Lokakuun kuulumisia

Mira83

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Tammimammat 2017
Toukokuun äidit 2019
Täällä ei ole vielä varsinaista keskusteluketjua, mihin saa tuntemuksiaan ja kuulumisia kertoa, aika monella lienee eka neuvola-aikakin tulevassa kuussa, olisi mukava kuulla taustoja vähän laajemminkin muitten kesäkuussa laskettua aikaa odottavista. Mulla tuli täs yks päivä mieleen et jos kaikki menee hyvin enää 7 kuukautta töitä ennen äippäloma! Jokos muut on varannu neuvola-aikaa ite heti kun tulee uudet työvuorolistat. Mies ei todennäköisesti pääse neuvolaan eikä ultraankaan?? Kun pitkä työmatka on, mukava ois kyllä yhessä mennä!
 
Täälä hiukan tarkoitus vielä odotella tuon neuvola ajan soittamisessa..kovasti pelottaa ettei raskaus etenelkään toivotusti. Kesäkuussa takana keskeytynyt kesken meno 6+jotain joka todettiin 8+jotain. Sykekkin kerran ehti näkyä mutta kontrolli käynnillä selvisi että oli kasvu lakannut aika pian ultran jälkeen. Kummittelee tuo pahasti mielessä siis.. Silloin ehdin kerran neuvolassa ja varhaisultrassakin käydä ja kamalaa oli neuvolaankin soitella kuin oli käynyt.. perjantaina nyt plussa testi tehty mutta viiva ei ole edelleenkään vahvistunut hailakasta haamusta mihinkään joten kyllä on todella epävarma olo.. kovasti kyllä toivon että kaikki menisi tällä kertaa hyvin !
 
Mä soittelin eilen jo neuvolaan ja sain ekan ajan lokakuun loppupuolelle. Sattui olemaan vielä sellainen päivä, ettei oo mitään muuta sovittuna kyseiselle päivälle. Mulle tää raskaus on tietyllä tapaa pieni yllätys, vaikkakin erittäin toivottu sellainen. Päätimme jättää ehkäisyn pois, kun tyttömme täytti puoli vuotta heinäkuussa. Ja nyt jo tärppäsi, kaksien menkkojen jälkeen. Täytyy vaan toivoa, että pysyy mukana loppuun asti :) Tuntuu vaan hassulta, että nyt on jo toinen kyytiläinen matkassa mukana. Itsellä löytyy historiassa yksi kkm ex-miehen kanssa. Nykyisen kanssa on siis jo yksi lapsi ja nyt toinen tulossa. Naanuli, yritä olla stressaamatta :) millä testillä testasit?
 
Kovasti yritän olla sressailematta ja itseasiassa hankin toisen merkkisen testin ja sepäs olikin jo melko selkeä vahva viiva eli olisiko testeissä vika.. :) merkkiä en kyllä tiedä mutta netistä tilattuja liuska testejä..
jänniä aikoja elellään!
 
Naanuli, ainakin raskauskeijusta saatavat Davidin liuskatestit on ihan surkeita. Mulla näkyi niissä hätäsesti jotain taustasta poikkeavaa kun marketin
Pregcheck näytti samasta pissasta ihan selvää plussaa :)
 
Mä tein ekat testit rfsu:n ja pregcheckin liuskoilla. Sit oottelin pari päivää ja testasin cb:n testillä mikä näytti jo selkeen plussan.
 
Ihanaa tänne tulee keskustelua! Mullakin hirmu epävarma olo kun välillä on niin oireetonta. Kuvittelin et tää alku ois jatkuvaa huonoo oloo ja oksentelua ja uupumusta et töissä jaksaa juuri ja juuri käydä mut tää on jotain ihan muuta. Milläs viikoilla se eka ultra on? Tänää ois tarkoitus ostaa se clearlube digi ja kattoo antaako se jo 2-3.... Jännää!! Meillä tosiaan suvussa ja tuttavapiirissä on ihan sikana ollu keskenmenoja niin sitähän mä itsekin pelkään....
 
Tässä vertailuna vasemmalla dpo 11 pregcheck ja oikeella david.
 

Liitteet

  • 20141001_072814.jpg
    20141001_072814.jpg
    916.8 KB · Katsottu: 76
On noissa kyllä eroja testeissä! Tuollasia hailakoita viivoja ne munkin testit antoi..oiskoha ollu sitten noita samoja. Rfsu:n testillä tein siis eilen vielä ja siihe ilmestyi heti selkeä viiva.. ja olisi vielä itselläkin pari clear blue digi testiä voi tätä testailu hulluutta :D
 
Joo siis tossa kuvakollaasissa tosiaan toi koko vasemmanpuoleinen rivistö on Pregcheckejä, ylin tehty 7 päivää ovulaation jälkeen :D ja sitte tein joka päivä ja tossa toi alin on siltä päivältä kun menkkojen ois pitäny alkaa. Mut tosiaan kaikki Davidin testit, joista yks tulos on tossa oikeella dpo 11 kohtii niin se tais näyttää samanlaista vielä tolloinkin kun menkkojen ois pitäny alkaa... en ottanu niitä testejä enää talteen. Digin taisin tehä kaks päivää ennen menkkojen alkua, eli dpo 12 (toisiks alin liuska) ja siihen tuli raskaana 1-2 :)
 
eilen soiteltu neuvolaan kahden viikon päästä ois aika :) varhaisultrassakin aattelin käydä jossian vaiheessa.yksi keskenmeno takana, joten pieni huoli takaraivossa..
digi näytti vielä tänään 1-2 vaikka rv5 ois laskujen mukaan menossa..mut toivotaan että nousee viikon pikkuhiljaa :)
 
Täällä tultu juuri gyneltä ja ainakin siellä ultratessa näytti että ihan oikeaan paikkaan tyyppi on asettunut :)
Ensi viikolla ajattelin soitella neuvolaan ja varailla ensimmäistä aikaa.. Itse en ajatellut käydä varhaisultrassa mutta voin itse töissä käydä välillä kurkkaamassa kyytiläistä ultralla :)
Jännittävää,ja onnea ihan hirmuisesti kaikille!! :Heartred
 
Hei vaan kaikille! :) katsotaan pääsenkö liittymään teidän seuraan pian. Mulla on aika selkeät oireet: pahoinvointi,huimaus,väsymys jne.. Mulla oli tässä kierrossa tosi myöhäinen ovulaatio ja siitä on nyt 12 päivää. Tein tänään pregcheck testin joka oli haamu ja sen jälkeen tein clearblue digitaali testin joka olikin nega? Mitäköhän nyt? :sad001 mulla on huomenna aika verikokeeseen, niin ehkä siellä selviää. Pelkään itse kemiallista raskautta tai varhaista keskenmenoa :/
 
Minä viime viikon tiistaina sain selkeän haamun ja ke aamulla olikin sitten kunnon plussat, tein varmuuden vuoksi ehkä 3 testiä :) ja viimeisimpänä tein vielä digitaalisen Clearbluen joka näytti " Raskaana 2-3".. En uskonu todeksi, että ekasta yrityksestä raskauduin.. rv5+2 tänään siis :)

Tänään soittelin neuvolaan ja 3 vkon päähän sainkin ajan. Tuota varhaisultraa en ollut hoksannut ees ajatella (eka raskauteni).. hmm täytyykin miettiä.

Kovasti jännitän keskenmenoa, lähisuvussakin niitä tapahtunut, mutta yritän etten ottaisi siitä stressiä..
 
Heipä hei, naiset! Ilmottaudun mukaan tänään tehdyn testin perusteella. Kuukautiset kolme päivää myöhässä, dpo joku ja selvä viiva liuskassa. Olo on jokseenkin epäuskoinen, sillä raskautuminen on ollut minulle todella vaikeaa.

Viime keväänä olin raskaana vuoden yrittämisen jälkeen, mutta se meni kesken 8+4. Lääkäri ei lupaillut nopeaa raskautumista uudestaan, mutta mitenkäs sitten kävikään! Yk 4 kkm jälkeen tuotti näköjään jo tulosta. Tämä raskaus tuli hieman yllättävästi, sillä oireet ovat hyvin hyvin lieviä, enkä liittänyt niitä suoraan raskauteen.

Neuvolaan en ole vielä soittanut. Jätän varmaan ensi viikkoon sen. Saan neuvolan kautta ar ultran aiemman keskenmenon takia ja joudun/pääsen myös äitiyspolille tarkempaan seurantaan koko raskauden ajaksi pitkäkestoisen reumalääkityksen vuoksi. Tiedossa on siis ultria ja lääkäreitä ihan riittämiin, jos tämä kaveri jaksaa kyydissä pysyä.

Jännitän nyt vain työpaikkaa. Työaikani ovat hankalia ja työmatkat kohtalaisen pitkiä, joten jotain käyntejä joutuu väkisin järjestämään työaikana. Töissä on vielä kk koeaikaa jäljellä, jonka jälkeen jatkuu vakituisena sopparina. Noloa raskautua heti, kun saa vakipaikan, mutta toisaalta työnantaja on palkannut fertiili-iässä olevan naisen firmaansa, joten ongelma ei varsinaisesti ole minun. Vai? En nyt kuitenkaan haluaisi vielä jäädä raskaudesta kiinni. Joudun asian varmaan jossain vaiheessa kuitenkin paljastamaan, sillä joudun työssäni jonkin verran käsittelemään lääkeaineita ja raskaana niiden käsittely ei varmasti sovi ainakaan ilman hanskoja.

Mukavia alkuraskauden odotuksia kaikille!
 
Täällä kans sama tilanne kuin Elaffyllä.. koeaika töissä menossa jonka jälkeen vakkaripaikka. Mulla vaan koeaika kestää joulukuulle.. kuinka saan pidettyä tän salassa.. ja jos alkaa hirveet pahoinvoinnit. En uskalla edes ajatella.
 
Moikka vaan kaikille. Kiva täällä jakaa ajatuksia, kun ei voi vielä paljastaa muille. Tosin se voipi olla aikas vaikeeta kun kaikki tutut tietää jo et ollaan pitkään toivottu toista lasta ja kyselijöitä riittää :) Viikonloppuna häät ja miehen kanssa sotasuunnitelmaa kehitelty miksen juo mitään alkoholia :)

Mulla sinänsä erilaisempi tilanne nyt kun viime raskaudessa, kun multa on poistettu molemmat kilpirauhaset pari vuotta sitten liikatoiminnan vuoksi ja tämä tuleva vauva siis kasvaa pelkästään thyroxin lääkkeen voimalla. Normaalisti pitäs kyllä kuulemma kasvaa ja kehittyä, mut joudun/pääsen taysiin tarkempaan seurantaan. Itteeni vähän kyllä jännittää ja odotan jo nyt ultraa malttamattomana et saan selvyyden et pikkusella kaikki hyvin.
 
Tervetuloa elaffy tänne puolelle ja toivotaan et pikkunen jaksaa kasvaa!!
 
Laura lady tervetuloa myös!! Mullakin thyroxin lääkitys, tosin ollu koko iän, nostithan thyroxin annostusta positiivisen testin myötä, jos et niin soittele neuvolaan!

Mä täällä jännitän et saadaanko tänää ne työvuorolistat niin pääsis huomenna soitteleen neuvolaan! Mulla kun pitkä kierto niin menkkojen mukaan ois jo 5+3 mut ovulaation mukaan 4+4 et eihän tässä kiirus oo! Mulla työsuhde loppuu vuoden vaihteeseen mut ens viikolla selvinnee varmemmin jatko, osa-aikaisena ja määräaikasena on lupailtu mut ehkä ton kasvavan vatsan kanssa, jos siellä joku on niin on parempi niin... Kun verot on pienemmät niin ei nyt suurta eroo oo palkassakaan....
 
Helloo tytöt!
Kiva ku Mira aloitit tän ketjun :wink elaffy kiva kuulla susta tällä puolella!
Naanuli varmasti on stressaavaa, kun keskenmenosta niin tuoreessa muistissa. Paljon tsemppiä sulle sinne.

Itse en myöskään ole soittanut neuvolaan. Lähinnä sen takia, että jos menee kesken.inshallah ei mee. Itselläni on jo ekasta ja viimeisestä keskenmenosta 4vuotta. Mutta silti tää raskaus alko 2yk ja "vähä oireinen" niin ei meinaa kalloon mennä et raskaana ollaan. Tosin kun on niin tuoreessa muistissa neuvolakäynnit yms.niin malttaa nyt odottaakin. Esikoisen kans kiipeliin seiniä pitkin kun odotin varhaisultra ja neuvolaa. :)

Elaffy sun ei tartte mitään huonoo omatunto tuntea duunista. Laki ja me ollaan sun puolella! :wink

Muoks. Joku kyseli milloin on ultra. Se on noin viikoilla 10-12.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top