Liikunta

Niin ja meilläkin on ollut kotona pintaremonttia, sitä olen tehnyt mahan ja väsymyksen ehdoilla. Onneksi saatiin isoimmat ja raskaimmat vaiheet jo aiemmin tehtyä.
 
Mulla on liikunta jääny tosi minimiin. Kävelyllä/lenkillä en oo käyny aikoihin ku alkaa supisteleen niin herkästi. Töissä kyllä tulee käveltyä ihan riittävästi ku hyppää eri osastojen väliä. Kotona viikonloppusin koitan jumppailla ja venytellä. Arkisin ei vaan oo aikaa eikä energiaa, hyvä ku työn ja esikoisen (ja kodin) hoidon jaksaa just ja just.
 
En oo pystyny koko raskauden aikana liikkumaan juuri yhtään. Sitten kun alkupahoinvointi helpotti, alko supistelut rv 15 ja olin sairaslomalla nelisen viikkoa sohvan pohjalla. Sitten kun pääsin töihin takaisin ei paljon muuta ole uskaltanut/pystynyt tekemään, kun iltaisin on yleensä jonkin verran supisteluja. Kävely on ollut koko raskausajan ihan tuskaa kun alavatsaan painaa niin paljon.

Esikoisesta pystyin lopulta tekemään salitreeniä ihan loppuraskaudesta. Toivon että nyt kävisi samoin.
 
Nyt kun aurinko on alkanu paistaa ni ois ihana tehä kävelylenkkejä :) Töitten jälkeen en vaan jaksa, kun oon työpäivän aina jaloillani ja muutenkin muutoksia/stressiä.. Van jospa sit kun vähän päälle kk päästä jään lomalle ja kotiin ni jaksaisi taas alkaa käppäilee!
Ja kotijumppaa pitäis jaksaa myös tehä joka ilta, mut tuppaa unohtuu...
 
Joo, kävelylenkit on nyt tosi jees, kun kelit alkaa olla keväisemmät ja tiet auki jäästä ja lumesta. Talvella lenkkeillessä sai koko ajan pelätä liukastumista. Ite oon yrittänyt käydä sen 2-4 kertaa viikossa kävelemässä ja 1-2 kertaa viikossa salilla tai tehdä kotijumppaa. Lantionpohjanlihaksia tulee treenailtua useamman kerran viikossa aina kun vaan muistaa :)
 
Nyt on pystynyt taas vähän lisäämään liikuntaa kun kelit lämmennyt eikä tarvi enää niin paljon pukea ahdistavia vaatteita. Pyöräilyä ja kävelyä lähinnä. Jo kenkien sitominen alottaa usein närästyksen..
 
Mun tekis kans kauheesti mieli pyöräilemään näin kevään tullen, mutta en kyllä uskalla mahan kanssa pyörän selkään, kun pelkään, että kaadun tai kolaroin :eek:
 
Mä ajattelin uskaltaa sitten fillarin selkään, kun saavat hiekat pois ajoväyliltä. Mulla on paha kokemus, kun meinasin jäädä auton alle pyörällä jarruttaessa ja alla oleva hiekka antoi periksi.. Katsotaan uskallanko oikeasti tänä kesänä fillarin selkään :joyful:
 
Mäki aattelin ens viikolla kattoo et pyörä on kunnossa, ja alkais tytön kans pyöräileen :) saa nähä kans uskallanko kuinka pyöräillä ku tyttö istuu istuimessa, tai kuinka ylipäätänsä mahan kans se onnistuu :D
 
Mä haluaisin niin pyöräilemään, mutta mun fillari varastettiin tammikuulla eikä nyt viitti uutta ostaa, kun sen saa pian jättää taas seisomaan. Harmittaa. Voisin hyvin käydä miehen pyörällä, mutta olisi kiva kahdestaankin päästä.
 
Takaisin
Top