Lokakuiset kestovaippailijat!

Johannainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuunmammat 2014
Ilmoittautukaa!

Ketkä ovat miettineet kestoilevansa tulokkaan kanssa? Osakestoilu vai täyskestoilu? Mistä ajatus lähti?

Keskustelua kestovaippailusta! Itseäni on purrut kestoilu kärpänen oikein huolella ja vaippoja syntyy jo oman kädenkin kautta. Kuvia ja ajatuksia jakoon!
 
Voin itse aloittaa. :D
Aijotaan siis tämän esikoisen kanssa aloittaa kestoilu jo ihan rahallisista syistä. Myös älytön roskaaminen kertakäyttövaipoilla tuntuu epäkäytännölliseltä. Varsinkin omakotitalossa asuvana ihmisenä, meidän roskis olisi täynnä vaippaa kahden viikon tyhjäys välillä!

Tarkoituksena ei ole ottaa ressiä ja luultavasti esimerkiksi pidemmät reissut mennään kertiksillä. Aika näyttää. Aika hullu into tähän hommaan on tullut, joten uskon onnistuvani tässä ilman suurempia krumeluureja. Ja vielä kun mieskin on ajatuksen kannalla, niin mikään ei ole esteenä!

Ajatus meillä lähti vaan ihan jokapäiväisistä arvoista. Aloin ottamaan asiasta selvän, sain vaippoja kavereilta ja hups, yhtäkkiä olin j lainannut ompelukoneen ja väsäsin omia vaippoja innosta sekaisin. :D Ei ole enää tässä vaiheessa odotusta enää kaikki inkkarit kanootissa.
 
Minäkin oon aatellu ainakin kokeilla kestoja, kuhan vaa pääsee ymmärrykseen et mite niitä käytetään :D :D on niin montaa eri mallia jne ettei pää pysy mukana :eek: Rahallinen syy se on mullakin ensimmäinen syy mutta myös roskaa syntyy kertseistä nii paljo ettei kokoaikaa jaksa olla roskia viemässä ! :D Kylässä ja reissussa mennää varmaan kertseillä kuitenkin :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Netistä löytyy paljon infoa ja nopeasti oppii ottamaan itse selvää, kun tietää mitä aikoo käyttää. Meillä varmaan tulossa lähinnä kuoret + sisävaippa/harso. Vaippa missä kaikki osat on samassa ovat hurjan isoja ja paksuja, joten kuivuvat hitaasti. Myllymuksut ovat kyllä aivan ihania. Ja kun itse tekee, saa mitä haluaa.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä olisi aikomus myös käyttää kestovaippoja.
Hankin 3-6 kg vaipat, sisävaippoja, kuoria ja all-in-one vaippoja.
Mukana oli myös muutamat villavaippahousut.
 
Kiva, että alkaavähän yleistymään. Myös osakestoilu kuitenkin pienentää vaippa rumbasta aiheutuvaa jätevuorta huimasti. Ja kivasti noilla vaipoilla on vielä jälleenmyyntiarvoakin. :) 1 vaippa/per päivä on 365 vaippaa vuodessa vähemmän roskiin! Eli jo pelkästään äippäpakkauksen harsoilla ja kuorella + imuilla säästää lompakkoa ja luontoa.
 
Minä myös miettinyt kestoilua. Tosiaan jo muutama vaippa päivässä on vuositasolla aika hurjasti.
Osakestoilua ajattelin, mies ei hommasta oo oikein kiinnostunut et saa nähä mihin oma jaksaminen siinä touhussa riittää..

Mitään ei oo vielä hankittu, tosiaan ne all in onet on todella paksuja, pitänee tutustua eri vaihtoehtoihin..
Itseä motivoi roskan vähentäminen, jotenkin mietityttää et onko edes halvempaa jos ei niitä vaippoja sit paljoa käytäkkään. Mut tosiaan saa ne eteenpäin myytyä taas..

Ootteko ostanu uutena vai käytettynä?
 
Intoa riittäisi täällä. Mäkään en vaan tahdo laittaa roskikseen semmoista jätemäärää, sydäntä riipaisee ajatuskin, tuntuu ihan järjettömältä, että sellaista roskaamista pidetään normaalina.

Olen kirpparilta löytänyt nyt joku 7 vaippaa ja imuja. Tarkoituksena hommata 20-30 kpl yhteensä.
Olen vähän enemmän päässyt perille, miten toimii, eikä nyt enää vaikutakkaan ihan oudolta hommalta.
Uutena en raaski ostaa, maksavat liikaa. Saisi ensin nähdä, saanko homman toimii yhdessä miehen kanssa nää kestojen käyttö vauvalla.
 
Ostin vaippapaketin, jossa oli aika kattavasti 3-6 kg vaipat. Toimivat tarrat ovat aika tärkeä ominaisuus, jos ostaa käytettynä. Samoin onko kuorivaippa yhä pitävä, on hyvä tarkastaa.
Itse en ole tehnyt vaippoja, mutta joskus olen ostanut tsi-vaippoja.
Aik. käytimme kestovaippoja niiden egologisuuden vuoksi. Myös säästöä kertyy eivätkä kestovaipat aiheuta vaippaihottumia usein. Toki niitä pitää vaihtaa riittävästi, koska ne eivät ole ehkä niin pintakuivia, kuin kertakäyttövaipat.
 
Mä yöllä rupesin miettimään tämmöistä todella tyhmää.. että miten vaippa/kestovaippa mahtuu niiden pikku pökien ym 50-60 cm kokoisten vaatteiden alle???

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Joskus oon nähny bodyn neppareiden väliin laitettavia jatkopaloja, oisko ne just tarkotettu kestojen kanssa..
 
Oon myös ajatellut ku oon niitä kestoja katellu et onko ne vauvasta vähä epämukavia juuri niiden paksuuden takia.. tulee mielee et pääseekö se ees liikkumaan semmoinen päällä :D :D mut kait ne pääsee ku niitä käytetään isoillakin tenavilla :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Testasin esikoisella ihan vaan muutaman kerran, se oli silloin jo reilusti yli vuoden, ehkä kaks.
Kävely olikin just sellasta jalat levällään kävelyä ja katto mua ihan et "mikä tää nyt on?" :D
En sit tohtinu toiselle sellasta enää laittaakkaan.
Mut kyllähän ne lapset tottuu ja
oon kuullu sanottavan et kestovaippoja käyttävät oppii nopeemmin kuivaks. Varmaan ku tuntee paremmin kun on vaippa märkänä ja sit on jo vähän epämukavakin. Kun taas kertiksissä ei tunnu vaippa juuri ollenkaan märältä..
 
Mä oon tilannu netistä pari kuorivaippaa, sisävaippa ja aio vaipan :) lisäks äp:n taskuvaippa ni pääseepähän kokeilemaan millasta on kestovaippailu ja millanen vaippa sopii parhaiten meille. Toivonmukaan innostus on sitte lokakuussa yhtä kova kun nyt! :D onpahan ainakin tarvikkeet valmiina.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen suunnitellut sitä kestovaippailua ja menee ehkä niin että matkoilla käytetään kertsejä (kestovaippa jossa kunnon maitovellit laukussa muhimassa 8-12 tuntia ei kuulosta hyvältä = lentomatka toiseen kotiin)
Gambiassa kun nyt jo kertakäyttövaipat ISO ympäristö ongelma kun eivät anna edes polttaa niitä (vaupan liannut lapsi saa ripulin jos vaippa poltetaan)
Pyykkääminen siellä tapahtuu nyrkkipyykkinä joten ehkä kuoret ja harso tai sitten taskuvaippa on sinne hyvä.
Täytyy vielä tutustua kestoiluun.
 
Joo, aika kova rasite nuo vaipat ympäristölle. En tiedä miksi kestovaippailu tuntui niin itsestäänselvältä meille. Kun ei olla mitään eko hippejä muuten.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app
 
Me aiotaan ainakin yrittää kestovaippailua. Halpaahan sekään ei ole, jos ei tee itse ja ostaa pelkästään uusia (mies ei suostu käytettyihin kestovaippoihin lukuisista taivutteluyrityksistä huolimatta), mutta ympäristöä säästävämpää toki. Olen yrittänyt perehtyä kestovaippojen maailmaan muutamaan otteeseen, mutta toistaiseksi asiat ovat vielä menneet yli hilseen. Ehkä käytäntö opettaa :D
 
Opettaa. Ja kyllä sitä pikkuhiljaa pääsee tähän maailmaan sisään. Haluaisin tänne vain nyt sen vaippoja käyttävän kestopepun! Itse olen ommellut ja ostan käytettynä. Kirppareilta löytyy myös uusia vaippoja halvalla!

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top