Liitoskivut, lantion löystyminen

Mä oon kans puhunu miehelle et nyt tarvii alkaa valmisteleen vauvan huonetta ja ostaan tarvikkeita kun en mä kohta enää mitään jaksa ja poika jää toukokuun alusta mun kans kotiin. Mies vaan siihen et onhan tässä aikaa.
 
Hehhahhaaa, miä ootan innolla tota toukokuuta, kun duunissa ois ihan pakko olla, jos ei mitään oikeesti hasardia tuu. Saa nähä millasta könyämistä se on, voip olla et menee koneessa istumiseks ja ohjeiden jakeluks
 
Tuskaa on ja kivut alkoivat tällä kertaa aiemmin kuin viimeksi. Seisominen aiheuttaa ihan karmean paineen häpyluuhun. Viimeksi ei tarvinnut viikon 30 jälkeen paljoa sohvalta liikahtaa. Odottelen siis, että pääsen pyörätuolitunnelmiin loppua kohti. :thumleft
 
Mulla on melkonen paineentunne peräsimessä, etenkin iltaisin. Tulkitsen sen johtuvan paljosta kävelemisestä ja jalkeilla olosta. Mutta mieluummin liikun ja kestän tämän....
 
Helpottavaa kuulla, että näitä samoja vaivoja on näemmä monella! Onks ne nyt niitä liitoskipuja jos paljon vaikka kävelleenä tai kyykistelleenä alkaa sattumaan nivusiin/häpyluuhun ja joutuu kävellä kun ankka? o_O Mulla on just sellasii! :shifty:

Ja noi yöt, en haluis valittaa mut tökkii kyl välillä kun ei voi nukkua muussa asennossa kun kyljellään ja herää monta kertaa yössä millon mihinkin. Nyt uusimpana mulla käsien puutuminen. Herään useamman kerran yössä siihen, että kädet ja sormet on puutunu. Sit kun niitä vähän ravistelee ja sormia koukistaa, se helpottaa.

On tää aikamoista puuhaa tää vauvan odottaminen! :wacky: :Heartred
 
Mulla myös kädet puutuu yöllä!! Häiritsevä vaiva, puutunut käsi on niin vammaisen tuntuinen... onneksi palautuu nopeasti!
 
Mitähän kropassa tapahtuu sillä hetkellä kun koitan työtuolissa korjata asentoani nostamalla kropan käsien varaan käsinojille ja siirtämällä peppua penkissä taakse päin? (Varmaankin ottamatta painoa jaloille...) Vihlaisee jostain emättimen/lantionpohjan lihasten suunnalta. Ei tule viimeksi mainittuja jännettyä, vielä ei ole oppinut muistamaan tässä tilanteessa. Parina päivänä nyt tullut tämmöinen "mitä hittoa" -säikähdys..
 
Mulla on töissä paljon portaiden nousua ja se on alkanut tuntua lonkissa iltaisin, varsinkin jos on enemmän joutuu portaissa juoksemaan. Liitoskivut iskevät myös jos on tullut reippailtua vähänkään enempää...
 
Mulla myös liitoskivut pahenee kun vähänkin enemmän kävelee :sad001 Toivottavasti jaksan opiskella äitiyslomaan asti.
 
Kädet puutuu mullakin yöllä. Ei oo kyllä ennen ollut semmoista. Häpyluu on ollut kipeä alusta asti. Kengät on pitäny laittaa istualteen ku yhdellä jalalla seistessä tuntuu että koko luu menee kappaleiksi.
 
Tyyny jalkojen välissä nukkuminen on helpottanut tota sisäreiden kipua ja mäkin istun alas kun laitan kengät ja liukuesteet jalkaan...
 
Mulla ollut myös käsien puutumista yöaikaan. Eilen oli oikea reisi tosi kipeä iltasella, vaikeutti jo kävelyäkin. Käveltiin siis koko päivä Tallinnassa. Tänään myös hieman vihoitellut tuo oikea reisi, muttei läheskään niin paljon kuin eilen. Eilen piti yöksi ottaa panadol. Ekaa kertaa tän raskauden aikana joutu ottaa mitään särkylääkettä, tähän asti pärjännyt ilman.
 
Ekaa kertaa tänään lenkillä iski liitoskivut.. Onneks nyt pystyi hyvin liikkumaan silti.
 
Mulla helpottanu liitoskivut vähän , pystyy liikkumaan enkä yöllä herää.
Mutta nyt pahat lihas (?) kivut valvottaa ja lähes itkettää välillä. Kipu on älytön. Mutta tää siis oikealla kyljessä ja rinnassa ja vähän selän puolella.
 
Kävin tänään kaupungilla bussilla. Juu en meinaa ihan hetkeen bussilla liikkua. Ihan hirveetä niillä penkeillä ja joka pysäkillä pysähtyy. Toi hytkyminen ja jarrutus ei tosiaan oo kivaa enää tonne lonkkiin.
 
Mä en meinannut päästä tänään linja-autosta ulos kun vihloi niin pakaroihin ja nivusiin. Hyvä kun jalat pysyi alla. Mut tosiaan ei tuo bussimatkustaminen mitään herkkua ole, varsinkaan jos äkkinäisiä liikkeitä tulee.
 
Mua on alkanut sattumaan toiseen pakaraan... Mä en tajua mistä se on kipeytynyt. :eek:
 
Moonflower: Pakarakipu voi olla iskiaskipua. Joku hermo on kasvavan mahan takia puristuksissa. Mulla ollu pahimpana ekassa kolmanneksessa mutta sitten helpottanut ja tullu muita vaivoja tilalle...
 
Takaisin
Top