa vahingossakaan vaan huutaa niin kauan, että joku ymmärtää viedä pihalle, ihan uskomaton pentu.
 
tättärä kyllä teillä on fiksu koira. :) ihana. ei meijän koira kyllä noin fiksu ole.. jos sille tulee joku hätä niin se kyllä tekee tarpeensa sinne missä sattuu olee.. pöh.. kyllä on inhottavaa.. ennen se tosin kuseksi joka paikkaan mutta kun leikattiin se nii se lopetti sen.. onnekss.. ei tartte kestää sitä kusen hajuu joka paikassa..

onneks me ollaan säästytty toistaseks vatsataudilta.. ja toivottavasti ei tulekkaan. [:)]
 
Juu, koiran/kissojen vatsataudit on myös inhottavia. Nyt ovat meillä onneksi kyllä terveitä. Meilläkin koira pyytää kyllä ulos (mutta onkin toki jo aikuinen) jos hätä tulee. On tosi suuri poikkeus jos sisään jotain tekee. Kerrostalossa asuessa koiran ripulit ei olleet ihan herkkua... Nyt rivarissa ulos pääsee huomattavasti nopeammin ja esim. öisin me avataan koiralle takapihan ovi ja se saa mennä itsenäisesti ulkoilemaan aidatulle pihalle. Takapiha on tosi kätevä näissä tilanteissa.
 
Moikka kaikille,

pakko avautua ku oon paniikissa. Oli neuvola tänään ja paino oli laskenu viime käynnistä (kuukaus sitten) 600g. Nyt pelottaa et vauva ei kasva...alussa sain valituksia et paino nous liian nopsaan. Onko muille käynyt näin? Oon kuitenkin syönyt ihan normaalisti, tosin ehkä annoskoot pienempiä kun närästää jos syö paljon kerralla. Rv 31+0. Terkkari sano vaan et seurataan nyt jos ei ens neuvolassa (2vkon päästä) oo noussut niin katotaan sit. Sf mitta kuitenkin on kasvanut ihan normaalillla käyrällä ja vauva liikkuu.
 
Pontso10: Älä panikoi, ihan turhaa!

Mulla paino ensin laski vähän, sit se nousi muutaman kilon ja taas tuossa pari viikkoa sitten laski sen muutaman kilon, eli painoin just saman verran ku ekalla neuvolakäynnillä huhtikuussa. Ei mitään hätää, vauva ottaa kyllä omansa, näin mulle sanottiin. Mä oonki koko ajan sanonu, että se taitaa syödä mun sisuskaluja, mahtaako olla maksaa ja munuaisia enää ollenkaan ku tää täältä ulos tulee [:D][;)]
Sit jos liikkeet lakkaa tuntumasta ja jos painonlasku on tosi hurjaa, niin sit voi alkaa huolestuun. Ja kyllä ne siellä neuvolassa tietää mitä tekee, varmasti sit kertovat, jos on jotain kerrottavaa. [:)]
 
Eve78:Kiitos nopsasta vastauksesta ja kannustuksesta :). Yritän olla ressailematta turhia. Jotenkin sitä vaan menee paniikkiin kun tuntuu et mikään ei oo hyvä..ensin liian raju nousu ja sitten laskee. Ehkä nyt voin hyvällä omallatunnolla syödä vaikka suklaapatukan ;). Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Olipa kiva kuulla Tättärä, että oot päässyt kotiin. Kyllä varmaan muksujakin oli jo kova ikävä ja niillä sua [:)]
Täällä on yritetty myös vauvikselle lauleskella ja soittaa musiikkia. Me ollaan miehen kans molemmat musikaalisia ja musiikki kuuluu vahvasti elämään. Jännä nähdä, tuleeko lapsesta ensimmäinen soraääni meidän perheen kuoroon vai musikaalinen myös [:D].
Mulla oli noussut paino viikossa 1,2 kiloa neuvolakäyntien välillä. Viimeks oli tullut kuukaudessa kilo. On kyllä nestettä tullut, en tiiä mistä mahtaa johtua. Toissa iltana huomasin yhtäkkiä, että jalat oli ku tukit. Yritin maata lattialla jalat sohvan päällä kohollaan, mutta eipä se paljon auttanut. Onneksi se turvotus oli aamuun mennessä häipynyt. Sitä on varmasti luvassa vielä myöhemmässä vaiheessa. Mua ei kauheasti haittais, jos jollakin kerralla neuvolassa huomattais, että paino on vähän laskussa [:D], vaikka ei kai sekään mikään tavoiteltava juttu tosiaan ole.
 
AAAWEEE!

Meinasin vahingossa innoissani onnitella tuonne syntyneet listaan, mutta sitten muistinkin...

Tuplat2010: ONNEA poikavauvoista! <3<3

Minä juuri eilen mietin, että susta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään ja että mikähäköhän sun tilanne on. Ja viimeyönä näin unta että tytön sijaan synnytin itse kaksospojat.

Kun jaksat, niin kirjoittele tarkemmin synnytyksestä. Aloitetaan niillekin kertomuksille oma ketju.
 
Asiakas tänään tuijotti tovin mahaa ja tokas: "lähe ny jo kotiin" [:D] thanks. Neljä työpäivää vielä, ens viikon pe viiminen [:)]
 
Takaisin
Top