Lisää lapsia?

Juu mä oon sitä mieltä että ei sen ikäeron merkitys siinä ole niin suuri. Se on lapsista kiinni kuinka rankkaa on. Meillä esikoinen valvotti öisin kaksi vuotiaaksi jonkun verran, tämä tammikuinen on ollut kuin enkeli uniensa kanssa sieltä 8kk iästä lähtien. Molemmat likat meillä kotona vetää 12h yö unia ja päikkäritkin hyvin. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä että olisiko nyt hyvä hankkia se kolmaskin kuvioihin mukaan! :) Ekalla ja tokalla siis ikäeroa tasan 3v ja nyt tokan ja kolmannen eroksi tulee 1,5v. Ainut miksi puhun riittävästä ikäerosta esikoisen ja toisen välillä on se, että tietää mitä vaiheita on luvassa ja mitä milloinkin tapahtuu. Taitojen oppiminen yms. Tuleehan se olemaan rankkaa kahden vaippaikäisen kanssa, tiedän sen kyllä, mutta pari vuotta se vain kirpaisee enää ;)

Mua toisinaan jännittää miten sitä jaksaa sitten jos toinen vauva tulee kuvioihin. Meidän poika alusta asti huono nukkuja ja vielä ei ole helpottanut. Enemmän hirvittää itse odotusaika, olin ekassa raskaudessa niin väsynyt alkuvaiheessa ettei työtkään sujuneet niin miten se menisi tässä rikkonaisten yöunien ja haasteellisten päiväunien kuviossa? Mutta epäilenpä että on aika normaalia pohtia näitä asioita. Toivomme lyhyttä ikäeroa lapsille. Pitää vaan odotella tärppääkö :)

Tämmöstä tänä jouluna lahjaksi. :D ikä ero tulee olee sellaset 1v ja7kk pikkasen tietty jännittää mut eiköhän tämä suttaannu jotenkin.
86e0557ad7a98073f714f55c067603e1

Olen miettinyt toista, mutta pelottaa kaikki taas. Sote alue muuttuu ja joutuisin Kuopioon saakka synnyttämään. Sinne ajaa täältä varmaan joku 2 h. En olisi viimeksi selvinny ees mikkeliin niis kovissa kivuissa. Sit se synnytys meni ihan perseellen. Mut jätettiin yksin ponnistaa ja ei mua tuettu ollenkaan tai kannustettu siin vaiheessa ku olisin sitä eniten tarvinnu. :/
Silti on se tunne et jotain puuttuu. Neiti ollu niin helppo hoitoinen et sen kannalta uskallan haaveilla toisesta. :)

Synnytyssairaalanhan SAA ite valita, eli eiku lita_ vaa lisää lapsia tekemään :)

Ja jos on matkalla toisella puolella Suomea, niin päivystävät sairaalat ottaa kyllä vastaan, jos on jo synnytys käynnissä tai ei ehtisi muualle. Etukäteen asia toki helpompi suunnitella, mutta jos matkat on pitkät, niin pitää "päivystää" sairaalan lähellä kun alkaa olla aika synnyttää.

Tuntuu hurjalta, että itse olen nyt viimeisellä kolmanneksella. Vatsa pn paljon isompi kuin ekasta.

Ekan kohdalla oli myös helppo ohittaa nää isommat juhlat ja todeta, ettei tarvi juhlia ja juoda alkoholia, kun tää on kuitenkin lyhyt aika.
Vappuna join muutaman skumppalasillisen ja juhannuksena parina iltana ehkä yhteensä 4 annosta alkoholia. Nyt on vietetty syntymäpäivät, joulut ja uudet vuodet ilman sitä maljaakaan, ja jotenkin nyt on tullut olo, että olisi kiva välillä voida syödä huoletta mätiä ja sushia ja graavikalaa ja juoda punaviiniä tai saunaolut tai kuohuvaa. Mut ei.
Sen sijaan en pysty kauheasti liikkumaan, väsyttää paljon ja oli useamman kuukauden kunnon uniongelmatkin.

Mutta enää kolmisen kuukautta...

No just ja just, mutta kuitenkin. 27+5.
Kolme kuukautta (vajaa) synnytykseen, jos lähellä laskettua aikaa tulee. Mutta samaa mieltä olen minäkin, että äkkiä tää aika menee. Johtuu tosta pojasta.

Täällä käynnistyi kierto!! :) ihan puun takaa oikeastaan. Jomoja oli viime viikolla mutta loppuviikoksi loppui kaikki. Pelottaa kyllä hieman millaiseksi kierto tasoittuu. Oon lukenut että ensimmäiset menkat olis super runsaat ja nyt jännittää uskaltaako kotoa poistua :D

Mulla on kotimama ainakin ollu tooooosi niukat. Vähän kyllä kummastuttaa nää muutenkin, kun ovat kestäneet tosi niukkoina nyt jo viikon. Voi menkat :banghead:

Mulla oli tooooosi reilut pari eka päivää ja edelleen sama juttu (ehkä hieman tasottunu). Muuten sitten niukat, kuten aiemminki. Kierto normalisoitui heti.

Muokattu viimeksi:
Mullakin ekat menkat oli ihan normi luokkaa vaikka kans pelkäsin tulvaa. Nyt ei taas onneks tarvii niistä kärsiä :grin

Takaisin