Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ARGH!!!! Pakko oli tulla tänne purnaa, hermot menee Kelaan! Oon nyt ollu tasan kolme viikkoa äitiyslomalla, mutta kela ei vieläkään oo osannu tehdä mulle äippäloma päätöstä. Oon nyt sinne soittanu kaks kertaa mut ei näytä auttavan...kai sitä pitää pyhällä hengellä elellä!!!

Tiedän tunteen msj. Mä menetin kans yks päivä Kelan takia hermot. Ihan pyllystä koko toiminta. Mä oon yrittäny tapella yleisen asumistuen kans, mutta vastauksena aina että mulla on 75 e liian hyvät tulot, eli toisinsanoen saan "liikaa" äitiyspäivärahaa että ei voida saada asumistukea. Meinaa olla välillä vähä rahat tiukilla ku toinen opiskelee ja ite en oo kunnon palkkaa saanu herran aikoihin sairaslomalla olon takia...

Nonii, kuukausi laskettuun aikaan 1.11 jäljellä.  [:D]
Eilen illalla tuli lievä paniikki, en voinu muuta ku vollata miehen kainalossa. Alkaa pelottaan niin paljon synnytys nykyään ku sitä aatteleekin...

Tarusella onkin siinä vähän puuhasteltavaa [:)] Mutta ihanaa kun saa kaiken sitten valmiiksi!

Mulla ajatukset seilaa edestakaisin, välillä niin kovasti toivon että syntyispä vauva jo ja saisin syliini ja hoivattavaksi, mutta sitten toisaalta tiedän että tätä mahaa tulee ikävä ja nautin tästä päivittäin [:)] Mutta kyllä sitä vauvaa jo kaipaa [:)]
Suunnilleen kaikki alkaa oleen valmiina, huoneessa pientä pintamaalausta vielä ja ne verhot on edelleen hankkimatta. Turvakaukalo, mobile ja rintapumppu tuloillaan ystävältä, vain itkuhälytin tarvii ostaa vielä. Niin ja jotain pientä kuten talkkia ja ehkä jotkin ohuet sisätumput vauvalle.
Tällä viikolla hain jo vähän vaippoja, liivinsuojia, nännivoidetta yms. Tuo voide tulikin jo käyttöön....en tiedä minkä nyppylän sain toiseen nänniin, mutta kipeä se oli, pieni ja siitä tuli hieman kirkasta nestettä.... apua.. [8|] No, josko se pysyis poissa, mä meinaan en voinut olla repimättä sitä irti.... voi ei... [&o]

Laskettuun aikaan viisi viikkoa! [:)]

8 viikkoa jäljellä :) Ihanaa [:)]

Tänään on viimeinen työpäivä ja jään äitiyslomalle. Mitään en ole vielä tehnyt vauvan tuloon liittyen. Huone on vielä laittamatta, vaatteet ja tarvikkeet hakematta. Jotenkin en jaksa ressata, kyllä sen ehtii loman aikana [8|]

Viime yönä heräsin vauvan hikkaan :) Ensimmäinen hikka niin että se tuntui :) Oli kyl hauskan näköistä ku koko maha pomppii hikottelun tahtiin [:D]

Täytyy munkin kehua huuto.netiä. On tullut ostettua melkein kaikki vauvajutut sieltä. Esim vaunut ja lipasto johon saa erillisen hoitopöytätason. Vaunut ovh.800e, 1 ja 1/2 v vanhat ja sain 300eurolla, ei paha musta. jne..

Oltiin juuri Milanossa ja Venetsiassa avomiehenkaa. Oli vaan pakko päästä vielä kahdestaan matkalle, kun lomiakin oli käyttämättä eikä kotosalla tekemistä. Kauhea turvotus oli joka ilta ja kävely teki sit vaikeaa (varsinkin kun mitkään kengät eivät menneet jalkaan :D) Muuten tosi onnistunut matka, tosin ei maha-asukki tykännyt turbulenssista!? Aina kun sitä tuli, niin alkoi kauhea potkinta, kait hän tunsi sen jotenkin?

Vielä 14 työpäivää, mut onneksi ei juurikaan töitä, kun uusi aloitti jo kuukausi sitten :) Sairaalakasseja yms en tosiaan ole miettinyt vielä, uskon et mulla taitaa mennä yliajalle muutenkin. SF mittakin huitelee alakäyrillä, mut mä nyt olen tälläinen mini-ihminen (kuulemma, pituus kun 157cm) itsekin..

Meillä kävi niin hyvä säkä, että saatiin ihan kaikki tavarat ja vaatteet ja saadaan sen mukaan kun muille jää pieneksi (kaikilla tutuilla tytöt tällä hetkellä iältään 3 kk - 1 v)

Sängyt, vaunut, kaukalot jne melkein uudet saatiin ilmaiseksi. Mieheni äiti on 20 vuotta tehnyt joulupaketteja lapsille kehitysmaihin ja kerännyt vauvallemme sivuun parhaimmat palat jo muutaman vuoden :)

Rahatilanteemme on tällä hetkellä heikko, koska mies jäi työttömäksi, niin tämä on ollut kyllä siunaus, ettei tarvinnut ostella yhtään mitään. (Paitsi potat, vaipat jne)

Heippa kaikille! [:)] Eipä ole tullut juuri kirjoiteltua missään keskusteluissa mutta tänään aamulla iski minuunkin "jännityspaniikki" kun ajattelin että nyt voi sanoa lasketun ajan olevan ensi kuussa! [:D] rv 33+4 siis menossa ja esikoinen 2 vee :)

_K_atariina Ihanaa että jollain muullakin on kaksivuotias kotona. Oletko puhunut paljon esikoiselle vauvasta? Missä muuten teidän lapsi nukkuu, omassa huoneessa vai vielä teidän huoneessa. Meillä nukkuu vielä meidän makkarissa, eikä ruvetakkaan siirtämään vielä omaan huoneeseen, kun kohtahan tuo nyytti jo syntyy. Olis pitänyt se tehdä sitten jo aikasemmin, mutta kai se näinkin menee. Katsotaan sitten kun on hyvin tottunut uuteen tulokkaasen. Ettei tuu sitten liika muutoksia samalla kertaa. Kuivaksi on meidän poika jo oppinut. Aloitin hyvissä ajoin kesällä ettei sitten tarvii tässä samalla opettaa kun on vauva.

Hui, tosiaan nyt saakin ilmoittaa kaikille kyseliöille, että enskuussa on laskettuaika [:D] Tuohan tuntuu varsin hassulta! Onneksi alkaa kaikki olla jo kasassa, tai on ollu jo paljon aikaisemminkin, mutta ku ensimmäistä odottaa niin pakkohan sitä on hamstrata talo täyteen kaikkea mahdollista mitä vauva tai itse vain voi tarvita [:D]

Muuttuukohan tämä oma hössötys tästä yhtään vai olenko mä loppuun saakka tämmönen ihanaa ihanaa ihanaa ihminen, ku kaikki vaan tuntuu nyt niin ihanalta. Jopa se, että kylkiluut on välillä ihan arkana, kun tuo poika osoittaa mieltään tuolla vattassa [:D]

Hieman kuulumisia väsyneenä.. Tämä viikko on ollut yhtä hulinaa työrintamalla. Monta päivää on venähtäny lähes 12 tuntiseksi ja voi sanoa, että kyllä sen nyt huomaa! Onneksi töitä jäljellä enää kaksi viikkoa ja nekin tiettävästi kevyempiä kuin tämä viikko. Eiköhän tässä jaksa, rautakuurin voimalla, jos ei muuten. [;)] Neuvolassa tuli käytyä keskiviikkona, siitä päivitystä tonne oikeaan palstaan, kunhan jaksan. Ehkäpä huomenna. Nyt hieman suklaatankkausta [:)] ja lepiä sohvalla.

Luomuleena, jonkin verran on ollut vauvasta puhetta, päivittäin poika käy silittelemässä mun masua mutta ei asiaa kuitenkaan jankuteta [:)] Mitenkäs teillä, onko ollut kovasti puhetta tulevasta vauvasta? [:)] Meidän makkarissa nukkuu omassa sängyssään, eikä mekään olla suunniteltu siirtävän häntä vielä omaan huoneeseen kun muutosta on muutenkin luvassa tarpeeksi [:)] Jännittää pikkasen miten poitsu suhtautuu uuteen tulokkaaseen!! Meillä ollaan vielä vaipoissa, olisihan se ollut fiksua itsekkin alkaa kesällä poitsua opettaan mutta mutta.... [:D]

Onko normaalia, että raskausarpia kutisee yöllä ja päivällä, eli melkeen jatkuvasti sais olla rasvaamassa? Herään yölläki siihen, kun oikea puoli alamahasta on ns.tulessa, unissaan niitä raavin ja vissiin oikeen urakalla! Nahka ihan hellänä ja arvet järkyttävän punaiset ! Oon kokeillu jos vaikka ja mitä rasvoja, bepanthen, ceridal, aqualan, dove jne... Oisko joku rasva jollaki heittää vinkiksi, jota vois kokeilla?
Hirvittää et iho menee ihan pilalle ja arvet ei koskaan edes haalistu..

Oletko Melela kokeillut hydrokortisoni voidetta? Niitä on eri vahvuisia apteekissa myynnissä ja ainakin mulle lekuri sanoi että on ihan turvallista käyttää raskauden aikana. En kylläkään tiedä tehoaako raskausarpiin, mutta hellittää ainakin mulla itikoiden yms aiheuttamaa polttavaa kutinaa kesäisin.

empä oo kokeillu sitä, taitaa löytyäkki jo tuolta mun miniapteekista  sitä :)

Melela: jotkut öljyrasvat vois myös auttaa, ne kun pysyy iholla pidempään. Itse oon käyttänyt vuoropäivinä öljyä (se on tosin jenkeistä joten samanlaista ei löydy täältä) ja sit rasvaa ja iho ei oo juurikaan kutissut.

Mulla on tänään hermostunut olo, ku pakkailin vauvan tavaroita muuton takia ja otin erilleen alussa tarvittavia tavaroita, mikä ei ollut kauheen helppoa, koska olen niin pihalla, että mitä se vauva tarvitsee ja miten sitä hoidetaan. Jouduin siis soittamaan omalle äidilleni, että saisin edes selvyyden, onko meillä kaikkea. Äkkiähän sen oppii, mutta on tosi vaikeeta hahmottaa esim noita vaatejuttuja, kun ei yhtään tiedä sen kokoa ja miten nopeesti se kasvaa jne. Ahistaa!

Aika hauskaa ku tässä on kuukausi tolkulla lukenu ja kirjotellu tänne ,niin nyt ku kirjautuu sisään (about 15 kertaa päivässä [:D] ) tuntuu ihan ku enemmän tuttuja olis täällä ko facebookissa [:)]
Olipa hankalasti sanottu, mutta toivottavasti ymmärrettävästi [:D]

Carina79: mun sosiaalinen elämä on nyt vain naamakirjassa ja täällä. : D tiedän tunteen.
Oottelee aina et oisko joku laittanu tänne kuulumisia. Mie oon ollu koko raskausajan kotona ja nyt KUN MUN GRADU ON VIHDOIN VALMIS (ei vielä tarkastettu mutta enivei) niin ei oo MITÄÄN MUUTA tekemistä kuin hengata täällä tai hössöttää vauvajuttuja.

Just katoin facebookista kun kaveri oli saanu tyttövauvan 30.9, pari päivää yli lasketun ajan. En kestä! Siis tätä kaipausta. HALUAN JO MUN NYYTIN!!

1kk!! APUA!! niin se vaan la lähestyy... eilen tuli itkeskeltyä aikalailla ku jänskättää ja pelottaa että miten osaan hoitaa pientä.. onneksi mies sai mut rauhottumaan ja luottamaan että kyllä me osataan [:)] oispa jo pieni nyytti sylissä tuhisemassa <3

Mä oon kans ihan riippuvainen facesta ja tästä foorumista [:D] Ei oo varmaan päivääkään ettenkö ois käyny täällä lueskelemassa/kirjottelemassa [:D]

Siiri, mua kans jänskättää ja pelottaa.. Tosin, oon mä ennenki vastasyntyneitä hoitanu, mut tuntuu ettei sitä kuitenkaan osaa olla tarpeeksi hyvä äiti... Ja sit se synnytys, voi kääk! Sitä mä pelkään... Vauva lehdessä oliki hyvin juttua synnytyspeloista, suosittelen! Muutenki oli hyvä lehti nyt tää uusin (niinku vauva lehdet aina on hyviä :)

Millään jaksas oottaa keskiviikkoon, et saa vähä varmistusta mitenkä synnytys hoituu ja millasen hoidon ne mulle tohon diabetekseen määräävät! Anteeksi, höpötän kokoajan tota samaa asiaa [:'(]

haha joo mullakin sosiaalinen elämä melkeenpä täällä.
joskus oikeen ottaa päähän jos kukaan ei oo kirjoittanut mitään uutta kun kirjautuu sisään [:D]

kävin tossa tän illan verran vielä töissä, ei tuntunut edes pahalta. viikko olis vielä äitiysloman viralliseen alkuun, joten pitää toivoo että ne soittelis vielä edes päiväks töihin, niin ei olis niin helkkarin tylsää päivisin. (olinhan mä nyt jo tossa 4 päivää poissa töistä "äitiyslomalla") [:D]

Takaisin