Liikunta

Mua ahdistaa nää kaikki vanhat urheilurintsikat, tuntuu liian pieniltä, mut ei raaskis ostaa uusia. Onko jotain imetys urheilurintsikoita, jos ostais suoraan jotkut sellaiset?

boobilta löytyy ainakin tykätty urheilu malli :) voi olla että itse hankin ne.

Täälläkään ei enää juoksuaskel pelitä, hidasta hölkkää pystyy menemään tai lyhyitä pätkiä, esim agilitykisoissa aion startata vielä kuun lopussa :) reippaat kävelylenkit on mulle tärkeitä ja niillä saa pidettyä peruskunnon yllä :)

Ei täälläkään enää tuu mitään juoksusta. Reippailla kävelylenkeillä tulee käytyä ja harrastettua työmatka pyöräilyä

Onko kukaan ehtinyt vielä käydä Bailamama-tunneilla? Minä ajattelin ilmoittautua lokakuussa alkavalle kurssille, ja olisi kiva kuulla kokemuksia :)

Alise mä kävin bailamama-tunnilla tänään ja se oli siis sellainen normaalitunti, ei raskaanaoleville. Se oli ihan hauskaa ja hyvä kun tehtiin paljon lantionpohjalihaksia. Joitain liikkeitä oli, joita ei voinut tehdä ja se oli kyllä sen verran menevää, ettei varmaan kovin montaa viikkoa enää pystyisi käymään.
Onks toi sun kurssi sellainen raskaanaoleville? Ja onko jossain lohjan lähistöllä, etkö sä ollut täältä päin?

Tuhlaajatyttö, Virkkalassa on lokakuussa neljän kerran 9 months -kurssi, jolle aattelin mennä. Oliksä kanssa jostain täältä päin?

Alise, joo me asustellaan Ojamolla. :) Kiinnostaa kyllä kanssa toi 9months, täytyy katsoa oisko varaa tulla sinne myös!

Olen nyt semi_aktiivisesti käynyt salilla ja tehnyt netistä löytämääni raskaana oleville olevaa saliohjelmaa. Tänään testaan uimista. Sain kuulla et bikineillä voi mennä uimahalliin :D kuvittelin et joutuis ostamaan uuden uima-asun !

Onko teillä suositella jotain lantion alueen jumppaa tai tapaa venyttää? Olen nyt alkanut tekemään sellaisia parin kilometrin lenkkejä ja riippuen päivästä alkaa kolottaa lantiota tai tuntuu alavatsalla sellaista kipua että ihan kuin umppari olisi tulehtunut :o tämä saattaa tulla ihan muutamien metrien päästä ja sitten pakko pysähtyä muutamaksi minuutiksi.

Eikös askelkyykky venytä? Sit on noita erilaisia Jooga liikkeitä mitkä venyttää ainakin mulla hyvin :)

okeii no hyvä tietää että muillakin saman tyylistä :D joo pitää kokeilla noita venytys juttui ja rauhallisempaa kävelyä :)

eilen venytelty. Ensin tuntui hetken hyvältä mutta sitten tuli suonenvetomaista kipua alavatsalle joka tuntui hetken kun menkkajomotukselta. Loppui onneksi nopeaan. Yhtä kipeä alapää ja nivunen tänäänkin :grin aamut pahimpia vaikka tyynyn otin reisien väliin yöksi. Kurjaa. Kävelylenkillä olen silti nyt käynyt kun tuntunut hyvältä. Tahti vaan hitaampi. Saa ainakin koirat nuuskitella halutessaan lenkeillä :grin

Täällä on nivuskipu hieman laantunut. Oon edelleen sitä mieltä että vaikka hieman kolottelisi niin liikuntaa ei kannata unohtaa. Olen nyt tehnyt lyhyempiä lenkkejä hitaammalla tempolla mutta useammin :) eilen kävin vielä iltamyöhään vanhemman koiran kanssa pikkukävelyllä ja oli kyllä piristys molemmille ❤ jännää kun oli jo niin pimeää, sai laittaa molemmille heijastinliivit ja nähtiin vielä kettuja ja jäniksiä lenkillä :) raikas syksy!

Voinkohan vahingossa treenata liian lujaa? Vai sanooko kroppa kun pitää hidastaa? Viikko sitten 6km kävelylenkki oli tappoa ja olin koko loppupäivän vuodepotilaana. Nyt on olo sen verran hyvä että kroppa ei älähtänyt varsin rankasta treenistä. Mutta ei kai vauvalle ole vahingollista vaikka syke nousee ja ja kroppa taipuu erikoisiin asentoihin?

Hyvä homma. Mä olen kuullut niin ristiriitaisia juttuja. Mutta viimeksi neuvolassa kysyin onko ok vielä tehdä esim kärrynpyörä tms pää alaspäin liike, eikä täti nähnyt siinä ongelmaa.

Ei ainakaan tullut treenin jälkeen supistuksia. En vaan ole treenannut noin kovaa moneen viikkoon joten nyt on lihakset kipeät ja lonkan liitoskivut jäätävät.

Jostain oon lukenut, että kunnon korkeat sykkeet ohjais vähän huonommin verenkiertoa istukan puolelle, mutta se on käsittääkseni väliaikaista. Eli jos ei kauheen pitkään vedä huippusykkeillä, niin luulis, että on ok! Vatsaonteloon kohdistuvaa painetta kannattaa myös välttää.

Mites muuten jos on luonnostaan korkea syke? Tuli vaan mieleen ku mulla siis huitelee aina siellä 100 kieppeillä levossakin..

Takaisin