Lokakuun löpinät

Meillö oli tänää jasminilla masussa pöpö kun kaiken minkä söi, tuli puolen tunninpäästä ulos oksennuksen merkeissä.
Onneks iltaa kohden jo rauhottu. Ja pysyi masussa ruoka. Neiti ollu tänään tosi takertuvainen muhun. Tietenkin kun on pipi. Mä yritin siivota. Vkloppuna olis pojan 10v synttärit. Lapsii tulee aikapaljon. Äääk... jäätelö kakku pitäis tehä . Meinasin semmoisee kakkumuottiin saada tehtyy. Suklaalla koristelen sit.
 
Meilläkin ollaan kipeenä. Äiti ja tytär sairastaa, ite oon ollu lauantaista asti ihan jäätäväs räkätaudis ja sitte nousi vielä kuume, lihakset ja niveletki meni nii kipeeksi ettei olis viittiny ees liikkua, nyt jo tuntuu siltä että elämä alkaa voittaa. Tytöllä alko eilen aamulla nenä vuotamaan, oli aamulla jo aika lämpösen tuntunen mutta lämpöä ei ollut kun 37.0 mutta illalla mittari näytti 38.2, laitoin supon ja otin viereen nukkumaan, toivottavasti tänään on jo parempi. :)
 
Mä nukutin ihan pienenä kyljelleen, kylkeä vaihdellen. Nykyään laitan selälleen sänkyyn, pää kääntyy aina jompaan kumpaa suuntaan siitä. Tyttö tuntuu vaihtavan todella ahkerasti asentoa, molemmille kyljille ja mahalleen. Mahallaan ilmeisesti suosikki tällä hetkellä kun sillai eniten nukkuu. :)
 
Ekat 3kk pojun nukutin kyljelleen, sitten oppi ite kääntyilee ja sen jälkeen nukkunu massullaan.... alkuun olin kääntämässä ja vääntämässä, sitte annoin olla mahallaan. Selällään ei oo ikinä suostunu nukkuu muutaku liikkuvassa vaunussa.
Ryömii kovaa ja nousee konttausasentoon, mutta ei oo vielä ymmärtäny konttausta. istumisesta ei tietoakaan, ei yritä nousta. Tuettuna on syöttötuolissa. Millonkohan viimestää tulee kuvioihin nouseminen?
 
Me mennään huomenna lääkärille tytön kanssa. Meidän enterorokko on vieläkin voimissaan. Tänne kirjoitin siitä sunnuntaina, samana iltana lämpö nousi korkeimmillaan 38,6 C. Maito eikä mikään muukaan maistunut, mä jo ajattelin jotta tuo kuivuu kasaan. Onneksi maanantaina sitten lämpö laski eikä kuumetta ole sen jälkeen ollut. Lääkäriin mennäänkin nyt noiden rakkuloiden takia; tytöllä niitä on käsivarsi kainalosta sormenpäihin ja jalat nivusista varpaisiin asti aivan täynnä ja ne on todella pahannäköisiä. Kuumottavat ja kutisevat, mennään kysymään löytyisikö jotain rasvaa edes, jolla voisi auttaa toista. Ihan paskoja tommoset taudit, näin pienelle vielä!
 
Meillä pojulla on korvatulehdus päällä, tosiaan kuten Sanoja kirjoitti niin ihan paskoja kaikki mahdolliset taudit näillä pienillä :sad001 Antibioottia saatiin viikon kuuri, onneksi se maistuu ilmeisen hyvälle kun poika sen mielellään ottaa. Toivottavasti on pian ohi nämä sairastelut!
 
Kylläpä nyt sairastetaan. Masupöpöjä kuulemma liikkeellä. Meillä nyt kolmatta päivää ripuli. Maanantaina tuli tosiaan verta mukana ja käytiin lääkärissä. Onneksi ei tunnu vaivaavan pikkuista itseään pahemmin. Ruoka maistuu ja sitten puserretaan pää punaisena vaippaan tavaraa. Ei onneksi ihan kuralla. Ihmetyttää, miten mun antibiootit on muka voineet tän aiheuttaa, kun en ole niitä kolmeen päivään enää syönyt. Lämpöily jatkuu, mutta johtunee edelleen noista hampaista... raasulla ikenet aivan paisuneet. Onneks alahampulit tuli kivutta.
 
Meillä alkaa tauti helpottaa, kuumetta ei enää eilen ollut, vähän on vielä räkänen tyttö. En tiiä mikä oli eilen kun ei yöunille olis millään alkanu vaikka kova väsy oli.

Oon viimeksi putsannu tytön nenää babyvacilla joskus 4kk sitten, silloin ei ollu mitään ongelmaa, nyt kun olen joutunu putsaamaan viime päivinä niin kyllä on ollu taistelu, tyttö laittaa vastaan sen minkä kerkee, keittosuolatippojen laitto on myös ollu uskomatonta taistelua. Yksi mitä ei kans saisi tehdä niin putsata tytön naamaa ruokailun jälkeen, meillä kun yleensä on ruokalista naamassa mutta ei antais putsata, onko muilla tällasta havaittavissa? :)
 
Helloy pitkästä aikaa! Aika rientää hirmusta vauhtia, neiti on jo 7kk:ta. Täällä kontataaan ja kävelyäkin tuen varassa harjoiteltu. Hampaita pukataan urakalla, tällä kertaa ylös. Isommilta taudeilta on vältytty, kop kop onneksi. Täällä meinaa paniikki iskeä, olen yrittänyt etsiä itselleni töitä. Mutta huonolla menestyksellä, olisi pakko saada työpaikka joulukuulle kun äippäloma loppuu. Ei siis pärjätä kelan tuella millään. Itte kyllä hirvittää pistää tyttö päikkyyn mutta ei vaan auta. :nailbiting:

Kattelin että on täällä vielä jotain tuttuja nimiä jäljellä. :happy:

Tohon nenän tukkosuuteen ainakin meillä auttaa niin sanostusti nenään vettä ja lypsää räkää varovasti sormilla nenän vartta pitkin. Tästähän ei tietenkään tykätä mutta helpottaa oloa. Oliko vaikeesti selvitetty :grin
 
Meillä ei tykätä paidan/hihojen pukemisesta.Heti tulee kitinää ja porua. Ruokailujen jälkee naaman putsaus ei oo kans feivoritti juttu. Ja se jos estetää johonki kiellettyyn meno tai asiat ei mee likan haluamalla tavalla niin sen kyllä kuulee,onneks saa kiinnitettyä nopeasti huomion kuiten muualle.

Yöt on meillä nyt melkosen levottomia,kun liikkuminen lisääntyny huimasti niin jotenki hulinoittaa myös öitä.Kyljelle jos kääntyy niin menee liikaa ja sit likka onki mahallaa ja herää siihen ja sit alkaa kitinä. Ja tätä tapahtuu useamman kerran yössö plus ne että tutti tippunu suusta. Yhtä ei helpota se jotta likka on tikkana seiskan aikaa ylhäällä ni sit sitä iteki joutuu nousee aamukahvin keittoo ja likan kanssa leikkimää silmät ristissä.

Ollaa tiistaista tähän aamuu asti kateltu paljon palomiehii,jotka tallillemme tulivat harjottelemaa riimujen laittoa hevosen päähän ja niiden ulosvientiä.Silmäruokaa äidille ja ihmettelyä tytölle :wink.
 
Meidän neiti on eilelen ollu korkeassa kuumeessa (asteista en tiiä,kuumemittari hävisi)
MUT polttava pää nuppi oli. Panadol helpotti vähän.tänään annon yöksi panadolia neti tuli ihan hiestä märäksi ja kuume laski. Enpä tiiä mikä aiheutti korkean kuumeen toiselle. Katotaan nyt jos huomenna kuumetta ni lääkäriin pitäis mennä.

Nenän tukkoisuuteen leikatkaa sipulia sängyn viereen pitää hyvin nenän auki yön aikana.

Joo, meillä kans toi hihojen pukemininen on ollu tuskan takana. Heti tulee hirvee huuto. Siinä sit yritä laittaa nopsaa kädet läpi. Huh huh...

Huomen tulee kiireinen päivä. Pitikin jättää siivoukset viime tippaan. Tai joka päivä oon vähän siivonnut minkä vaan kerkeän. Ei näytä hyvältä liikaa tavaraa. Pitäis käydä lapsien lelut läpi. Arg...
 
Me käytiin siellä lääkärissä ja lääkäri totesi, että tämän syksyn pahin enterotapaus. Onneksi muilta osin kaikki hyvin ja saatiin pari perusrasvaa, joilla tuota hoitaa. Pikkuhiljaa menee ihokin parempaan suuntaan. Mutta, eilen ratsastustunnin jälkeen alkoi mulla kuume...
 
Meillä naaman ja käsien putsaus ruokailun jäljeen on ihan nou nou....heti menee pienellä hermo ja kosteuspyyhkeistä menee het naama punaseks. Oon pyyhkiny kosteella vanulla
Tai harsolla.
 
Me käytetään ruokailun yhteydessä sitä keittiöliinaa Chifonettiä. Yhden liinan kun leikkaa vaikka neljään osaan ja kastelee, niin voi käyttää servetteinä. Niitä voi kesken ruokailunkin huuhtasta ja käytön jälkeen pesu ja sitten mikroon steriloitumaan. Välillä voi pyöräyttää pesukoneessa.
 
Marzta, meilläkin poika inhoaa yli kaiken nenän puhdistamista ja keittosuolan laittoa. Nyt korvatulehduksen vuoksi kun käytiin lääkärissä niin se määräsi tukkoiseen nenään semmoista kuin Physiomer baby mist, mikä on siis isotoninen merisuola-suihke. Sen ois pitänyt olla helppo laittaa. Mutta ei meidän pojalle, hän taistelee ja karjuu minkä ehtii.
 
Nane, hyvä että muistutit sipulista. Äiti käytti meillä sitä lapsena.

Mä käytän Lilliputilla aika paljon 80 senttisiä bodeja, kun niissä on leveämmät hihat. Käärin sitten pituudesta pois. En ymmärrä, miksi joihinkin paitoihin tehdään tosi tiukat hihat ja hihansuut. Samoin tiukat vyötäröt vauvanvaatteissa on aiheuttanut ihmetystä. No, ehkä ne ei ole kaikille tiukkoja. Itse olen ratkonut vyötärökuminauhoja toden teolla aiempien kokojen housuissa. Nyt alkaa onneksi neidin muotokin jo muuttua.

Meillä naaman pyyhkiminen ruokailun jälkeen on myös kurjaa. Hellästi kun ottaa niin menee onneksi nykyään ongelmitta.

Hyvää yötä kaikille. Toivotaan, että vauvat osaa hyödyntää ensi yönä sen ylimääräisen tunnin nukkumiseen.
 
Voi ei , mies joutuu olemaan tunnin pidempään töissä yöllä. Onneksi siitä saa tunnin ylityökorvausta. Se ei välttämättä hirveesti lohduta siinä kohtaa kun on jo neljään saakka selvinnyt ja sitten kello onkin vasta kolme. Keväällä kellonsiirron aikaan on kivempi olla yöllä töissä.

Meillä ei ole pallero moksiskaan naaman pyyhkimisestä tai nenän niistosta. Harjoittelin eräänä pivänä nenäfriidan käyttöä ettei tarvi tositilanteessa räpeltää sen kanssa. Pistin suolatippoja ja tungin friidaa nenään, voi että kun se oli hauskaa. Hirvee käkätys ja into päällä.

Meillä ei ole ollut kuminauhavyötäröllisiä housuja käytössä kun koot 50 ja 56. Sen jälkeen vain resorillisia ja hyvin joustavia. Mä laitoin kaikki kylmästi sivuun enkä ruvennut kumppareita vaihtelemaan. Mitään farkkuja tai joustamattomia housuja / muita vaatteita ei voi kuvitellakkaan hankkivansa, kun ne ei mahdu mahan ympäriltä. Välillä on tullut vastaan sellasia paitoja, ettei meinaa saada käsiä hihoista läpi. Hihoihin pitäis saada vähän matkaa omia sormia vastakarvaan sisälle, niin niillä saisi autettua sormet turvallisesti ulos. Onneksi meille on sattunut nyt kaikki käytössä olevat paidat sopivan leveähihaisia.
 
Mä olen suosinut kietaisubodyjä, niitä vielä koossa 74 on muutamia. Helpointa pukea. Miten paljon teillä muuten on vaatteita? Siis per koko? Kun meillä on 7 bodya, 2 pitkähihaista, 2 yökkäriä ja noin 8 housut/sukkikset. Kohta pitäis alkaa taas keskittymään seuraavan koon vaatteiden kyttäilyyn, mistä tulee parhaisiin aleisiin... :). Me ei olla käytettynä ostettu eikä ostetakaan, ostelen alennuksista eikä silloin useinkaan hintaa jää kovin paljoa.
 
Meillä on varmaan kymmenet yökkärit ja enemmänkin saisi olla. Bodeja ehkä niin ikään ehkä 10, housuja ja sukkiskia alle 10, tarrtis lisää. Kolitsihousuja kahdet ja kolitsitakkeja samoin ja yksi kolitsihaalaari. Meillä ei ole mitään hienosteluvaatteita.
Meillä on kaikki kirppikseltä tai saatuja paitsi äp:n vaatteet ja pipot ja hanskat.
Jatkossa ostan uusina kengät, hanskat, pipot, alushousut, sukat ja toppavaatteet ja vedenkestävät välikausivaatteet. Kyttään myös alennuksia.
 
Meilläkin bodeja varmaan joku kymmenisen kappaletta ellei enemmänkin ( käytössä vain hyväksi havaitut eli helposti puettavat), housuja ja sukkiksia yhteensä ehkä saman verran, lisäksi lämpimämpiä potkupukuja ja sisähaalareita, paitoja tai paitamekkoja, huppareita ja villatakkeja löytyy niin ikään. Mä tykkään ostella pieniä söpöjä vaatteita. Itselle en sitten olekaan ostanut mitään ikuisuuksiin. Anoppikin on kova ostamaan ainoalle lapsenlapselleen söpöjä vaatteita ja sillä on kallis maku: benettonia ja mayoralia pikku neidille... no, mä tasotan tilannetta H&M ja Lindexin vaatteilla. Mutta olisi se ihanaa pukea pientä söpösti (niin että neiti voi sitten kuolata ja puklata vaatteensa heti kättelyssä).
 
Takaisin
Top