Lokakuun lörpöttelyt

Josko se tuttiosanvaihto vaik auttas sitte ku tulis helpommin juotavaa :)
 
Meilläkään ei tutit eikä tuttipullot kelpaa. Tuteista kokeiltu Mam ja Nuk, molemmat syljetään irvistäen pois. Ainun pullosta vauva vetää maidot henkeen ja Aventista ei osaa imeä ollenkaan. Vähän hukkaan meni siis rintapumpun ostaminen, kun ei niitä pumpattuja maitoja saada vauvalle kelpaamaan... Ekoina elinpäivinään sai korviketta hörppyyttämällä (kun mulla ei vielä ollut maito noussut ja paino laski kovasti), mutta nyt ei innostu siitäkään.

Kai se on vaan hyväksyttävä, etten saa olla tuntia pidempään poissa vauvan luota ennen kuin syö kiinteitä. :P
 
Moi, en tiiä muistaako kukaan mua vielä. Mut halusin tulla kertomaan kuulumiset, täällä odotetaan uutta vauvelia, toivottavasti paremmalla menestyksellä kuin viimeksi :Heartred
OI IHANAA, Hurrrrjasti onnea ja toivottavasti sujuu raskaus hyvin :Heartred
 
Meillä näköjään sama, ei maistu pullotettu maito. Taisi kyllä olla liian kylmää ehkä, alkoi kitinä olla jo niin kova, että annoin sitten perinteisesti. Olin vähän viiniä juonut, ni aattelin jääkaapista syöttää.
 
Isommat tuttiosat tulee tänää, kokeillaan! :) Mamin anticolic ja avent meillä on pääasiassa ollu testissä, joskus kokeillu myös peruspullolla.
 
Meilläkään ei tutit eikä tuttipullot kelpaa. Tuteista kokeiltu Mam ja Nuk, molemmat syljetään irvistäen pois. Ainun pullosta vauva vetää maidot henkeen ja Aventista ei osaa imeä ollenkaan. Vähän hukkaan meni siis rintapumpun ostaminen, kun ei niitä pumpattuja maitoja saada vauvalle kelpaamaan... Ekoina elinpäivinään sai korviketta hörppyyttämällä (kun mulla ei vielä ollut maito noussut ja paino laski kovasti), mutta nyt ei innostu siitäkään.

Kai se on vaan hyväksyttävä, etten saa olla tuntia pidempään poissa vauvan luota ennen kuin syö kiinteitä. :P
Voipihan niitä maitoja käyttää sit vauvan ruokiin ja leipomuksiin :)
 
Hei mitä te muut teette vauvan kanssa kotona? Musta tuntuu ettei tuo vauva saa enää tarpeeks virikkeitä, kun ei tykkä enää katsella noita lelujaankaan juuri, sitterissä ei viihdy juuri ollenkaan, joten se sitte makoilee vaan ja jutustellaan ja välillä kääntyillään tai jumpataan.. ja kanniskelen ympäri kämppää mistä tykkää muttakun ite ei meinaa enää jaksaa. Tuntuu siis että äiti on ihan mälsä ja vauva tylsistynyt. Vinkkejä?
 
Hei mitä te muut teette vauvan kanssa kotona? Musta tuntuu ettei tuo vauva saa enää tarpeeks virikkeitä, kun ei tykkä enää katsella noita lelujaankaan juuri, sitterissä ei viihdy juuri ollenkaan, joten se sitte makoilee vaan ja jutustellaan ja välillä kääntyillään tai jumpataan.. ja kanniskelen ympäri kämppää mistä tykkää muttakun ite ei meinaa enää jaksaa. Tuntuu siis että äiti on ihan mälsä ja vauva tylsistynyt. Vinkkejä?

No justiisa oon pohdiskellu tota mutta eipä ne vauvat ihan hirveesti vielä tarvii :) meillä viihtyy kyllä lelukaaren alla, tänään on yrittäny syödä yhtä leluista (tunkee kissan jalkaa suuhun ku ukko oli asetellu tällai et yltää) ,kantelen kans pitkin kämppää välillä ja ai että se on avartavaa! Tunnen jatkuvasti huonoa omatuntoa siitä etten kanniskele enemmän kämpässä tai sylittele ja höpöttele jatkuvasti :sorry:
 
Meilläkään ei tutit eikä tuttipullot kelpaa. Tuteista kokeiltu Mam ja Nuk, molemmat syljetään irvistäen pois. Ainun pullosta vauva vetää maidot henkeen ja Aventista ei osaa imeä ollenkaan. Vähän hukkaan meni siis rintapumpun ostaminen, kun ei niitä pumpattuja maitoja saada vauvalle kelpaamaan... Ekoina elinpäivinään sai korviketta hörppyyttämällä (kun mulla ei vielä ollut maito noussut ja paino laski kovasti), mutta nyt ei innostu siitäkään.

Kai se on vaan hyväksyttävä, etten saa olla tuntia pidempään poissa vauvan luota ennen kuin syö kiinteitä. :p

Meilläkään ei syödä tuttipullosta, suuttuu vaan jos yrittää tarjota ja on kokeiltu monenlaisia. Tokihan se omia menoja rajoittaa, mutta vauva-aika on oikeasti tosi lyhyt..ja sekin päivä koittaa kun ei sille vauvalle enää tissi kelpaakaan. Meillä esikoinen vieroitti itsensä tissiltä itse 10kk ikäisenä, pikkuhiljaa väheni tissittely ja loppui kiinnostuskin sitä kohtaan, ja kyllä oli niin haikea olo.. Tällä kertaa olen ihan hyvillä fiiliksillä omistautunut tuolle imetykselle, vauva kulkee minun mukana jos vähänkin kauemmas tarvitsee mennä.

Hei mitä te muut teette vauvan kanssa kotona? Musta tuntuu ettei tuo vauva saa enää tarpeeks virikkeitä, kun ei tykkä enää katsella noita lelujaankaan juuri, sitterissä ei viihdy juuri ollenkaan, joten se sitte makoilee vaan ja jutustellaan ja välillä kääntyillään tai jumpataan.. ja kanniskelen ympäri kämppää mistä tykkää muttakun ite ei meinaa enää jaksaa. Tuntuu siis että äiti on ihan mälsä ja vauva tylsistynyt. Vinkkejä?

Meillä vauva hereilläollessaan on sylissä/lattialla/sitterissä. Seurustellaan ja jutellaan hänen kanssaan, lattialla ollessaan tulee yleensä isoveli viereen/lähelle touhuamaan ja isoveljen leikkejä onkin kiva katsella, kun isoveli usein esittelee vauvalle leluja ja antaa pusuja:Heartred lattialla ollessaan myös katselee ja heiluttelee lelukaaren roikkuvia leluja. Mitään sen kummempaa jumppaa/kääntymisharjoitteluita ei yleensä tehdä, välillä pyöräytän mahalleen jos selälläänolo kyllästyttää ja toisinpäin. Sitterissä tyttö istuu katsomassa pöydän vieressä silloin kun muut syövät, myös kotitöiden tekoa sekä isoveljen kanssa tehtäviä juttuja kuten potallakäyntiä tyttö katselee joko lattialta viltin päältä tai sitteristä. Sylissä käydään usein katselemassa peilistä peiliäitiä/isiä ja peilivauvaa tai seuraillaan isoveljen touhuja. Jos tyttö on kitiseväisellä tuulella niin "roikkuu" yleensä sitten toisella käsivarrella mukana kaikessa tekemisessä. Iskän kanssa tytöllä on omat touhut, nostaa korkealle ilmaan, pörisyttää, kutittelee ja jututtaa..ja tuo tyttö tykkää ihan hirveästi, leveimmät hymyt ja parhaat jutut kerrotaan iskälle :happy: silloin kun olen yksin kotona näiden kanssa niin harvoin ennätän mitään erikoisia viihdytyksiä vauvalle keksimään, kulkee mukana minun ja isoveljen touhuissa ja viihtyy myös itsekseen pieniä hetkiä, juttelen/laulelen myös hänelle esim.ruokaa laittaessa kun töröttää siinä katsomassa. Pyrin kyllä antamaan myös 100% hänelle omistautunutta aikaa, vaipanvaihtojen yhteydessä yleensä jututan vauvaa vähän pidempään ja jos esikoinen nukkuu vauvan ollessa hereilläollessa niin silloin myös vauva saa enemmän jakamatonta huomiota.
 
Meillä on Windy aika samat meiningit, enkä mie vielä ainakaan koe et vauveli kaipais hirveesti muuta. Nyt oon enemmä yrittäny laulella ja lukee sille, pääosin kumminki vaan makoilee leikkimatolla tai sohvalla ja mie höpötän ja ilveilen ku jaksan ja muistan, leluja esittelen. Välillä jumppaillaan yms. Nytki parhaimmat naurut tuli illasta ku pesin hampaita siin et tuo juurikaan hirveitä vielä vaadi :)
 
En tee mitään. :D vauva on lelumatolla tai sitterissä. Sit viihdyttää tarvittaessa mä, sisko tai isi. Jos alkaa kitinä, on väsy ja sit vaan laitan vaunuihin. Yleensä seurustellaan syötön jälkeen, muuten ei ehi. Pitää esim. Tota esikoista pitää vahtia tai kotitöitä. Mitään jumppaa en esim.pidä.
 
no kun siinä se onkin kun tuntuu että tuo kaveri haluaisi jo muutakin. tämähän ei siis tykkää katsella kun tehdään, siksi sitterikään ei enää kelpaa. kaikessa pitää olla mukana, muttakun äitin kädet ei kestä kanniskella. kovin sellanen toimelias ja liikkuvainen olisi, tullut siinä adhdisäänsä. rintareppu ei enää kelpaa muuten kuin nokka menosuuntaan, miten ei sitten paljon voi pitää asennon takia. nauttii kyllä niistä lyhyistä menoista kovasti. sitterissä alkaa heti huutaa jos ei jotain tapahdu. lelukaari oli pitkään in, mutta vaikka vaihtelen leluja ja muuta niin se on parissa minuutissa katsottu. päikkäreitä nukkuu tosi vaihtelevasti niin tuntuu että kun on kuusikin tuntia hereillä putkeen, alkaa ne lörpöttelyt tuntua molemmista aikas tylsiltä.. voisin patentoida sellasen liikkuvan puoli-istuvassa asennossa olevan sitterin jossa olis pyörivä ja ääntelevä mobile.... makuuasennosta hän ei yleensäkkään ole tykännyt enää pitkään aikaan, punkee itseään koko ajan istuvaan asentoon jos vähänkään mahdollista, kääntyillä tykkää mutta hermostuu kun ei pää kanna kuin muutamia minuutteja kerrallaan. tutti ei ole hänestä kiva, mutta jotain pitäisi syödä, vaan kun ei lelutkaan vielä pysy niin kauaa kädessä että niitä kunnolla kerkiäis natustaa. hoh, lähtis jo liikkumaan. Ja joo joo, kaikki sanoo että "ootas vaan, sitte toivot että ei vielä osais itse liikkua". en oikeen usko..
 
Just tänään viimeks podin huonoa omaatuntoa kun en joka hetki oo vauvalle pitämässä seuraa... :) Tyttö viihtyy sitterissä ja lattiallakin jonkun verran, mut mietin just et putäiskö siinä olla koko ajan vieressä höpisemässä jotain. Sitteristä seurailee äipän puuhia ja lattialla tarraa kinni lelukaaren leluihin ja heiluttelee niitä. Mut hyvillä mielin voin siis välillä olla ite hiljaakin eikä tarvi koko ajan olla höpisemässä :wink
 
Meillä miltei sama meno kun Windyllä. Kaikessa pitäis olla mukana, eikä yksinään oikein viihdytä. Sitterissä tosin viihtyy hetken, muttei tosiaan kauaa, varsinkaan jos ei ole mitään katseltavaa. Isoveikan touhuja tykkää kyllä katsella, mutta sekään kun ei jaksa vauvan vieressä kokoajan leikkiä. Päikkärit päivisin tosi vaihtelevia, vartin torkuista kahden tunnin uniin, yleensä vain torkkuja. Menohalut olis kovat, taito ei vain riitä, eikä vielä tarviikkaan. Tuttia ollaan opeteltu nyt syömään ja alkaa onneksi hieman maistua, muuten on kädet suussa kokoajan. Toisaalta haluaisin että lähtis liikkumaan ja taitoja lelujen pitelemiseen tulis , mutta haluisin kuitenkin että olis vielä pitkään ihan vaan vauvana. :shy: vaunuissa meillä kyllä viihtyy tosi hyvin kun saa katsella äitiä samalla ja kunhan pysytään liikkeessä.
 
Ei toiminu tuttiosan vaihtokaan. Maitoo tulee kyllä helpommin, mut jätkä ei tajua nielasta sitä, vaan ne valuu suupielestä ulos. Mie pysyttelen siis tämänkin vauvan kanssa yhessä seuraavan vuuen. :Heartred

Esikoinenkaan ei siis pulloa suostunu juomaan. Hän kyllä ilmoitti asian kovaäänisesti, toisinkuin tää jätkä joka vaan hengaa. :smiley-angelic002
 
Herätäänkö teilläkin tuntia aikaisemmin kun kelloja siirrettiin?? Tässä oo mitää järkee! Täällä nyt menty 3 aamua 04-05 herätyksillä.. Paljon kivempi oli se 06-07 herätys. Väsyttää!
 
Iltaväsy ei muuttunut kellojen siirron myötä mutta aamuherätys kyllä aikaistui, sattumaako, en tiedä :) tänään kyllä tais aamuitkut johtua kakkavaipasta, yleensä kun tyttö on herännyt höpöttelemään tyytyväisenä eikä öisin oo kakkaa vääntäny montaakaan kertaa :P
 
Meillä heräämisajat on kuin ihmeen kaupalla samat kuin ennen talviaikaan siirtymistä, vaikka nukkumaan mennään vähän aiemmin.
 
Takaisin
Top