Liikunta

Joo, taitaa olla ihan sama homma vähän kaiken suhteen. Liikunta, vältettävät ruoka-aineet jne. :rolleyes:
 
1Kaksosista juoksin rv12 asti. Oli liukkaat talvikelit siitä eteenpäin, joten lopetin siihen. Tämän raskauden aikana en ole juossut, syksyllä viimeksi. Tuplista ratsastin rv17 asti ja oli pakko lopettaa silloin, kun alkoi tehdä niin kipeää mm. harjoitusravissa istuminen. Olen ratsastanut yli puolet elämästäni, joten putoamista en osannut pelätä ja olisin jatkanut kyllä, jos vointi olisi sallinut. Nyt ei ole aika ja raha sallinut ratsastusta taas kohta vuoteen.. :/

Koiran kanssa treenasin viimeksi rv34 asti. Juoksemaan ei enää pystynyt lopussa, mutta tehtiin vähän rauhallisempia juttuja. Nyt olen agilityratoja vielä juossut (rv20), mutta illalla kyllä huomaa, että jotain on tullut tehtyä. Vielä yritän käydä agilityssa ja tarvittaessa vaihdetaan rauhallisempiin juttuihin, jos ja kun ei tuo esteradalla kirmailu enää onnistu myöhemmin. :)
 
En oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitat terävällä kummulla.. :)

Haha...en ihmettele, on niin vaikea selittää. Mut hei, otin kuvan :wacky:
Tuo Salo84 kuvailema vatsan yläosan harjanne on vähän parempi kuvaus :grin
 

Liitteet

  • img20170416_151142.jpg
    img20170416_151142.jpg
    94.9 KB · Katsottu: 47
Tittidii: Just tuolta näyttäää munkin maha!

Tarkennus vielä omiin syvävatsalihastreeneihin, että oon tehnyt siis lantionnostoja selin makuulla. Ne on turvallisia niin kauan kun olo on hyvä, eikä selällä makuu tunnu ikävältä. Ei kai ne nyt virallista syvävatsalihastreeniä ole. Pitäis tässä alkaa lisätä lantionpohjatreeniä myös. Pissiä lorahtaa hyvin helposti nykyään :oops: Mä pääsen vaan jumppaan harmittavan harvoin, 1-2 kertaa viikossa, ja väliin saattaa jäädä yli viikko, esim treeni maanantaina ja seuraava vasta seuraavan viikon ke tai to. Nyt, kun olokin on oikein hyvä niin virtaa ois käydä useamminkin, mutta työt haittaa vapaa-aikaa. Työpaikan ja jäsenyyssalin välillä on kuitenkin se 180km.
 
Mitenkäs ootte synnytyksen jälkeen alkaneet liikkua? :)
 
Teen kotona kolmesti viikossa hiit-treeniä. Vatsalihaksia ei kai saisi vielä oikein treenata mutta tuntuu vähän hyödyttömältä jättää ne tekemättäkään kun muuten jumppaa. Vielä ei huvita kovin hyppiä kun tuo vatsanahka on niin kovin "irtonainen". Ei tästä hävityksestä taida enää esittelykelpoista kroppaa tulla mutta kunhan nyt vähän omaksi piristyksekseni jumppailen..
 
En ole uskaltanu kauheesti treenailla vatsalihaksia kun tein testin ja on vielä erkaantuneet selkeästi..
Eli täällä mennään vaan ihan normiliikunnalla eli mulla se tarkottaa kävelyä ja koiran kanssa touhuilua.
Just mietin, että uskaltaisko lähteä lumilautaileen, mutta en uskalla vielä kun siinä on kyllä vatsalihakset aika kovalla rasituksella. Synnytyksestä nyt tasan 2kk.
 
Joo mulla kans on ihan hirveä väli vielä vatsalihasten välissä. Käsi menee varmaan rannetta myöten siitä läpi . Mutta eipä se viime raskaudenkaan jälkeen kokonaan palautunut vaikka vältin vatsalihasliikkeitä ensimmäisen puoli vuotta. Joten nyt tuskin tilanne on ainakaan yhtään sen parempi. Pakko treenata nyt kun on aikaa että saisi itsensä taas kuntoon. Ei sitä enää sitten töihin palatessa ehdi.
 
Joo mulla kans on ihan hirveä väli vielä vatsalihasten välissä. Käsi menee varmaan rannetta myöten siitä läpi . Mutta eipä se viime raskaudenkaan jälkeen kokonaan palautunut vaikka vältin vatsalihasliikkeitä ensimmäisen puoli vuotta. Joten nyt tuskin tilanne on ainakaan yhtään sen parempi. Pakko treenata nyt kun on aikaa että saisi itsensä taas kuntoon. Ei sitä enää sitten töihin palatessa ehdi.
Iish.. Saisitkohan fysioterapeutille lähetettä neuvolasta, tai oletko jo käynyt? Pystyisivät neuvomaan mitä tekisit, jotta erkauma pienenisi ja saisit ohjeet liikkeisiin joita on hyvä tehdä ja mitä välttää?

Jotkuthan joutuvat erkauman vuoksi kyllä ihan leikkauksiin, kun ei mikään muu auta..
 
Minä olen pikkuhiljaa aloitellut nyt kahvakuulaa, synnytyksestä 3 kk. Joka päivä käyn myös koiran kanssa vaunulenkillä. Hyvin on imetys ja liikunta vieneet raskauskilot!
 
Minä olen pikkuhiljaa aloitellut nyt kahvakuulaa, synnytyksestä 3 kk. Joka päivä käyn myös koiran kanssa vaunulenkillä. Hyvin on imetys ja liikunta vieneet raskauskilot!
Minkä kokoista kuulaa heiluttelet? Mulle ainakin äippäfyssari varoitteli, että liian painavia ei näin nopeasti synnytyksen jälkeen saa heilutella. Kun meillä pienin 8kg niin se sano heti että en saa sitä käyttää :hilarious:
 
Minkä kokoista kuulaa heiluttelet? Mulle ainakin äippäfyssari varoitteli, että liian painavia ei näin nopeasti synnytyksen jälkeen saa heilutella. Kun meillä pienin 8kg niin se sano heti että en saa sitä käyttää :hilarious:

Minullakin pienin on kasi, olen tehnyt vain yläkropan liikkeitä: pystysoutua, pystypunnerrusta, kulmasoutua, päänympäripyöritystä, hauista. Huonot imetysasennot vetää vähän hartioita jumiin niin koittanut saada vähän liikettä yläkroppaan. Vatsoja, jalkoja tai koko kropan liikkeitä (esim. heilautus) en ole tehnyt.
 
Elokuussaajattelin taas sali/jumppakortin ostaa, siihen asti paljon rattailua (kävellen, juosten), uintia ja kotijumppaa.
 
Takaisin
Top