Lokakuun jutusteluja

Ei niitä kipuja tosiaankaan tarttee olla ja silti kohdunsuu kypsyy. Miulla on siis aiemmissa ollu ihan kivuton loppuodotus ja, kun on alkani supistelemaan on synnytys käynnistyny samointein. Esikoisen synnytys oli reilu viis tuntia ja tokan reilu kolme tuntia. Nyt oonkin ollu ihmeissäni, kun supistellee, mut sit ne aina loppuu. Mieluiten touhuisin ihan rauhassa ilman kipuja ja ottasin sen rytinä synnytyksen, mut eihän näitä pysty tillaammaan. Huommaan vaan, että psyyke ottaa vastaan eritavoin nää erilaiset raskauvet. Aiempien kohalla ei kerenny missään vaiheessa tulemmaan tylsää, enkä kyllästyny oottamisseen vaan ennemminkin olin, että nytkö jo kun synnytys alko. Nyt taas jo tässä vaiheessa oottellee, että millonkahan pääsee tositoimiin.
Miehen veljen porukka tullee meille tännään lapsenvahiks ja myö mennään miehen kanssa joko syömään tai elokuvviin. Pittää kahtoo pyöriikö siellä mittään kiinnostavvaa. Hyvä ruokakin ois kyllä hyvä vaihtoehto. Ihana, kun on turvaverkot lähellä :Heartred
 
Mä en oo päässy tänään sängystä vielä ylös ollenkaan... Pikkuinen päätti viimeyönä laittaa äidin suoliston ja sisäelimet uuteen uskoon. Hirveä mylläys oli päällä ainekin kahteen asti, en lopulta jaksanut kelloa vahdata. Sen jälkeen kyllä saanut pätkissä nukuttua, mutta sattuu. Tuntuu, että koko maha tulessa.
Eikä tuo kamala kaatosadekaan mieltä ylennä tai nousemista helpota. No, josko se tästä taas. En tiedä aistiko isäntä yöllä mun tukalan olon kun se töihin lähtiessä totesi, että soita sitten jos jotain alkaa tapahtua :)
Huomena olis neuvola, jos sitten taas olisi vähän viisaampi olo.
Täytyy varmaan vaan yrittää edes sohvalle siirtyä, kokeilla jos särkylääke vähän helpottaisi oloa.

AI niin, tänään 39+0, etenee etenee :)
 
Röpelö, täällä ollaan hengessä mukana!

Catjus, hauskaa iltaa teille :)

Me kotiuduttiin esikoisen kanssa mökiltä. Nyt ollaan huilaamassa, tai siis se on päiväunilla :wink Ajattelin että lähdetään käymään kaupungilla kunhan se heräilee. Vois katsella itselle pari imetystoppia ja käydä mun mummoa moikkaa kahvin merkeissä kun siellä suunnalla asustelee. Huomenna tuleekin se isosisko vauvansa kaa yöks. Suunniteltiin että heitetään pieni lenkki, tehdään safkaa ja saunotaan. Ollaan vaan :) Ylihuomenna mies tulee taas työreissulta! Ihanaa!!! :)
 
Catjukselle hauskaa iltaa täältäkin toivotellaan!

Onkohan röpelö päässyt tositoimiin?
 
Varmaan on röpelö siellä jo tositoimissa, olis varmaan muuten jo tuskastunutta raporttia ettei vieläkään edetä, meikä ainaki ois laittanu! :D toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :)
 
Me käytiin tänään tutustumassa synnärille. Oisin jo niin halunnut jäädä sinne, mutta toppuuttelivat, että jos sen 1.5vkoa vielä jaksais, eli kunnes mittarissa 37+
Ihan ok vaikuttaa paikka, lapsivuideosasto vaan todella tylsä.

Kolotukset jatkuu vaan. Veikkaan, et viikonloppuna alkaneet kivut johtui siitä, et muksu ois ollu poikittain selkä selkään päin. Potkut tuntui väärässä paikassa, keskellä mahaa, ja suoliluut tuntui repeävän paikoiltaan varsinkin kun vauva liikkui. Istuskelin sit eilen illalla jakkaralla, tojasin hieman eteenpäin ja keinuttelin lanteita. Yöllä tuntu olo helpottuvan, beibi siis ilmeisesti kääntynyt takaisin rt tai pt.
Mutta, ihan ois valmista kauraa tämä mamma. En usko, että parin viikon päästä enää kävelen ja joudun hakemaan sauvat tai varmaan rollan avuks! Junnulla oli ihan sama tilanne lantion kanssa, mut lievenpänä. Huhheijaa, maanantain lääkäriä odotellessa!
 
No niin jouduinpä minäkin Kättärille tänään soittelemaan...eilen alkoi selkä prakaamaan ja tänään ainoa mukava hetki on ollut tunnin vesijuoksu. Sen jälkeen kävely oli tuskaa ja siihen sitten lisäksi kipu vatsan oikealla puolella. Kotona otin särkylääkkeen ja sain nukutuksi, mutta kipu vatsassa tallella, vain makaaminen onnistui. Muutaman tunnin kärvistelyn jälkeen soitin sitten Kättärin päivystykseen (okei, sisko pakotti :oops:) ja sieltä se kätilö kertoi sen mitä itsekkin epäilin, kiinnikkeet ja lihakset vaan on niin kovilla.
Mitään muita oireita ei siis ole, ei mitään synnykseen viittaavaa tai raskausmyrkytykseen, tynnyrissäkin liikutaan ihan samallalailla kuin aikaisemmin. Ja nyt kun muistelen viime yötä niin vessakäynnin jälkeen yskin aika voimalla, joten oiskohan siinä sitten lihakset ottaneet nokkiinsa. Nyt olo parempi, paitsi tää selka. Ihan kuin joku tunkisi tikaria pakaraan...

Onneks on kismet ja hopeatoffeet seurana ja huomenna päivä uusi:)
 
Täällä nautittu ''talven'' ekat glökit+riisipuuro :hello2 Oi nami nami.. Näin joulua rakastava ihmisenä oon ihan innoissani että jouluna on jo nyytti täällä, eikä tarvii joulupöydässä enää kärvitellä tän ison mahan kanssa!! Eniten odotan sitä että pääsen joulusaunaan, yksin, kera jonkin hyvän (alkoholillisen!)juotavan:Heartred Ai ai kun ei malttais odottaa!! :rendeer Tänä vuonna meille tulee ekaa kertaa myös joulukuusi, jotenkin haluaa tehdä joulusta spesiaalin myös vauvalle vaikkakin eipä se tule paljoakaan siitä tajuamaan :grin Jospa edes aistii minun extra hyvänmielen ja saatais viettää rauhallinen aatto :) Ja vaikka tulis kuinka hulabaloo päivä vauvan puolesta ja olisi takana huonosti nukuttu yö, on aatossa aina sellaista taikaa että en ole ikinä ollut huonolla päällä jouluna, joulumusiikit ja tv-ohjelmat ja perhe.. :Heartred Olotkin olleet nyt melko hyvät, tosin rauta-lisä aloitettiin eilen neuvolassa ja käskettiin olemaan rauhaksiin (korkeitapaineita ja turvotusta) Pissa kuitenkin ok, eikä mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa :) Lisäksi vauvan pää kuulemma jo todella alhaalla eikä kuulemma enää tule kääntymään raivotarjonnasta.. Jes jes jospa kohta jo SE hetki koittais!! :grin
 
Noniin. Arki alkakoon. Ehdittiin olla miehen kanssa 2 viikkoa lomilla yhdessä, vanhemmat lapset koulus ja eskarissa, eli saatiin nauttia yllin kyllin yhteisestä ajasta. Tänään mies palasi töihin. Ärsyttäääääää. Joudun nousemaan ennen kukon laulua viemään hänet töihin, jotta saan auton, jolla viedä junnu eskariin. Esim viime yö, levottomat jalat ja niitä sukkapuikko pistoja koko ajan :/

Kärsiiks muut levottomista jaloista? Sen pienen hetken jos pystyy selällään olemaan jalat seinälle nostettuna, niin helpottaa levottomuuteen. Tekee sit lantiolle mulla huonoa ja yö pahenee senkin vuoksi. Muuten ok, sen pari tuntia jos saa unta yhteen pötköön ni jaksaa aamut ja vedän sit muutaman tunnin päikkärit muksujen ollessa oppilaina :D Vit*ttaa ja naurattaa tää tila vuorotellen, toisaalta ihanaa loppuaikaa, mut toisaalta oon todella poikki. Muutama päivä vielä ja sit lääkärille vinkumaan.
Good morning!
 
Huomenta!

Täällä yhtä surkea yö, tunnin välein heräämisin takana. Mutta kai tähän tottuu. Kipuja on onneksi vähän vähemmän ja päätin, että tänään en jää kotiin. Näen siskon kymmenen aikaan ja kahvitellaan :)

Pirteää syyspäivää kaikille!
 
Mulla kans marrasmöhkö tuota jalkojen levottomuutta, neuvolassa sanoivat että todennäköisesti johtuu turvotuksesta :-/ mulla oli sitä jo ennenkuin turvotuksen huomas silmin, mutta sanoivat että se on kudoksen sisäistä nestettä.. Se on inhottava vaiva kyllä, kun saa muutenhyvän asennon niin on taas pakko vaihtaa kun jalat kihelmöi :-D
 
Mie olen päättänyt että tänään on hyvä päivä!! Ollaan makoiltu masuasukin kanssa sohvalla koko aamupäivä tekemättä yhtään mitään. Nyt pieni happihyppely ja voimaa auringosta. Sitten iso lautasellinen hernekeittoa ja takaisin sohvalle peiton alle. Tästä tulee vaihteeksi hyvä päivä!!
 
Hilpeä aamuverenpaine, pakko soittaa jonnekin. Kai mä ootan neuvolan soittoaikaa ja soitan sit synnärille jos sieltä niin neuvotaan. Muuten olo on jotenki vähän tööt. Niinku kuumeessa olis.
 
Voi että kun meinas nukkumaan mentäessä tulla itku kun mies kertoi toisa yönä nähneensä ensikertaa unta vauvasta. Sano heränneensä kesken ja muisti miten hyvä olo hänellä oli. En minä yhtää herkkis ole :D
Tänään jos viettäisi siivous päivän, koirankin kanssa uskaltauduin pidemmän lenkin tekemään kun kerta ei supistukset enää haittaa. Tulihan siinä niitä ja olo on edelleen vähä tukala, mutta voi että miten voi samalla olla hyvä ja virkeä olo! Tätä mulla on ollu ikävä, liikkumista ja siitä tulevaa hyvää oloa!
 
Takaisin
Top