Lokakuun lörpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tanjamus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania uutisia, kkatja! Milloin on laskettu aika? Onnellista odotusta ja kaikkea hyvää!

Mie tuossa kun lueskelin sillo vanhoja ketjuja ku mietin mitä vuosi sitten oli meneillään ni mietin moniakintäällä olleita, kenestä ei ole kuulunut nyt mitään.. Onnea matkaan kkatjalle :)

Hei apua.. mulla on nyt sitte toisessa rinnassa useampi tiehyt tukossa. Joka paikassa lukee et oleellisinta on rinnan hyvä ja tiheä tyhjennys, mutta entä kun se EI ONNISTU :( kylmät ja kuumat on kokeiltu, hieronta, alipaine, lypsy, vauva imee rintaa pitkään ja tehokkaasti eri asennoissa mutta tuntuu kuin rinnasta yritettäisiin vetää piikkilankaa ja polttaraisia:( muutama tiehyt auki mutta lähes koko rinta kova ja aivan valtavan pakkautunut, pitääkö tässä nyt vaan ootella, voiko se vaan itestään aueta? On jo tosi tukala jakipee olo ja vauva alkaa saada ko rinnalle kunnon raivareita kun heruu vaan osasta rintaa vähän. Lisäksi tuo on muutenki "parempi" rinta josta tullu enempi maitoo :(

Ota ibuprofeiinia ainaki ettei tulehtuis ja miulla on loppupelissä auttanu sauna, missä tyhjentelen ja hieron ensin ja sit viel imettää siitä. Imetyksen aikana se lämmin rinnan päällä (ollu minigrip pussissa kuumaa vettä). Ja miulla ei o menny heti ohi vaan menee se päivä. Ja nii kannattaa tutkii onko sit niitä piimäkokkareita kun ei se rinta tyhjene jos semmoset tukkii. Jajaja susiemo asento tms missä imettää nii et rinta roikkuu alaspäin, nii et painovoima tyhjentää myöskii ja vauvan leuka sille puolelle missä suurin tukos

kkatjalle onnea odotukseen! :Heartred

Minä olen ollut kuumeessa, eipä ole herkkua olla kahden lapsen kanssa itse kipeänä.. ulos en jaksanut millään lähteä eilen enkä tänään (on aina ulkoiltu noin 8.30/9.00-10.00/11.00 aikoihin ja vauva nukkunut rintarepussa tyytyväisenä) nytpä ei sitten suostunut millään nukahtamaan kun oltiin sisällä, ei sitten mihinkään eilen eikä tänään, tuloksena yliväsynyt ja kiukkuinen vauva. Jätti siis aamupäikkärit väliin kun ei päässyt ulos kantorepussa nukkumaan o_O onko tämä vauva muka voinut "oppia" että aamupäikkärit nukutaan kantorepussa? päivällä kyllä nukahtaa vaunuihin sisälle.. näinä kahtena päivänä on siis tyttö sitten super yliväsyneenä viimein nukahtanut 11 aikoihin ekoille päiväunille herättyään 7.30. Monet epätoivon hetket ehdin kyllä jo kokea, kun itsekin olisin kipeänä kaivannut päästä vain lepäämään..huomenna kyllä ulkoillaan sitten vaikka pää kainalossa, onneksi alkaa jo tauti helpottaa.

On voinut tottua. Ite en oo ees kokeillut muuta kuin vaunuja. Opetin nyt tutin, kun peukkuja imi. Tuttihan on ihan helkkarin hyvä keksintö! :) tää rauhottuu tutti suussa iteksiään nukkumaan eikä itke autossa. Onneks oppi, esikoinen ei oppinut. Ei myös imeskellyt peukkua, leluja, rättejä eikä oikein tissiäkään. Tää tokakaan ei tissiä ota kuin nälkään.

Meillä myös rauhoittuu itsekseen nukkumaan kunhan on tutti. Jos illalla väsyitku kerkiää tulla ni vien kehtoon ja ite makaan vieressä sängyllä ja annan vauvalle käden. Hän ottaaki sormesta kiinni ja rauhoittuu siinä sitten hyvinkin pian :) tyttö nukahtaa viimeistään 9ltä yöunille (ennen valvoi puoleen yöhön) ni saadaan me vanhemmat vähän ilta-aikaa kahdestaan - siis silloin kun en ite painu yöunille heti vauvan nukahdettua :grin

Kokeilin viime yönä syöttöä ilman sakeuttajaa, no eka menikin hyvin mutta klo neljän syötöllä vauva veti 50ml ja pulautti ulos. No vaatteiden (ja samalla sit vaipan) vaihtoon ja loppumaidon sakeutus, veti 60ml sakeutettua maitoa ja sammui samantien :P sit tuliki seiskalta seuraava syöttö jo kun edellisiä oli tullut pihalle.. Sakeutus jatkuu ..

Meille on kertynyt ylimääräisiä tutteja... Raskausaikana ostin pari Aventin ja Mamin tuttia mutta ne kelpaa vain hyvin harvoin, jos ollenkaan. Synnäriltä saatiin mukaan Nukin tutti, se on kaikista paras ja tuttiosa on erilainen (kärki kohoaa), niitä piti käydä ostamassa kaupasta nyt pari lisää. Seuraavia tuttikokoja tuli ostettua myös raskausaikana etukäteen, mutta ne on niitä "vääränmallisia" suoria tutteja, saa nähdä kelpaako ne myöhemmin vai pitäisikö tehdä niin, että en edes avaa niitä pakkauksia vaan säästän mahdolliselle toiselle tulokkaalle tai sitten annan ne lahjaksi jollekin toiselle vauvalle. Tuttia meillä syödään muutenkin vain harvakseltaan mutta nyt tässä viikon aikana olen huomannut, että tutti alkaa kelvata enemmän.

No meillä vähän sama juttu tuttien kans. Ostin eka yhen paketin Aventin tutteja, ja kun oli tarjouksessa niin pari pakettia Mamin tutteja, myös yhden isompaa kokoa. Alkuun söi Mamin tutteja kun ne oli pienimpiä. Mutta sitten kun otettiin nuo Aventit käyttöön, niin ei Mamit oo oikein kelvanneet. Ottaa kyllä hetkeksi suuhun, mutta sylkee sitten pois. Vaikkei noissa silmämääräisesti juuri eroa ookaan. Muita en oo sitte ees kokeillu.

Mä täällä ootan, että tuunko kipeeksi vai en. Kolme vanhinta lasta on nyt vuoronperään olleet kipeinä. Jokainen on alottanu oksentamalla yön, samalla on noussut kuume (kakkosella ja ensimmäisenä sairastuneella korkeimmalle) ja hirvittävä kurkkukipu vielä päälle. Tässä on ollu jatkuva valmius viikon ajan, että jos mäki tuun kipeeks, niin on ruokaa ja lääkkeitä valmiina kaapissa eikä pyykkivuorta odottamassa. Ja jäätelöä ym helposti syötävää on pitänyt koko ajan olla, että saa nuo syömään edes jotain. Joo-o, meneehän se syysloma tietty näinkin.. Onneksi minä ja vauva ollaan ainakin vielä säästytty.

Meillä taas ne Mamin tutit on pop, muutkin kyllä kelpaa mutta en haluu muita antaa ku ne on vissii imuotteen kannalta huonompia..
Ite ollu vähän nuhassa ja pikkusella jo pidempää nenä tukkeessa

Meillä ei tutti kelpaa, ei minkäänlainen eikä mitenkäänpäin.. aika ajoin olen yrittänyt tarjota mutta sylkee pois ja sitten äkkiä nyrkki tai sormet suuhun.

Meillä ei tutti kelpaa, ei minkäänlainen eikä mitenkäänpäin.. aika ajoin olen yrittänyt tarjota mutta sylkee pois ja sitten äkkiä nyrkki tai sormet suuhun.

Sama täällä.. Kuten myös tuttipullon kanssa. Ei vaan saa imettyä pulloa eikä tutteja.. Ideoita tuohon pulloon totuttamiseen voisin kaivata. Ihan pienenä joi pari kertaa pullostakin, mutta nyt ei sitten millään..

Täällä onneksi on tuttia syöny alusta asti.. Varsinkin nyt tutista on lohtua ko neidillä on kauhea nuha. Vinkkinä kaikille: ostakaa Physiomer- liuosta apteekista, jos tukkosuutta ilmenee. Toimii samalla tavalla ko aikuisten sarvikuonokannu. Oon sillä puhistanut tytön nenän ja vielä niistäjällä imeny isoimmat räät pois. Kylläpä henki taas kulkee!

Ite ostin tuota physiomeriä kans nyt mutta ei vielä selkeetä eroo normi keittosuolatippoihin. Eikä viiti ruutata hirveitä määriä.
Auttasko isompi tutti pullossa tai siis semmonen mistä tulee enemmän kerralla ja ootko tutustunu tahdistettuun pulloruokintaan. Jos ei pulloi huoli ni sithä niitä on kaikenmaailman hörppyytyksiä yms

Tahdistettu on tuttu juttu. Pitää kokeilla tota isompaa tuttiosaa, josko se auttais. Ei vaan siis saa pullolle imuotetta, vaan tuttiosa pyörii suussa niin pitkään kunnes menee hermo. On kokeiltu asentojen vaihtelua, eri paikkaa, eri syöttäjää ja eri pulloa, mutta ei.

Hörppyytys toki vaihtoehto, mutta sillä ei miun menojen kestoa käytännössä juuri pidennetä, niin en taia alkaa sitä ees opettelemaan. Pärjään kyllä menoni vauvankin kanssa, mut oishan se joskus kiva..

Ootko kokeillu eri mallisia pulloja jo? Meillä ei oo noista "tavallisista" suostuneet juomaan, mutta Aventin pullot ja Mamin anti-colic kelpaa.

Nii, ja meillä on onneksi kans tutti kelvannut alusta asti. Imuhalut kun on olleet niin mahtavat ja maidon nousun jälkeen sitä on tullut kiitettävästi, niin ettei rinnan imeminen ole riittänyt. Tutin kanssa nukahtaa yleensä helposti.

Takaisin