Lokakuun lörpöttelyt

Tanjamus

Näppärä viestien naputtelija
Toukokuun äidit 2019
Pistetäänpäs lokakuulle oma ketju pystyyn :)

Onkos muilla kokemuksia Mirena-hormonikierukasta? Minulle laitettiin jälkitarkastuksessa enkä vielä oikein osaa sanoa tykkäänkö vai en..synnytyksen jälkeen jo mukavasti litistynyt maha ainakin tuntuu inhottavan turvonneelta kierukan asettamisen jälkeen ja vähän tiputteluvuotoa tulee. Toivottavasti ohimeneviä haittoja. En oikein innostu kondomin käytöstä tai pillereiden syönnistä eikä kolmas vauva ole ainakaan muutamaan vuoteen suunnitelmissa.
 
Kohta se on joulukin :eek: Kylläpä menee nopeasti aika!
Mistä tuli mieleen, että se on ihan ainutlaatuinen joulu edessä monessa mielessä. Ensinnäkin on tämä oma lapsi, ja toisekseen minä en ole töissä! (Eka joulu n. 15 vuoteen kun en ole töissä) Pitääkös sitä alkaa sitten jo valmistelemaan kun on enää reilu kaksi kuukautta aikaa... :grin
 
Tuo joulu on kyllä jännä, mulla on loppunut kiinnostus koko 'juhlaan' pari vuotta sitten. Nyt kai pitäis sit kuitenki vaivautua laittamaan joulujuttuja (verhot, kuusi, tonttuja seinille....) jotta laps saa kuitenki kokea joulun niinku ite pienenä :) jotku joululaulut on kyllä yhä huippuja, niitä tulee varmasti lauleskeltua tytölle :joyful:
 
Mulle taas tämä "kotijoulu" on melkeinpä uusi juttu, etten oikein tiedä miten sitä sitten pitäis juhlia. Vaikka, sitähän voi juhlia just niinkun parhaaksi näkee... Saas nähdä mitä noilla pojan isovanhemmilla sitten on mielessä, luulen että haluavat osansa tästä ensimmäisestä joulusta :D
No joo,, lokakuu ja minä höpötän joulusta.. Hohhoijaa.. :rolleyes:
 
Niinpä niin jo lokakuu, ensikuun jälkeen on joulukuu. Aika rientää. Ja tosiaan joulu taas vapaalla, se onkin toinen joulu pitkään aikaan kun on vapaata. Viimeksi siis esikon ollessa vauva. Nyt varmaan pitää tosiaan laittaa kotiinkin joulutunnelmaa, kun tuo esikoinenkin on kaksi (enpä itse mikään jouluihminen ole). Mutta siihen vielä aikaa, ei vielä voi alkaa hössöttämään.
 
Mie oon jouluihminen mutta tuon hoitotyön takia ei tietenkään aina voi olla kotona. Mutta tykkään kyllä joulusta töissäkin, on ihanaa luoda vanhuksille joulua, leivotaan pipareita ja torttuja, pyöritään tonttulakit päässä, joulupukki jakaa lahjat yms. :)
 
Lokakuu alkoi ja toi samalla flunssan. Kyllä ärsyttää! Ihan ku joku ois aukassu hanan nenästä. Toivottavasti ei kestä pitkään eikä tarttuis lapsille!
 
Kyllä tosiaan tuntuu hurjalta että on jo lokakuu. Vasta oli kesäkuu ja laskettuun aikaan vielä ikuisuus, nyt nyytti lähestyy jo kolmen kuukauden ikää!
En malta odottaa joulua tänä vuonna, päästään tämän kuun lopussa muuttamaan ensimmäiseen ihan omaan kotiin! Saa sitten laittaa ensimmäisen joulun omassa kodissa. Vaikkakin juhlapyhät vietetään mun vanhempien tai siskon luona.. Mut nauttiihan niistä koristeista ennen ja jälkeen pyhienkin ☺️
 
Tänään lähdetään tytön ensimmäiselle matkalle nimittäin Pohjois-Suomeen sukuloimaan :) matkaa suuntaansa 650km, merkkasin jo vauvakirjaankin 'lapsen ensimmäinen lomamatka' kohtaan tän tapahtuman :P

Vihdoin oma isäni näkee tyttärentyttärensä kun ei ristiäisiinkään päässyt :)
 
Miten meni matka SeEnsimmäinen? Aika kunnioitettava matkahan tuo on. Meillä mummolaan ajaa 3h ja se on mennyt tuurilla kerran ilman yhtään syöttöä/pysähdystä ,mut yleensä on se yksi pysähdys tehty. Nyt kun neiti kasvaa ni saas nähä vieläkö sujuu yhtä jouhevasti. Mut kerrohan kuinka matka meni,ois kiinnostavaa kuulla. Onhan se ihanaa päästä sukulaisten luona käymään!
 
Meilläkin mummo ja vaari asuu 3h ajomatkan päässä. Harmi sinällään kun nähdään vain pari kertaa vuodessa, ei lapsilla tule kunnon sidettä isovanhempiin.
 
Täällä laitettiin jo joulukoristeita esille, kun etsin isänpäivälahjaa eli syyskuun alussa :D
Mäkin rakastan joulua, se on ihan ykköspyhä! (Tosin ymmärrän Reginan näkökannan, se on nähty eksän kotona.....) Mies odottaa innolla ensimmäistä valkoista joulua.......Etelä-Suomessa köh köh..!
 
Heh. Just tänään miehen kanssa kauhisteltiin kun tuli anttilan mainos ja siinä luki syksy&joulu. Sit naurettiin että kohta on naapurissa jouluvalot :)
Joulu sinänsä on minusta ihanaa aikaa. Vähän harmittaa kun ei ole joulun alla töissä kun menee kaikki ihana jouluhösellys lasten kanssa ohi. Hmm.. Ehkä me tytön kanssa vieraillaan joulun alla useammin töissä :wink
 
Meillä oli tänä aamuna hyvä ajoitus pyllypesulle. Kannoin lavuaarille ja olin avaamassa hanas niin huomasin ku tyttö pissii.. Vähän aiemmin ni olis ollu äiti ja lattiat pississä. Niin ja tuohan pissasi perjantaina kylpyyn mentäessä isin päälle :wink
 
Onkos se sitä vessaviestintää sitten :rolleyes::grin
Onko kukaan muuten kokeillut sitä, kellä on lapsia entuudestaan? Toimiiko ja missä vaiheessa on aloitettu?
 
Muokattu viimeksi:
Miten te puette teidän vauvat ulos esim. Vaunulenkille? Me ollaan tähän asti menty ihan vain sillä äitiyspakkauksen turkoosilla makuupussilla + päällä tietenkin normi body ja potkuhousut. Asutaan siis etelässä ja lämpötila on ollut +15. Ensi viikolle kuitenkin luvattu kylmempää ja mietinkin, missä varustuksessa hoidan huomenna kauppareissun. Miten esim +5 asteen pukeutuminen menee? Voiko laittaa sen äp:n harmaan kettuhaalarin ja sitten vielä makuupussi? Vai meneekö liian kuumaksi? Varmaan se itse makuupussikin on ihan lämmin, mutta se suuaukko on niin iso niin siitä varmaan menee hirveästi kylmää ilmaa pussin sisään. Vai meneekö? Olen ihan pihalla näiden vaatteiden kanssa, joten APUA! :D
 
Takaisin
Top