Liikunta

Jep, ideana tosi hyvä ja joinain päivinä onnistuu tosi hyvin, mut omankin kokemuksen perusteella tiedän ettei sitä vauvaa/taaperoa joka kerta kiinnosta toimia painona :D
 
No yks tutun tuttu meni taaperonsa kanssa johonkin sirkuskouluun. Siellä se nostelee ja juoksee ja ties mitä, ja lapsi viihtyy, kun saa temppuilla ja pyöriä ja kieppua. Varsinkin jos on aktiivinen lapsi, ni win-win -tilanne.

No, itsellä vasta eka, voihan olla että tulee samat ongelmat, joskin meidän salilla saa samaan aikaan olla taaperotkin mukana, omassa nurkkauksessaan. On kai niit kuntosalejakin, joissa on se joku lapsinurkkaus, mut varmaan nekin maksullisia.
 
Sirkuskoulu vois olla tosi kiva! Sellaista vaan ei järjestetä kovin lähellä meitä :sad001 Mulle tuli vain ekaks mieleen sellaiset äiti-vauva-kotijumpat, joita kokeilin edellisen kans ja jotka joskus onnistui ja joskus sit taas ei. Mäkin siis oon ihan täysin sitä mieltä et liikunta lapsen kanssa ois paras ratkaisu, erityisesti jos molemmat saa liikuntaa :) Jokunen vuosi sit lenkkeilin ja esikoinen pyöräili edellä ja se oli aivan ihanaa aikaa. Nyt hän on haastavassa esiteini-iässä ja edellinen vähän liian pieni samaan.
 
Ite asun maalla, ja täällä ei oo näin pienille lapsille mitään. Kaupunkiin, 40km päähän pitäs lähtee jos haluaa johki liikunta-/sirkus-/energianpurkausryhmään :/ yks lastenjumppa on täällä mut se taitaa olla 3v ylöspäin. Tosin ootan jo innolla et sitte sinne pääsis esikoisen kans :) sielä tuntuu lapset viihtyvän hyvin.
 
Me myös asutaan maalla, lähimpään kaupunkiin 30 km. Juna-asema sentään löytyy ja kuljenkin junalla päivittäin vajaan tunnin yliopistolle. Siellä päässä se 2,5 km pyöräily per suunta.
 
Käyn kaks kertaa viikossa kävelyllä kun esikoinen on kerhossa ja kerran viikossa vesijumpassa. Pitäis varmaan enemmän liikkua. Mietiskelen tässä just että jatkanko vesijumppaa vielä joulun jälkeen. Kuinkakohan pitkään sitä voi tehdä mahan kanssa. :D
 
Uimassa ja vesijumpassa voi käydä periaatteessa viimeselle kolmannekselle ja vähän sen jälkeenkin jos paikat ei ole pehmentyny.
 
Omat liikunnat ovat lähinnä hyötyliikuntaa.. Töissä yleensä +12 000 askelta per päivä ja ihan kiitettävästi tavaroiden nostelua yms., johon voimaa tarvitsee.
Kotona sitten koirien kanssa lenkkeily.

Pitäisi varmaan joskus uskaltautua salille, mutta mua ahdistaa mennä sinne kaikkien fitness-tyyppien keskelle :D
 
Viikon mulla on ollut nyt aktiivisuusranneke ja askeleet.. No... 2500-8300 per päivä. Tavoitteena olisi se 10 000 askeleen rikkominen päivittäin mutta ei oikein näytä onnistuvan. Toisaalta täällä ollaan oltu kipeinä koko konkkaronkka lauantaista asti (nyt keskiviikko). Auttaisi varmasti jos ei tarvisi kävellä vain sisällä/kotipihalla, mutta täältä ei minnekään pääse, kun välimatkat on suuria eikä ole esimerkiksi kunnollista piennarta ison tien vieressä (kulkee raskasta liikennettä) eikä katuvaloja. Silloin kun käyn vanhempien luona niin silloin menee aina rikki 10 000 askelta helposti, kun ulkoilutan äitini koiraa [emoji2]
 
En ole mitään liikuntaharrastusta saanut uudelleen aloitettua esikoisen jälkeen, ihan vaan päivittäisillä kävely-ja puisto lenkeillä mennään. Kerran viikossa perheuinti, mutta eihän siinäkään mitään uimakilometrejä tule..
 
Ite oon ollut ihan romuna tän pahoinvoinnin takia... Hyvä että joka toinen pvä pääsis ees esikoisen kanssa vaunulenkille.. vähän pelottaa miten paino lähtee nousemaa ku esikoista oottaessa tuli se 24kg...
 
Meillä lenkkeillään koiran kanssa 1-3h päivässä, nyt näiden kurarapakelien takia ollut vaan sitä tuntia. Matala koira niin hurraa sitä kuran määrää, ja vanha selkävamma on nyt muutaman päivän piinannut, ei huvita kyykkiä pesemässä koiraa. Josko ne kelit paranee:wtf:

Mä oon aina ollut tosi huono menemään mihinkään salill/ryhmäliikuntaan, tykkään mennä pitkin metsää yksin tai luottokaverin kanssa :grin
 
Mulla on niin huono omatunto, kun jaksanut nyt väsymyksen ja muiden oireiden takia niin vähän liikkua. Välillä käynyt kävelemässä ja kotona tehnyt pientä jumppaa.
 
Mä oon nyt muutamna päivänä tehny mun fyssarin ohjeilla syviä vatsoja, lantionpohja- ja selkälihaksia. Oon myös kotona jumpannu. Tuli yhtäkkiä mieleen et jos mä nyt makaan seuraavat 9kk ni synnytys voi olla hankala (vaikka se kyllä oli sitä viimeksi ja silloin liikuin enemmän) ja toipuminen voi kestää vielä kauemmin! Ryhmäjumppa jäi nyt joulutauolle, mutta tammikuussa taas alkaa ja sit pääsee taas sinne. Torstaisin ois myös syvien vatsojentreeni meidän kodin lähellä, mulla vaan ois sillon just espanjantunnit. Ehkäpä mä voisin lopettaa espanjan ja mennä liikkumaan, luulen et siitä olis mulle tällä hetkellä, ja tulevaisuudessali, enemmän hyötyä ku espanjasta.
 
Minkäslaista jumppaa ootte tehneet tässä vaiheessa raskautta? Tai ylipäätään mitä liikuntaa harrastaneet? Mulla jäänyt kyllä hyvin vähälle, mut oon yrittäny netistä löytyneiden sekä fysioterapeutin antamien ohjeiden mukaan vähän jumppailla ja venytellä, kun olen niin jäätävässä jumissa joka puolelta kroppaa :-/
 
Syviä vatsoja, thainyrkkeilyä, kuntosalia ja remonttijoogaa (eli ihme solmuasennoissa maaten/seisten/kontaten oman kämpän remppailua staattiset liikkeet syvät vatsat huomioiden). Ja kävely (lyhyehköt reitit kun vessahätä koko ajan). Liian vähäisiä määriä kaikkea mut tarkoitus lisätä. Kävelyä kun en pidä varsinaisesti liikuntana.
 
Mä käyn spinningissä ja salilla noin 4krt/vko. Salitreenejä on joutunut jo aika paljon muokkailemaan ja spinningissä keventää sykkeissä, mut aika hyvin pystyy vielä kumpaakin tekemään. :) Esikoisen aikana jouduin lopettamaan spinningin näihin aikoihin, mut salilla kävin ihan synnytykseen asti. Toivottavasti pystyn tälläkin kertaa. :)
 
Vähille jäänyt pahoinvoinnin takia. Kävelyllä lähinnä tullut käytyä ja lasten perässä juosten. Kun olo hiukan helpottaa niin jatketaan pyöräilyä ja lenkkeilyä.
 
Mulla tuli stoppi kun pahoinvointi alkoi viime vuoden puolella, jouduin syömään tosi usein ja pieniä määriä (jopa yöllä kun heräsin vessaan), en oksentanut, mutta olo oli sellainen etten voinut ajatellakaan liikuntaa. Siten stoppi nro 2 tuli kun hemoglobiini lähti alaspäin. En ensin tajunnut mikä oli, mutta kun meinasin pyörtyä töissä niin menin työterkkkarille mittauttamaan ja sieltä sanottiin että apteekin kautta rautakuurille.
Liian vähälle on omasta mielestä jäänyt sellainen hengästymisliikunta, mutta kotona olen jumpannut neuvolasta saamieni ohjemonisteiden mukaan, joten selkä ja lantionpohjan lihakset on sitä myöten pysynyt suht kunnossa.
 
Takaisin
Top