Lokakuiset kestovaippailijat!

Kestoiluketjuja onkin nyt kaksi (olin aikaisemmin jo aloittanut yhden ketjun kestovaipoista :wink).

Mutta siis aion ainakin kokeilla ja toivon, että ainakin osakestoilun jaksaisin toteuttaa. Uusia kestovaippoja en varmaankaan osta, ellei joku myy eteenpäin. Minulle siis Mymme ainakin kelpaisi ilomielin, jos haluat eroon äitiyspakkauksen kestoista! :)

Nyt olen ostanut pienen määrän käytettyjä vähän erilaisia kestoja, ja varmaan täydennän varaston lopullisesti sitten kun saa kokeiltua lapselle, minkämalliset sopivat parhaiten. Ennakolta luulisin, että tulen ehkä öisin ja/tai kodin ulkopuolella asioidessa sitten käyttämään kertsejä, ellen sitten koe kestoja riittävän varmoiksi ja helpoiksi. Stressiä en aio ottaa, ja jos tuntuu liian hankalalta, niin vaihdan sitten suosiolla kertseihin.
 
Mä tajusin jo, miten ne toimii :D .. kumma kun näyttivätkin aluksi niin sekavilta mun silmiin, en tajua? Ite kans en ehkä uusina aio ostaa.. ehkä pari voin, jos tiiän toimivan hyvin. Mulla on nyt 8 vaippaa yhteensä ja imuja. Aion katella kirppareilta kun tulee vastaan sopivan hintaisia ja kokoisia ja kuntoisia, niin lähtee mukaan.
Mun mies on kans semmoinen, "hyi muiden käyttämiä, kakkaa ollut tossa" ostakoon hän vaan uutena sit, ei mua haittaa..:p onneksi on sentään hällekin isoin juttu kans se, että ei tulisi sitä jätevuorta.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Vitsi vaikka kuinka etsin ni missasin sen toisen ketjun. :sad001 oliko sitten tippunut niin alas, kun ei tämä kestoilu vielä mikään super hitti ilmiö taida olla.

Mulla on kasassa vastasyntyneelle jo melko kiitettävä arsenaali erilaisia vaippoja, saadaan sitten kokeilla mikä meillä toimii. Hurahdin näihin ihan täysin ja ostelenkin joka kuukausi uusia, kun halvalla saa kirppareilta.

Kun tähän pääsee sisälle, en usko että on sen hankalempaa kuin kertsi meininki, vaatii vaan vähän viitsimistä. Saa nähdä, en itsekään aijo mitään hullua ressiä tästä ottaa, toivottavasti jaksaisi kuitenkin mahdollisimman paljon kestoilla. Ja uskon että tällä innolla jaksaa.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app
 
Johannainen: Juu on jo aika kauan aikaa siitä, kun se toinen ketju aloitettiin. Nou hätä, jatketaan tässä. :)

Mymme: Kiitos tuhannesti, jo tänään löytyikin lähetys postilaatikosta! :)

Käytetyissä kestovaipoissa on hinnan lisäksi se iso etu, että yleensä kestovaipat ovat kuulemma parhaimmillaan vasta monien pesujen jälkeen, siis imukyky paranee käytössä ja pesussa. Netin kautta kun olen yrittänyt kestoihin perehtyä, niin moni suosittelee, että vaippoja kannattaa sitten enemmän hankkia vielä kun pääsee omalla vauvalla kokeilemaan, että mikä on sopivin malli. Kuulemma on paljon eroa siinä, mitkä mallit istuvat parhaiten minkäkin malliselle vauvalle, ja joku vaippa, mikä toisella on se paras, voi toisella herkästi falskata.

Alustavasti mä oon miettinyt, että varmaan taskuvaipat voisi olla meille se toimivin, riittävän helppo, mutta kuivuvat kai vähän nopeammin kuin AIO-vaipat. Omalla kohdallani mietin lähinnä sitä, että hankalin osuus lienee se pyykkäys ja kuivatus, ja siinä saattaa mun laiskuus tulla vastaan. Muutenhan niiden pukeminen ja vaihtaminen on ihan yhtä yksinkertaista kuin kertiksissäkin. Tai no, just jossain kyläreissuilla pitäisi sitten olla joku kätevä pyykkipussi mukana, jotta viitsii likavaipat kantaa kotiin.
 
Mites on muilla lähtenyt kestovaippailu käyntiin, vai onko ollenkaan? :D

Meillä yritetään osakestoilla, päivisin laitetaan 1-4 kestovaippaa sillon kun ollaan kotona ja vaipat puhtaina :D öisin ja kaupoilla/kylässä kertaköyttövaipat käytössä. Viime aikoika onkin ollut paljon menoa päivisin ni kestovaippailukin jäänyt vähälle..
 
Valilla kertakayttovaippojen rinnalla ollaan kestovaippailtu, mutta kaytannossa on vain 1 kestovaippa paivassa ollut kaytossa, muut kertakayttovaippoja. Tavoite olisi, jos vain yolla vauvalla olisi kertakayttovaipat. Talla hetkella hankittuna ei ole viela riittavasti M-koon vaippoja, mitka nyt olisivat sopivia.
 
Mä oon hankkinu yhdenkoon vaippoja joilla toivottavasti pärjäisi pitkään :) oli alkuun parit vastasyntyneen vaipat mutta jäivät nopeasti pieneksi..
 
Mina haluisin kokeilla kestovaippoja kun tuntuu etta hukutaan jatteen maaraan. Taalta saa onneksi vuokrata kokeeksi.
 
Mä käytin aluksi ahkerammin, nyt on ollut vähän taukoa, kun yksinkertaisesti ei ole energia riittänyt tiheämpään vaipattamiseen ja pyykin pyörittämiseen. Ajattelen kyllä kohta taas vähän aktivoituvani. Oikeastaan ainoa hankaluus on ollut kakkojen suihkuttaminen vessanpönttöön vaipasta, mun mielestä se tuntuu jotenkin kauhean sottaiselta ja hankalalta hommalta. Siis jos suihkuttaa enimmät kakat vaipasta pönttöön, niin sitten sen valuvan vaipan siirtäminen jotenkin siististi ja hygieenisesti vaippa-astiaan... Onko siihen jotain niksejä? Ja vaikka riisipaperiakin kokeilin, niin ei se sen helpommalta tuntunut...

Mulla on siis aika monenlaista vaippaa haalittu käytettynä kokeeksi, mutta melkeinpä tähän asti näin pienellä vauvalla kivoin on ollut se äitiyspakkauksen taskuvaippa. :)
 
Mä oon myös ostanu yhdenkoon taskavaippoja, istuu kyllä mukavasti neidille. Nyt mulla on niitä vaan 2, mut tilasin 6 lisää. En
oikeen tiedä monta sitä tarvii, kuitenkin vaan osakestoillaan mut saahan niitä lisää sit. Ja on tossa muutamia muitakin mut vaan. muutaman kerran tuli kokeiltua..

Jos sen vaipan puristaa kivaksi ja ottaa sen astian pöntön viereen?
Mä oon huuhtonu ihan lavuaarissa, kuulostaa vähä ällölle mut en mä siinä pöntöllä vaan saa sitä edes vähän puhtaammaksi. Mut eipä meille oo tullu ku kerran kakat kestovaippaan..

Mut yllättävän siistiä hommaa, luulin et ne vaipat haisis pesua odotellessa tms. mut ei onneks. :)
 
Me tilattiin just 6 bumgenius yhden koon taskuvaippaa lisää ja yhteensä olis niitä sitten 12. Sillä määrällä ajateltiin kestoilun onnistuvan, pyykki pyörii koneessa vain joka toinen päivä :). Tai no, osakestoilun, koska yöksi laitetaan kertis. Me huuhdotaan kans pissa- ja kakkavaipat kummatkin lavuaarissa. Aattelin, et vasta sit ku sieltä alkaa tulla kiinteämpää tavaraa, niin sitten pitää alkaa tyhjentää pönttöön. Tosin silloinkinhan vaipan voi pahimman tyhjjenyksen jälkeen huuhtoa lavuaarissa, eiks?

Täytyy kyllä sanoa, että oon ainakin tähän mennessä ollut tosi tyytyväinen noihin meidän kestovaippoihin,pelot falskauksista osoittautuivat turhiksi. Jos kestoilu ei tämän hankalammaksi muutu, niin ehdottomasti jatketaan koko vaippaiän!
 
Niin, pestäänhän se pyllykin puhtaaksi lavuaariin, joten ehkä sen vaipankin voisi siihen huuhtoa. Mutta se kuivammaksi (tai kivemmaksi :wink) puristaminen kyllä kuulostaa musta ällöttävältä. Just sen takia se pönttöön huuhtominenkin on hankalaa, kun en välttämättä haluaisi sitä valuvaa kakkavettä päälleni tai lattialle. Miten se onkin niin, että vaipassa se kakka on paljon ällömpää kuin vauvan pyllyä pestessä...? :grin
 
Meilläkin huuhdotaan vaippa lavuaariin ja pestään kakat pois sappisaippualla ennen kun laitan pyykkikoriin :) tuli tänään vaippapostia :P tilaamani 2 bumgenius yhdenkoon taskuvaippaa :) nyt niitä on 3 ja jos ovat hyviä niin tilaan varmaan vielä lisää!
 
Haha, noh onhan kuivempi vaippa myös kivempi. :D

Ite oon ottanu kumihanskat kun huuhtonu kakkavaippaa. Tosiaan vaipassa se vaan on ällöö mut pepun pesu vielä meneekin..
 
Tuolta marraskuisista moikka :) Meillä on osakestoiltu alusta asti, käytössä ollut imsevimsejä ja myllymuksuja. Miten te handlaatte kakkavaipan pesun jos ootte yksin? Siis kun vauvaa ei voi jättää hoitopöydälle yksin tai pitää sylissä sillä aikaa kun huuhtelee vaipan... Mä oon pyytänyt aina miestä avuksi kun hän on vielä kotona, mutta mites sitten kun hän on töissä? Pitäisi olla itsellä ylimääräinen käsipari tai jotain.
 
Mä otan vaipan pois vasta vessassa ja jätän sen lattialle tai pöntön päälle siks aikaa kun tyttöä pesen yms. Sit kun neidillä vaatteet päällä niin pesen vaipan.

Muoks. Tyttö köllöttelee pinniksessä mobilea tuijotellessa sen aikaa..
 
Takaisin
Top