Lokakuun lätinät

Mulla nousi tänään kuume :sad001 Koko päivä mennyt nukkuessa. Kurkku on myös kipeä. Mulla ei ikinä nouse kuume perusflunssassa, mutta kai aiheuttaja on nyt raskaus.
 
Mulla oli tuossa pari viikkoa sitten kans kunnon flunssa, virusperäinen epäilen, alkoi kurkkukivulla, sitten nousi kuume aika korkealle ja lihakset kipeytyi. Väsytti ihan kamalasti ja olo oli tosi kurja. Nyt tuo pahin olo on helpottanut, mutta yksä ja limaisuus jatkuu edelleen. Ja näyttäis että meidän esikoinenkin on tulossa samaan tautiin :sad001 Se on niin inhottavaa kun lapset sairastaa.
 
Mullakaan ei juuri koskaan ole kuumetta mut olin tossa viikko puolitoista takaperin ihan yhtäkkiä kuumeessa ja kauheessa lenssussa. Pistin raskauden piikkiin :D
 
Parasta kun kaiken voi pistää raskauden piikkiin :wink
 
Mulla oli toissa vkloppuna kipee olo, kurkku kipee ja nenä vuosi ja mitään en jaksanu tehä. Kuumetta ei nostanu niinku ei yleensäkään. Isäntä sairasti viikkoa mua aikaisemmin, poika ei tullut taaskaan kipeäksi. Itse olin kipeänä ekan kerran 2 vuoteen. Isäntä ehkä kolmannen kerran tässä 2v sisällä. Poika ei oo vielä sairastanut kun rs:n ja tosi mietona, 2vk yskä ja nuha. Muuten ei oo ollu kuumetta kun 5kk ja 1v rokotteista vähän yli vuorokauden ja pojalla nyt ikää jo 1v3kk.
 
Meilläkin esikoinen oli tosi terve kunnes meni päikkyyn sieltä sit kaikkee mahollista on tullukin. Nyt on kyllä kauheesti liikkeellä kaikkee flunssaa!

Taas yhestä työpäivästä selvitty kun kävin napsimassa monta kertaa voileipäkeksejä. Olin kyllä tosi puhki illasta vaikka oli vaan 7 h päivä...
 
Nukuin kevyet 15h :D Kuume laski parasetamolin kanssa, mut olossa ei oo kehumista :sad001

Saa nähä oonko huomenna työkunnossa, onneksi lapset olleet isällään, niin saanut sairastaa rauhassa
 
Olipa ihmeellinen kuumepiikki, ei noussut enää uudelleen ja muutenkin on ihan ok olo jo. Vain kurkku kipeä
 
Ja tää väsymys kun nukahan 20 aikaan poikien perässä. Ja aamuyöstä kun sais nukkuu niin ei nukuta. Ei pahemmin jää omaa aikaa iltaan mut mä sometan sit aamuyöllä kun koitan vielä torkkua... tietty noi järjettömän aikaset aamutkin voi väsyttää.

Ja kävin eviran sivuilta (muistaakseni oli evira) lukeen suosituksia ei ollu esikoisen jälkeen muutoksia tullu muuta kun et muita kun pellavan siemeniä ei saa syyä poislukien leivät kun niissä on niin vähän. Esikoisen ja kakkosen välissä tulikin paljon muutoksia!

Mites ootteko subissa syöny odotusaikana? Mä oon joka odotuksessa ja aion syyä nytkin. Huomenna ehkä jo.

Ja tää on jo nolo et mun shampoo ja hoitoaine loppu jo viikko sitten oon mieheltä lainannu shampoota. Huomenna kauppaan. Ollu vaan niin väsy/ huono olo etten oo saanu aikaseks.
 
Huhhuh tää pahoinvointi ja väsymys... nyt viikkoja 10+2, toivottavasti tää alkais sit helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen! Jos sais olla kotona niin olis siedettävämpää mutta tää töistä selviytyminen on ihan järkyttävää. Tälläinen aamuvalitus, nyt täytyy yrittää taas tsempata itteensä :D
 
Mä oon nyt kaks yötä tuskaillut kipeää selkää ja jalkaan asti ulottuvaa hermosärkyä. Sängystä kun nousin, niin koko jalka puutui eikä ole helpottanut kävely eikä mikään. Kokemuksia kellään?
 
Tänää taas huonompi olo. Vähän liian hyvä olo tässä olikin jo... Mä täällä pohdin et selviinkö ees sinne varhaisultraan :rolleyes: viikko 7 edelleen menossa.
 
Tänään lääkärillä käydessä oli jollain toisella potilaalla niin vahvasti partaveitsi, että vieläkin haisee nenässä ja ällöttää. Vaihdoin paidankin, mutta ei auta.
 
Esikoisen laskettuaika oli kuun puoli välissä ja nyt on ihan loppukuusta... ihan tosi hassua, et itse menee vasta 6+6, varhaisultra viikon päästä... ja toiset menee jo niskapoimuun samoihin aikoihin... :D
 
Ja sit kun saadaan np-ultrat käytyä niin hetken päästä alkaa rakenneultrakierros!
 
Tää on kyllä jännää, että vaikka on laskettu aika samassa kuussa, vauvoilla voi olla kaksi kuukautta ikäeroa. Mun esikoisen ryhmässä mä sain vauvan viimeisenä (meni kaksi viikkoa yli), nyt taas laskettu aika on ihan kuun alussa.
 
Tää on kyllä jännää, että vaikka on laskettu aika samassa kuussa, vauvoilla voi olla kaksi kuukautta ikäeroa. Mun esikoisen ryhmässä mä sain vauvan viimeisenä (meni kaksi viikkoa yli), nyt taas laskettu aika on ihan kuun alussa.

Munkin esikoinen syntyi 42+1 ja sen ryhmän ekat synty jo ennen joulua, eli yli kaks kuukautta aiemmin! On se vaan erikoista.
 
Ja sit taas on niin hurjaa ajatella jos lapsi päättääkin tulla maailmaan jo esimerkiksi rv37. Lääkäri sanoi että laskettuaika on keskiarvoltaan laskettu se 40vk mutta todellisuudessa raskaus kestää 37-42vk. Aina ajatellaan että normaali mennä yli mutta normaalia se on synnyttää jo viikolla 37 :D en edes osannut ajatella asiaa ennen näin, mutta tottahan se on :D
 
Takaisin
Top