On tämä foorumi vain ihana, kun saa jakaa kaikkien kanssa ajatuksia. Ymmärrän hyvin teidän tinkerbell84 ja peukaloinen ajatuksia [:)] Täällä on jotenkin hirmu helppo jakaa kaikkia iloisia ja kurjia tuntemuksia, ku kaikki on samassa tilanteessa ja jaksaa kuunnella. Kun ei sitä kauheesti viitti koko ajan höpöttää raskaudestaan "ulkomaailman" kavereilleen. Varsinkin kun tietää, että osalla heistä on ollut perheenlisäys toiveena jo useamman vuoden, mutta vauvaa vaan ei kuulu. Ei sillo viitti omaa onneaan hehkuttaa tai valittaa jostain mitättömän pienestä asiasta. (vaikka se sillä hetkellä tuntuukin maailman suurimmalta)
Välillä tuntuu jopa siltä, että on vaan pakko puhua kaikesta muusta, ettei toisia ala ärsyttää se, että olen raskaana ja mun maailmani pyörii nyt oman napani ympärillä. Sitten alkaa taas itteä ärsyttää se, että toiset ei edes kysy, mitä meidän poijalle kuuluu... Joten tänne on kiva tulla kertomaan kaikki ihanat ja yli ärsyttävät asiat, kun ne tuntuu nyt kaikki niin tärkeiltä. Tämä elämäntilanne vaan on nyt sellainen, että kaikki muu jää niin helposti toiseksi, kun kasvava vauva on koko ajan matkassa mukana.
Peukaloinen ymmärrän hyvin sun vuodatukses. Itsekin olen huomannu, että olen ihan tajuttoman herkkä nykyään kaikesta. Eilenkin itkin kaksi kertaa aivan äärettömän hyvistä syistä. Toisella kertaa musta tuntui, että mun mieheni ei huomioi mua tarpeeksi (sen jälkeen kun se oli tuonu mulle aamuteetä sänkyyn ja alannu itse lukea vain lehteä) ja toisella kertaa se puhui mun päälle, niin minähän siitä loukkaannuin, etteikö mun sanomisilla ole enää mitään väliä jne. Lievää ylireagointia, mutta sillo ei tuntunu yhtään siltä. Muttei sen puoleen, olen huomannu, että mun miehenikin on tullu tän raskauden myötä ihan selkeesti herkemmäksi. Sekin ottaa mun sanomiset kauheen tarkasti ja loukkaantuu [:D] No meillä onki alusta asti ollu varsin syvä symbioosi [:)]
Anopin kanssa ongelmia ei ole, kun sellaista ei ole, mutta peukaloinen tsemppiä sen kanssa. Tiedän millaista se voi olla! Muista sanoa miehelles, että hänen täytyy olla sun tukena ja anopin on annettava teidän tehdä kaikki päätökset, eikä sekaantua niihin liikaa.
Sitten vielä nuista raskausarvista. Kasvaessani sain todella paljon raskausarpia reisiini ja selkään. Nyt olen sitte rasvannu kaiken maailman voiteilla ihan hulluna, etten enää niitä lisää saisi. Pienen mahani vuoksi niitä ei ole viel ainakaan tullukaan, mutta tuntuu välillä ihan selkeesti, että alavatta jo repeilee. Siis ei pinnasta vaan tuolta sisältä. Tuntuiko teillä muilla semmoselta ja missä vaiheessa raskautta teille on tullu raskausarpia? Itse olen nyt koko ajan käyttäny jotain apteekin rasvaa, joka on valkovihrees laatikossa. Maksoi jotain 25€ tuubi, mutta ne sanoi että se sekä ehkäisee niiden syntymistä, auttaa kutinaan ja parantaa jo syntyneitä raskausarpia. Tosi hyvää mun mielestä, kannattaa kokeilla!
Niin juu ja täälläkin vatta on hivenen taas kasvanu. Kyllä se siit kasvaa viel, vaikka onki pieni[:)]