Lisää lapsia?

Mullakin ollut ihan samanlaiset menkat, kun ennen raskautumista ja kiertokin aika samaa luokkaa, 31-32 vrk heti.

Onnee Kotimama :grin nyt lapsen teko hommiin :wink Miekii pelkään sitä tulvaa... Mut toistaseks ei mitää :( Kierron käynnistymistä odoteltu pitkään.

Mulla normaalistikin vuoto saatta joskus olla muutaman päivän ihan hirveän runsasta, mutta sit tulee 5 päivää, tai todella niukkaa, mutta vuoto kestääkin tosi kauan. Yleensä on jotain siltä väliltä; 2-3 päivää runsaampaa ja sitten vähenee ja kestää viikon.

Vuotojen puuttuminen taitaa olla raskauden parhaita puolia.

Jännittää kyllä, miten kahden kanssa pärjää. Tässä vaiheessa olen päättänyt, että hyvin. Sittenhän sen näkee.

Mies heitteli nukkea ilmaan, ja kun totesin asiasta, mies sanoi "hups" ja alkoi keinuttaa nukkea sylissään. Poika katsoi hetken aikaa ja kiipesi sitten isänsä syliin hellittäväksi. Että saa nähdä, tuleeko kuinkakin pahaa mustasukkaisuutta kun nukkekin aiheutti tuollaisen reaktion....

Meidän poika näytti vehkeitään joka kulmasta. Tää toinen piilotteli sekä kasvojaan että alapäätään, että varmuutta ei ole. Toivon, että asia vielä selviäisi ennen synnytystä. Tyttöoloilla ollaan menty.

Hyvä että saa valita... mun pitää käydä sit pelkopolilla ni käyn sit siellä missä synnytän. Jos Mikkelissä ei enää sit ole mahdollista synnyttää ni olen ajatellut et jyväskylään meen. Ollaan miehen kanssa puhuttu et nyt keväällä ruetaan taas yrittämään, et neiti olisi sen 2 ku seuraava syntyy. :)
Mulla ekat menkat oli niin kauheet et makasin kaksin kerroin lattialla ja jouduin soittamaan miehen töistä hoitaa neitiä. Sitten on tasoittunut.. kestää viikon ja tulee säännöllisesti. Viimeksi oli vaan ihmeen runsaat ja jouduin vaan makaamaan. :/

Meillä myös vauva-ajatuksia. Se on ihanaa ja pelottavaa ja kauheaa ja mahtavaa! :hilarious: Olen jo töissä ja mietin jo, että juuri kun pääsen taas johonkin rutiiniin kiinni niin se hajoaa. Yritän ajatella että mitä sitten.
Jotenkin ristiriitaisin tuntein, niin en tiedä onko oikeasti nyt aika vai ei. Mutta en usko että myöhemmin on ainakaan parempikaan. Ja luulen, että tämä on sellaista hyvää pohtimista ja jännitystä :rolleyes: tämä kirjoituskin näyttää siltä millaisin fiiliksin, kun eihän tästä saa mitään tolkkua :p

Mulla varmaan sinällään helppoa, että tätä lyhyttä ikäeroa olin aina toivonutkin vaikka välillä hirvittää. Ajattelen vaan niin, että lapsilla on aika lailla samanikäistä seuraa muutaman vuoden päästä.

Odotusaika on myös mennyt nopeammin kakkosen kanssa, kun olen kotona esikoista hoitamassa. Ei ehdi miettiä, montako viikkoa töitä jäljellä tai kuinka pitkällä raskaus nyt on. Jännä ajatella, että jos en olisi raskaana, aloittaisin suunnitelmien mukaan työt parin viikon päästä.

Ja nyt kun ensi viikolla paukahtaa 30 viikkoa ja synnytykseen melko lyhyt aika, on ajatukset alkaneet pyöriä synnytyksessä ja esikoisen vauva-ajassa. Ja vaikka kuinka olen sitä mieltä, että vasta 3 kk iästä eteenpäin vauva-aika tuntui mukavalta kun oli vuorovaikutusta ja kehitys näkyi kunnolla, niin kyllä se pieni pötkylä vaan niin ihana oli. Se vauvan kitinä ja pienuus ja keveys ja vaipanvaihdon helppous kun toinen ei kiemurtele.. Jopa osastolla olon autuus muistuu mieleen, vaikka valvominen teki siitä kamalaa. Mutta kun oli se poika siinä vierellä.

Toivon kyllä, että toinen itkis vähemmän, mutta varaudun siihen ettei niin käy.

Olis kiva kuulla mitä Santralle kuuluu, ei ole pitkään aikaan täällä ollut. Laskettu aika sillä varmaan viikon sisällä mun lasketusta, mutta menee eri kuukaudelle.

Mä alan epäillä olevani raskaana, toivottavasti on vaan omaa kuvitelmaa. On vaan niin vahva tunne,mutta ei oo edes menkkojen aika viel niin en viitsi testejä vielä tehdä ennen kun jää ne välistä. Edelliset vuodot oli joulun seutuun ja jos oon raskaana niin on päässy tapahtumaan ihan kuun ekoina päivinä( ehkäisy kuitenkin käytössä). Viimeisen vkn aikana mua on palellu aivan järkyttävästi aamusta iltaan vaikka muut tarkenee t-paita päällä niin mulla on kolme paitaa,kahdet housut ja vielä hattukin päässä kun muuten se vasta kylmä onkin!!:confused: Yölläkin vaikka peiton alla oon niin hattu oltava alkuyöstä päässä.. Sit mun alaselkää särkee välillä aivan tajuttomasti(sama viime raskaudessa) kun edes menkkojen aikaan ei ikinä melkein särkyä ole.. Joku raskaus iskias..?
Kyllä mä toisen lapsen joskus haluan,mutta en koe että nyt on se hetki kun lonkka on ihan risa ja ei kärsi edes kauppakassia kantaa kivutta. Keväälle on vielä kaiken lisäksi leikkaus suunnitteilla,joten tällä hetkellä toivon että en oo raskaana kun ei välttämättä terveys kestä tai joudun ihan sänkypotilaaksi raskausaikana. :( tuntuu myös että pitäs koko ajan olla syömässä,vähän huono olo nostaa päätään ajoittain. Ja mikä mahan turvotus varsinkin iltaa kohti!

Testiä vaan tekemään siihen aikaan kun pitäis alkaa. Onks siul säännöllinen kierto? Eipä sitä tiedä ilman testiä :) mulla ollu kyllä myös ihme oireita mutta negaa näyttänyt testit. Eniten ärsyttää väsymys. Nainenhan jaksaa imetysaikaan Hormonien ansiosta vähemmilläkin unilla mutta nyt kun imetys vähentynyt reilusti niin kuukauden sisällä väsymys painanut enemmän. Oireilee niin ettei sängystä meinaa päästä ylös aamuisin vaikka aamuvirkuks oon itteni luokitellu

Sanottasko että suht säännöllinen,ehkä joku 33-35pv kierto. Ikinä oo tulleen kylmäny muuten. Nytkin mökissä 26 astetta ja mua kylmää vaikka monet vaatekerrat päällä. Ja nyt illasta huono olo meinaa olla..

Emma, nuo on myös liikkeellä olevan flunssan oireita! :) Itellä oli myös palelua ja lihassärkyä (selkä + niska-hartiaseutu), kunnes nousi sitten kuume.

Voi kun oliskin flunssaa.. Olin kyllä jo jouluna kuumeen kans flunssassa että hieman epäilen.( ainut flunssa koko viime vuonna) viikon oon ko tästä vilusta kärsiny. :(

Ootko Emma mitannu kuumetta? Miulla oli raskaana kuuma koko ajan, ei koskaan kylmä :grin

En oo mitannu,mutta oon muilta kuullu että voi palella alkuraskaudesta kun ruumiinlämpö nousee. Jotkut hikoilee,toiset palelee tai jopa molempia vuorotellen. Eniten rupes tuon selän takia hälytyskellot soimaan kun ekassaki raskaudessa oli selkävaivoja heti alussa,sit hävisivät itsestään jonkun vkn päästä. Nyt tuntuu että koko ajan pitäis olla syömässä ja silti on hieman huono olo.. :(

Mua ainakin palellutti (makasin kevät "helteillä" viltin alla) oli etova olo ja nälätti 2h välein. Tee testi :)

Joo, testin nuoresta mäkin liputan. Jos sitten on negatiivinen mutta oireet jatkuu, niin kysyisin terveysasemalta kilpirauhaskokeita, vaikkei siihen nyt noi muut oireet viittaakaan.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja siihenkin kyllä liittyy kylmyys ja hirveä väsy, mutta lisäksi ihon kuivuminen, hiustenlähtö, painonnousu. Toi väsymys päällimmäisenä, ja on kyllä niin hirveää, että ei meinaa millään jaksaa edes tuolista nousta, ainakin mulla oli .

Takaisin