Lokakuun löpinät

HoosiAnna

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Yhtäkkiä tajusin, että kohta on isänpäivä! Mä en oikein ole mikään innokas viettämään näitä kaupallisia juhlapyhiä, mutta tiedän, että mies arvostaisi kovasti jos häntä muistetaan isänpäivänä. Nyt kaikki kivat vinkit listaan. Miten te olette isejä lahjoneet / muistaneet?
 
Sen verran on vielä aikaa, että ehtii vaikka vauvan kanssa askarrella jotain söpö tai muuta.
 
No mä mietin, että kopioisin noiden vanhempien sisarusten lahja-juttuja mitä ovat tarhassa tehneet. Eli joko ostan mukeja, joihin typy voi "piirtää" tusseilla tai todennäköisemmin jotain väriainetta, johon länttää kädet ja sit paperille, valokuvakehyksiin. Eli värilliset kädenjäljet. Se ois aika helppo myös monistaa noille vaarille ja papallekin...
 
Minkälainen väriaine Sanoja tollaseen käy? Hyvä muistutus muuten että täytyy vaareja ja pappojakin muistaa isänpäivänä! :)
 
Voi, ei mulla ole harmainta hajuakaan :D eikös ole jotain käsivärejä tai sormivärejä olemassa?
 
Moi vaan, Sanoja! Pahoittelut, että ne imetysliivit jäi sitten hakematta. Toivottavasti sait ne johonkin eteenpäin eikä jääneet roikkumaan tän saamattoman smurffin takia. :oops::cool:

Sormivärejä vaan hankkimaan.. ne on useimmiten tarkoitettu pienille lapsille ja myrkyttömiä. Ja lähtee hyvin vesipesulla pois käsistä, tai ainakin lasten pesunesteellä. (sininen väri usein sitkeimmin kiinni näpeissä, kokemusta!)
Väsiväreillä ja peiteväreilläkin saa kädenjäljet tehtyä, jos sellaisia sattuu kotoa löytymään.

Suosittelen lastentarvikeliikkeissä myytäviä lahjasettejä, joissa on ideana tehdä jonkunlainen käsi-/jalkavalu. Ne maksaa 15-40e riippuen miten paljon niissä on tavaraa, halvimmissa vain ohut kerrot kipsiä purkin pohjalle ja siihen kädet tai jalat, kalleimmissä tehdään purkkiin muottimassa, johon upotetaan vauvan käsi ja/tai jalka ja sitten muottiin kaadetaan kipsi. Tein itse sellaisen esikoisesta, ja nyt pikku, kipsijalka töröttää valokuvan kera lasikehyksessä ja vaikka se ajatuksena on ehkä friikki, niin siinä on oikean kokoinen jäljennös esikoisemme jalasta!
Vaatii vähän kärsivällisyyttä ja sorminäppäryyttä, mutta jos tahtoo söpöillä urakalla, niin nämä jutut pitää tehdä nyt vauva-vuotena! Ja niitä voi sitten maalata ja tuunata oman näköisiksi vaikka joku valmis-juttu olisikin.

Isänpäivä-lahjaksi voi ostaa mitä tahansa hauskaa tai tarpeellista, ja sitten tehdä kortin missä on vauvan kuva jossain muodossa. Koska meillä mies yrittää äitienpäivänä antaa minulle omaa aikaa, sitäkin voi tarjota isälle joka muuten hoitaa vauvaa paljon. Minkälaista laatu-aikaa isä sitten haluaakaan... minä kysyin omalta mieheltäni, haluaisiko hän mennä tänä vuonna isänpäivänä esikoisen kanssa uimahalliin uimaan, koska siellä on isille ja lapsille ilmainen sisäänpääsy isänpäivänä. Hän kuulosti ilahtuneelta ehdotuksesta ja se on nyt sovittu. :D

Mutta hei, ennen sitä on Halloween!! Kai joku muukin täällä viettää sitä?:greyalien::grin
 
Meillä on tälläsiä distress ink musteita. Niillä voi painaa jalan ja käden kuvia, ehkä vähemmällä sotkulla kuin sormiväreillä.
Ovat myrkyttömiä ja vesiliukoisia.
 
Mammasmurffi, mä ajattelin laittaa ne Pelastusarmeijan joulupata-keräykseen muiden erinäköisten tarpeellisten juttujen kanssa. Eiköhän ne sieltä kulkeudu tarvitseville :).

Meillä heräillään taas 5.30... Tyttöhän nukkuu yöt pääasiassa heräämättä. Jos herättää yöllä syömään, ei se vaikuta aamun aikaisuuteen millään tavoin. Illalla taas on pakko mennä nukkumaan 19.30 mennessä, muuten käy köpelösti. Ja ei, meillä ei ole vielä hampaita eikä ikenetkään pullota, voi puuh...
 
Aattelin väsätä muovailuvahasta vaareille jäljen pojun jalasta, kättä ei varmaan jaksa vielä painaa...Olisko ollu sinelli tai joku sinnepäin joka möi 2massaa per pakkaus ja oli myrkytön. Piti vaan paistaa uunis. Isälle en kyllä tiiä mitään, tietysti tää on nyt se eka isänpäivä...onneks aikaa vielä miettiä.
halloween on musta ihan paras, pitääköhän leipasta jotain "pelottavaa":laughing002
 
Hyvä, että isänpäivä tuli puheeksi. Täytyy alkaa miettiä. Alustavasti olen ajatellut, että voisin teetättää tai askarrella albumin kuvista, joita olen napsinut isästä ja vaavista yhdessä. Niitä kun on meillä aika paljon. Jonkun valokuvaussessionkin voisi buukata, mutta ehkä jätän sen jouluun... jos vaikka Lilliputti oppisi istumaan siihen mennessä.

Halloweenia usein vietetty kotona pienimuotoisesti. Oppilaille olen koulussa järkännyt normaalisti ohjelmaa ja pukeutunut itse juhlan kunniaksi (täytyyhän enkunopen). Lasten kanssa sitä on ihana viettää... voisin kaivertaa kurpitsan tai ainakin hakea koristeeksi ulos. Tänä yönä taitaa viimeisetkin kukkaset kuolla. Nyt jo pakkasta... nyyh, mun hortensiat... mutta takaisin halloweeniin. En kyllä ole ajatellut pukea vauvaa mitenkään. Olishan se muisto ekalta vuodelta ja ehkä pitäisi sukulaisten iloksi... mut jotenkin se tuntuu vielä hölmöltä. Kypsyttelen asiaa.
 
Kuuluukos ne isänpäivälahjat olla jotain vauvahömppää äidiltä vauvan nimissä isille vai voiko ne olla enemmän naiselta miehelle tyylisiä?
 
Kaipa ne voi olla kumpaakin! Meillä pääsääntöisesti isänpäivä on se juttu, jossa lapset tekee isälle jotain. Ja tavallaan enempi siis lasten juhla, leivotaan ja saavat herättää jne.

Pari vuotta sitten oli tilanne, että miehen lapset heräsi isänpäivänä klo 5 ja eihän siinä muu auttanut, kuin mennä sitä prkl kakkua vääntämään. Kermavaahtoa kun siihen vatkattiin, lapset oli innoissaan "kohta mennään herättämään iskä". Joo, se epäilemättä tässä metelissä ja vatkutuksessa nukkuukin... :D
 
Meillä isän saaman lahjat on ensin olleet äidin hankkimia ja mukamas lapsen antamia ja sitten lapsen kasvaessa enemmän ja enemmän lapsen aikaan saannoksia. Tänä vuonna mies saa jalan kuvalla varustetun kortin, ensi vuonna lapsi piirtää jo itse kortin jne. Mä ostan tänä vuonna miehelle alkkareita, kun vanhat ovat niin kulahtaneet. Ei mitään erikoista. Pikku lahja, kortti ja aamiainen sänkyyn tyylillä mennään. Lapset saa sitten itse hoitaa kaiken kun ovat tarpeeksi kyvykkäitä hommaan. :)

Mä sain äitien päivänä herkku aamiaisen sänkyyn miehen tekemänä. :happy:
 
Minuu on aina ahdistanu kaikki äitien-ja isienpäivät,joulut,synttärit ym kissan ristiäiset, etenki mitä vanhemmaksi tulee.Ei keksi ikinä mitään kivaa.
Tänä vuonna meinasin omalle isälleni ja miehelleni tilata valokuvaraamin jossa toiseen saa painatettua joko käden tai jalan kuvan pienokaisesta.Varmaan se jalan kuva.
Joululahjaksi kaavailin kipsihässäkkää omille vanhemmille,jossa on minun ja nassikan kädet liitettynä jotenkin yhteen. Siihempä ne ideat sit tyssääki.
 
Pakko tulla vähän tuulettaa. Meidän pikkuinen on nyt keksinyt, että voi kääntyä myös vatsalta selälle ja uudestaan ja uudestaan kääntymällä pääsee liikkumaan! :cat: Selältä vatsalle tyttö keksi kääntyä jo 2kk sitten, mutta tämän kääntymisen monipuolisuuden tajuamiseen meni sitten vielä hitusen lisää aikaa vaikka lihakset sen mahdollisuuteen on olleet jo ties kuinka kauan.
 
Oi joi eliinaa! Mulle kelpais kyllä tollanen :) Nauti munkin puolesta!
 
Meillä ei edelleenkään liikuta mihinkään. Onneksi neuvolassa olivat sitä mieltä, että ihan normaalia, kun refluksivauvat ei oikein viihdy masullaan. Välillä vaan tosi syyllinen olo, kun pidän tyttöä sylissä, että se ei kitisisi. Pitäisi siis pitää mahdollisimman paljon lattialla, mutta viime aikoina ei ole viihtynyt edes selällään lainkaan. Hampaat ne kai kiusaa. Tulisivat jo ne seuraavat niin voitais hetki taas keskittyä "liikkumiseen". Helppoa, kun ei tarvitse juosta perässä, mutta väkisinkin miettii, onko jotain vialla. Onko muita makoilijoita? Tämä siis ei edes yritä kämmennojaa... pinsettiotetta sentään on alkanut treenata.
 
Meil ei vielä hampaan hammasta ole tullu. Sitä enemmänki liikettä. Paikasta toiseen liikutaan pienen hylkeen poikasen lailla.Konttaus asento-mahallee-käsillä eteenpäin veto ja ylös. Johdot on pop juttu ja sit suututaa kun viedään pois niiden luota ja uudestaa sama homma.
Pientä vierastuksen makua on ilmassa.Tänään serkun kanssa oltiin lenkille lähdössö ja lähin hakee puhelinta ja serkku jäi sit siks aikaa pitää likalle seuraa niin poruhan siinä tuli kun mie häivyin näköpiiristä.
Pari yötä takaperin oli himmastus yö,Likka ajatteli yhden aikaa käydä jumppailee ja pulputtaa ominee.Eihän siinä sit auttanu muuta ku ottaa nassikka välii nukkumaa.Tunnin verran meni et nukahti ja siirsin sit omaa sänkyy jatkaa unia ja sama toistu parin tunnin päästä,söi ja sit nukku aamuu asti.Muutoin normaalisti vetelee läpi yön unta.
 
Takaisin
Top