Lokakuun jutusteluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röpelö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä käytiin tänään kans laittamassa tukka kuntoon ja toivon ettei tarvitse seuraavan kerran kun ennen joulua laittaa. Silloin pitäisi jo nappula olla maailmassa<3 Noh itse olen kehittänyt itselleni myös turhamaisen ongelman: synnytysvalmennuksessa sanottiin ettei synnytyksessä saa olla mielellään edes kynsilakkaa.. Minulla kun on ollut rakennekynnet aina 2007 vuodesta alkaen niin tuntuu jotenkin ahdistavalta ottaa kaikki pois:eek: että kuka on myös turhamainen:grin:grin

Soititko sinne äippäpolille Jonsku87. Ehkä aikaa sais vaihdettuu. Itsensä hemmottelu on kyl tässä vaiheessa oikeeati aika tärkeetä :) Eli mä kyl hyvin ymmärrän sua ;)

Niin ja kyl muakin harmitti kun piti ottaa ripsipidennykset pois. Mutta en kestäny enää maata reiluu tuntii huollossa. Saahan ne onneks aina sit takas kun babh on syntyny :)

Täällä oli tänään perhevalmennus. Mies joutui olemaan töissä ja kun näin hurjan isolla kylällä asutaan, sain ihan privaatin tietopaketin vauvan hoidosta ja imetyksestä :wink. Mukavaa oli kyllä jutella hoitajan kanssa, välillä vähän asian vierestäkin.

Kotona on täysi kaaos, seinät on tyhjennetty kaikista tauluista ja muista tavaroista. Huonekalut ovat vähän siellä ja täällä. Viikonloppuna olisi vihdoin hartaasti odotetut maalaustalkoot, voi että minä tykkään! :)

Hei onko muilla ollu verenpaineen kotiseurantaa tai onko kellään raskausmyrkytystä tai epäilyä? Mietin tässä noita verenpainearvoja että pitääkö ne olla koko ajan paljon koholla vai voiko vaihdella päivän aikana? Välillä on sekä ylä että alapaine kovinkin korkeella, päänsäryn yhteydessä tänää korkein 158/88, mutta levon jälkeen vain hiukan koholla normaaliin arvoihini 129/85. Normaalisti paineet mulla 118-120/65-75. Sain siis ohjeen verrata arvoja ennen raskautta oleviin arvoihin. Mutta kun en nyt taas ymmärrä että pitääkö paineiden olla koko ajan hyvin koholla, kun esim näköhäiriöt voi taas kuulemma olla hetkellisiä. Noh jos huomennakin jomottaa päähän niin pitää soittaa neuvolaan, kunnon päänäsärkyä ei ole onneksi tullut. Vain tuota pitkin päivää jomottelua.

Kiva päivä takana! Kävin moikkaa mun mummoa esikoisen kanssa samalla reissulla kun mentiin pikkumiehen kummitädin kanssa kaupungille ja puistoon :) Siinä menikin puoli päivää hujahtaessa! Huomenna aamulla mä leivon kinuski-puolukkakakun siskon lauantain valmistujaisiin! Mieskin tulee huomenna kotia, jeeeeee!!!! Vauvaa yritin masussa herätellä mutta se virkoaa yleensä näin iltasella tossa 22-23 ;) Pientä jytkettä sain vaan nyt takas... Nyt iltapalaa, sit jalat kohti kattoa ja telkkua! Jokailtainen rutiini kun esikoinen painuu unille :D
Maanantain (sillon rv 36+0) ultraa alkaa jo odotella ihan eri tavalla... Eniten tietty mietin sukupuolta ja sitä että selviääkö se... Tai että haluanko edes että se selviää :D

Jemppa90: kyllä mää oon jo 2 sektiota menny rakennekynsillä! Ja tääki synnytys menee, ei oo käyny mielessäkään ottaa pois! Pyrin vaan kokoajan pitää ne hyvänä ettei nyt mitkään älyttömät bakteeripesäkkeet ole. Edellinen muksu kun synty aivan liian aikaisin niin otin pois siksi aikaa kun toinen oli vastasyntyneiden osastolla, sinne jos jonnekkin ei halunnut pöpöjä viiä mutta niin valitettavaa kuin sekin on niin kylläpä ihan henkilökunnallakin on rakennekynsiä sairaaloissa, paljonkin!

En tänään ehtinyt äippäpolille soittaa, oli jo puhelinaika ohi kun sain ajan käsiini, mutta ehkä huomena yritän siirtoa.

Ja mitä noihin rakennekynsiin tulee niin mä oon ymmärtänyt, että yksi suurin ongelma olisi jos yritetään sillä nipsulla ottaa sormenpäästä sykettä, ni se paksu kynsi voi hankaloittaa sitä mittausta. Kynsilakasta meille ei oo puhuttu mitään

Yleensä kynsilakat ja rakennekynnet pitää poistaa sen vuoksi että sormesta mitattava happisaturaatio ei anna välttämättä todellista infoa, jos kynnen pinnalla on ylimääräistä.

Täälläkin mukava päivä takana. Touhuttiin kahden vanhan luokkakaverin ja toisen heistä lapsien kanssa koko päivä ja taisi olla ensimmäinen kerta kun ei toisten lapset vierastanu minuu. :D Kovasti oli pieni tyttönen koko ajan ottamassa käsistä kiinni (kävelytueksi) ja syliin tulossa.
Sitten kaveri vielä yllätti tuomalla monta pussia vaatetta ja muuta tavaraa tulevalle vauvalle ja äitille. <3 Oli myös hyvä jutella vauva-arjesta näin ensikertalaisena.

Myöskään kynsilakkaa ei suositella, koska joskus arvioivat kynnen väristä terveyden tilaa. Sama pätee silmämeikkiin, kun kuulemma silmäluomen väristäkin voivat jotain päätellä. Näin oon kuullut. En ite ainakaan enää uskalla pitää mitään ylimääräistä näillä vikoilla viikoilla vaikka toki saavat kynsilakata ja meikit poistettua sairaalassakin jos on tarvis.

Koskeekohan sama varpaiden kynsien lakkausta? Kyselee yks tietämätön... :grin

Jee, sainpas Äitiyspolin ajan siirrettyä. On tää vaan vähän hullunkurista, että lääkäriaikaa on helpompi siirtää kun kampaajaa :D ja nythän tässä tietysti käy niin, että pikkuinen syntyy viikonloppuna ja perun sitten molemmat ajat :p

Ja onneksi meitä täällä on monta jakamassa tietoja, saa asioihin enemmän näkökulmaa. Mä ainakin tykkään, kun saa perusteluja/ selityksiä useampiakin ja niistä sitten muodostaa oman mielipiteen ja toimintamallin.

Mä olen ollut vuosia, vuosia punapää. Tummemmista sävyistä shokkipunaisiin, magentakin oli jossain vaiheessa. Kun tulin raskaaksi, lopetin hiusten värjäämisen pyrkien kohti omaa väriäni. (Myös siksi kun en tiennyt millainen raskaus mulle on tulossa, että jaksanko ajatella juurikasvua :D) Se yllättikin aluksi, koska elovena oli muuttunut tummanvaaleaksi! No, tässä on menty naturaalina sitten koko aika ja pari viikkoa sitten laitoin hiukset kahdelle letille. Takaraivoni yllätti; juurikasvu on muuttunut tummanruskeaksi! Eli mulle sitten käykin, kuten mun äidille. Siitä tuli ruskeaverikkö ekan lapsen myötä, kun blondi oli aiemmin.

Nyt kun päiviin pitää koota jotain sisältöä ja ajatella itseään viimeisiä hetkiä, eilen sitten totesin kaupassa että palataas takaisin. Ostin pari purkkia punaista hiusväriä. Meinasin itse jotain kuparia mutta mies ei halunnut porkkanaa, joten ihan kunnon punaiseen sitten mennään. On muuten tukka kasvanut ihan järjettömällä tahdilla raskauden aikana. Kynsiäkin saa leikata joka toinen viikko :D

Tsih! Yhden huonon yön jälkeen, yks hyvä yö nukuttu :) Siivoon aloin. Jos vaikka mies rakastais Mua enemmän :wink hihi! Noniin Odottajat! Eiks viikonloppuna vois jo jonkun luona haikara poiketa :p:grin

Pömpylä, sama tilanne paitsi, ett mä silitin miehen paidat... mä..silitin.. jepjep. Mut täällä on 2 päivää kärsitty "menkkajomotuksista" ja "sukkapuikoista" kohdunsuulla.. sain jo eilein itkukohtauksen miehelle, paniikki meinas iskeä ja itkin täällä, ettei se saa sitten jättää mua yksin synnytyksessä ja latelin kaikkia ohjeita siinä itkunsekaisessa vuodatuksessa.... mutta vakavasti ottaen jotain tuntuu muuttuvan. Ihmettelen jos ei pian jotain tapahdu. Tsemppiä mamat, kaikki tulee menee hyvin (mantra jota hoen itselleni ;) ).

Käytiin ultrassa ja pienokaisella painoa jo 2300g <3 Ensiviikolla olis tutustuminen synnäriin ja kuukauden päästä taas ultra jos nyt kasassa ollaan (pahasti pelkään että oon kasassa vielä joulukuussakin). Yöt on yhtä tuskaa kun joka paikkaan sattuu, nivelet on todella todella kipeät joka johtuu varmasti tästä kauheasta painon tulosta ja turvotuksesta. Malttamattomana odotan kyllä marraskuuta ja pientä syntyväksi. Sellasta lokakuuhun :)

Autumn, mä luulen että varpaankynnet saa olla lakattu, saahan ne sairaalassa nopeesti nekin pois jos nyt oikeesti on tarvis. :grin

Varpaankynsissä saa olla lakkaa :) Tosin eipä sitä sormistakaan aleta ottamaan pois jos hätäsektioon joutuu, siinä kun ei ole aikaa sitten miettiä kynsilakkoja. Ja tosiaan paitsi happisaturaatio (eli kuinka hyvin potilas hapettuu) niin sormien kynsistä katsotaan ääreisverenkierron toimintaa, lähinnä siis sinertääkö vai ei.

Takaisin