Lokakuun jutusteluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röpelö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ette varmaan halua kuulla tätä, mut mä käyn edelleen vessassa vaan kerran yössä ja nukun muutenkin yöt hyvin :oops:
Yksi yö tuossa oli, ett piti "rampata" kolme kertaa tyhjennyksellä, mut silloin mä vetelinkin limua koko illan... ei tuo tynnyrityyppikään öisin valvo vaan nukkuu kiltisti tai sitten se liikkuu niin vaivihkaa ja antaa äipän tuutia :rolleyes:. Toivotaan , ett jatkuu sitten samanlaisena kun päättää maailmaa tulla ihmettelemään :rolleyes:

Mut mä kaipaan kunnon hikeä ja hampaiden irvistystä lenkillä...mun kroppa huutaa sitä. Onnellinen saa olla, ett edelleen voin käydä uimassa ja kunnon kävelylenkeillä useastu viikossa, mut mun kirmaustossut huutaa tuolla kaapissa ikävissään... joten rakas pikkutyyppi , saa tulla katsastamaan tänne ulkopuolelle minkälainen äippä täällä odottelee. Eli suunta kiitos alaspäin eikä kohti tissejä niin kuin tähän asti...toisaalta ymmärtäähän tuon tissikiinnostuksen, kun poika siellä kuulemma on :grin

lilliellu mie niin ymmärrän sinua!! Mun kroppa on kanssa oikein kunnon rääkkäyksen tarpeessa. Kävin eilen salilla ja taas oli illalla verenpaineet korkeella. Viime viikon tanssitunnin jälkeen kun paineet pompsahti ja piti soittaa synnärille en oo oikein uskaltanu tehdä mitään :(
Eilen oli kuitenkin pakko tehdä kevääksi asiakkaille uusia zumbakoreografioita ja vähän testat niitä.

Niin ja yks mummeli tuli eilen pukkarissa sanomaan, että ei pitäs tossa vaiheessa enää reenata, jotta vauva mahtuu tulemaan pihalle ja lihakset ei oo liian kireet. Hienoja ihmisiä nää elämäntapaneuvojat!!

Mä en käynyt viime yönä kertaakaan vessassa, yleensä käyn kerran mutta on näitäkin öitä! Muutenkin nukun kyllä tosi hyvin. Hyvä niin kun päivällä mulla on vaan yks mahdollisuus huilata, eli just tämä hetki (1-1,5h) kun esikoinen on päiväunilla. Tää villi 2-v taapero jolla alkaa olla reilusti omaa luonnetta ja temperamenttia pitää kyllä mut liikkeellä päivästä toiseen :D Ehkä se on se mun hyvinvoinnin ja vetreyden salaisuus, että kun on pakko ollut olla aktiivinen :D

Ollaan täällä Helsingissä mun siskolla perjantaihin asti. Se on päivät töissä, me käytiin aamulla heittää melkein tunnin käppäily lenkki rattailla ja toinen tunti oltiin puistossa. Nyt ansaittu lepohetki ja sit alankin väsää meille safkaa... Illalla mennään porukalla shoppailee. Saa nähdä tarttuuko vauvan vaatteita mukaan kun nyt on sukupuolikin selvillä ;) Mut ähhh, en kyl tartte mitään. Anoppi laittoi äsken kuvaviestin että oli käynyt ostelee jo tyttöjen vaatteita. Se niin toivoi tyttöä, sen toinen lapsenlapsi ja ensimmäinen tyttö :)

Huomenna vietetään täällä "perhepäivää" kun mies tulee töistä hakee meidät ja mennään sealifeen ja syömään. Ihana nähdä sitä arkenakin välillä :D

Niin ja lyötiin sitten tulokkaan nimikin eilen tänne ajellessa lukkoon :) Oli se kyllä pyörinyt jo aiemminkin mielessä mutta nyt kun saatiin veikkaus sukupuolesta niin eipä tarvinnut enään miettiä molemmille sukupuolille nimiä. Sieltä se puski ylitse muiden selvästi ;)

En mäkään joudu käymään kuin korkeintaan kerran yöllä vessassa, onneksi. Jokaiseen kyljen kääntämiseen sitten heräänkin kun se on niim tuskallista ja jos yrittää tehdä sen niin ettei sattuisi, siihen menisi liian kauan aikaa :D Vauveli antaa myös nukkua, tai sitten olen vain niin sikeä uninen etten herää sen touhuiluihin :p

Täällä vietetään esikoisen kanssa sairaspäivää kun hänelle nousi aamulla kuume :/ toivottavasti ei ole mitään isompaa flunssaa tulossa meidän perheeseen. Ei olisi mukava lähteä synnyttämään puoli kuntoisena..

Tänään on 37+6 :eek: Esikoinen syntyi 38+6 ja kuopus 39+6, pikkasen alkaa jo jännään. Toivottavasti tämä kolmas ei synny sitten 40+6 :D

Täälläkin 95% öistä nukutaan melko hyvin, pari vessa/juomareissua, mutta niidenkin jälkeen nukahdan heti uudestaan.

Jee, nyt on parturissa käyty, tärkeimmät ompelutyöt alkaa olla valmiit. Eli tervetuloa pienokainen!! Nyt vain sinua odottelen. No, isänsä kyllä oli sitä mieltä, että joku perjantai klo 17 jälkeen olisi sopiva aika synnytyksen käynnistyä. Saapa siis nähdä. Voitaisiin me tosin tämän viikon perjantaihin odottaa niin ehtisi vielä hakea kirpparilta tavarat poiks..

Oon nyt nähny jonkin verran vauvaunia. Yhdessä unessa oon valtavassa ikäänkuin aulassa muiden synnyttävien naisten kanssa. Siellä oli irtokarkkilaareja ja muitakin herkkuja, joita sai ottaa vapaasti, mutta vain kahta sorttia kerrallaan. :D toisessa unessa meidän vauva oli syntynyt. Se oli tosi kiltti ja kovasti isänsä näköinen, mutta sillä oli paksu vaalea tukka. Siinä mies harmitteli, että olisipa tullut punapää, kun ne ei harmaannu. :D ja pari kertaa oon uneksinut, että vauva näkyy sillee tosi creepysti tuosta vatsanahkan alta, niinkuin nahka olis venyvää ja ohutta kuin ilmapallo. Hyrrhh...

Autumn, missä pisteet sijaitsevat? Itse tiedän pakaroiden päällä olevat pisteet ja niiden painamisen/ hieromisen olen miehelle "opetttanut", mutta olisi kiva kuulla, onko muita vastaavia.

Hmm mitenkähän osaisin järkevästi selittää... :grin Korvan yläkaaren tyvi heti siinä "kuopan" yläpuolella, sitten polven sisäpuoli ja vähän sääriluuta pitkin alaspäin alue, kantapää ja nilkkapallukan alapuolella olevat "kuopat" molemmin puolin, ja sitten vielä isovarvas. Näillä alueilla on mm. kohtua, kohdunkaulaa ja sukuelimiä heijastavia pisteitä.

ja pari kertaa oon uneksinut, että vauva näkyy sillee tosi creepysti tuosta vatsanahkan alta, niinkuin nahka olis venyvää ja ohutta kuin ilmapallo. Hyrrhh...

Niin mäkin! Yks yö vauva pingotti naamaansa vasten mun mahanahkaa ja mää vaan huusin miestäni innoissani katsomaan, että "tuu ny kattoon miltä mein vauva näyttää" :D Kaveri oli kans nähny semmosen unen missä meidän "Sorasen" hymyileminen näkyi mun vatsan läpi ja se laittoi välillä käsiä naamalleen kun sitä nauratti niin kovasti... Hehe.

itse olen huomannut että yksi hyvin nukuttu yö tarkoittaa että seuraava yö on ihan tuskaa.. viime yönä kuuntelin mokkulan zumba hetkeä joka alkoi klo 02.00 ja kesti vaimenevasti aina klo 05.00 asti... yöllä myös supisteli ja vihlovat kivut pitivät hereillä.. kaipaan myös lenkkeilyä ja ennen kaikkea vauhdikasta sellaista. Nyt vauhti on hiipunut jo siihen että tänään käveltyäni kilometrin tuntui että olen mennyt jo 5km.. ja se tunne kun kaikki ohittaa:oops: haaveilen jopa juoksemisesta vaikka en olekaan sitä koskaan niin paljon rakastanutkaan:grin:grin

Tänään yritin täyttää päivää taas järjestelemällä kaappeja ja teinkin keittiön kaappiin korvikkeille ja pulloille oman hyllyn. Pesin ja keitin kaikki pullot ja rintapumpun valmiiksi.. mitähän sitä sitten keksisi muuta kuin tässä sohvalla sammaltumista:smiley-bounce012

Mie oon nyt urakalla pessy vauvapyykkiä. 50 senttisiä on yks hylly ja 56 senttisiä toinen. 60 senttisiä on kylpyammeellinen. Isompia kokoja en oo pessy. Huomenna on pakko pestä muutakin pyykkiä. Noita vaatteita viikatessa tullee hirmunen kaippuu vaatteitten käyttäjjää kohttaan, mutta sais vielä vähinttään kolme viikkoo kasvaa kohdussa :)
Hirveen pitkään en pysty ennää seisoskelemmaan yhtäjaksosesti, kun alkkaa supistella. Eivät oo kippeitä, mut kuitenkin selässä ja alavatsalla tunttuu sillon menkkajomotusta. Johtusko nää nyt siitä, että vauva on melkkein kiinnittyny. Kaks edellistä, kun ei kiinnittynneet ennen synnytystä, niin ei supistellukkaan tuntuvasti.

Mä en malta oottaa enää! Päivisin ei oikee keksi tekemistä ja liikkuakaan ei oikeen jaksa. Synnytys alkanu vähän jännittää :)

Täällä myöskin labran kautta neuvolaan kohtapuolin :)
Yöt menee ihan hyvin, pissareissuja on joko 1 tai ei yhtään.. Nyt ei ollu yhtäkään, siinä on toki se huono puoli että menee koko yö samalla kyljellä ja se sattuu...

Mut 37+0 ja toiseks viimenen neuvola, wuhuu :D

pakko oli tulla hermoja purkamaan... oli neuvolassa käynnin jälkeen taas niin hyvä mieli että! Paino oli noussut neuvolatädin mukaan hurjat 600g/vko ja sain TAAS hirmuiset neuvot miten pitää syödä terveellisesti :angry8 viime kerralla painon nousu oli kuitenkin vain 200g/vko niin mielestäni tuo edellisen viikon painonnnousu yhdistettynä ummetukseen ja sf-mitan nousuun yläkäyrälle ei ole mikään syy kyseenalaistaa minun ruokailutottumuksiani:angry5

..liekö hormoneilla ja huonosti nukutulla yöllä myös vaikutus siihen että ottaa päähän kun pitää tarkertua muutamaan sataan grammaan kun ei muuta sanomista millään mistään löydä. Nyt takaisin nukkumaan että herään tähän päivään paremmalla tuulella:grin

Jemppa, onpahan tylsää että napistaan tommosesta! Tuo 600g/viikkohan on vielä ihan normaalia painonnousua! Itse eilen kauhistelin neuvolassa, kuinka paino oli pompsahtanut, ja sitä oli nyt tullut 1200g/viikko.. Kun normaalisti 400-700g. Mutta, tänään kun kävin puntarilla, oli paino tippunut jo eilisestä 1,5kg.. Eli nesteet todellakin liikkuu, en jaksa stressata vaikka painoa on ennestäänkin jo hieman liikaa!

Tosi ärsyttäviä nuo tädit jotka keksimällä keksii jotain... Mullakin oli tullut 1200g/vko eikä täti muutaku kysyi että olenko huomannut turvotusta (Sitä Todellaki on ihan hirveenä).
Mä oon törmänny noihin enemmän sitten kun lasta käyttää neuvolassa, pakko keksiä jotain sanomista jos ei kaikki tapahdu viiteaikojen puitteissa tai on muuten eri tahti lapsella...
Viimeksi ehdotti mun 6v:lle et kasvukontrolli tarttis varmaan tehdä 7vuotiaana (eli nyt) Ja syynä se et on niin pitkä!
Kieltäydyin ja sanoin et uskoisin pärjääväni tämän "ongelman" kanssa...

Takaisin