Liikunta

Mä olin alkuraskauden niin väsynyt, että jäi salit kyllä väliin. Nyt oon alkanut taas käymään varovasti salilla, jumppaamaan kotona ja uimaan/vesijuoksemaan. Ja tietty treenailemaan lantionpohjalihaksia.

Äskettäin löysin kanssa tietoa tuosta vatsalihasten erkaantumasta ja syvistä vatsalihaksista ja oon yrittänyt niitä treenailla... Sitä vaan tyhmänä ihmettelin, että vatsaontelon painetta nostavat jutut on ilmeisesti huonoja, mutta mun mielestä kaiken järjen mukaan syvien vatsalihasten treenaus nostaa painetta paljon enemmän kuin suorien? Suoria treenatessahan se vatsa ikäänkuin pullistaa ulospäin mutta syviä treenatessa litistyy? Valaiskaa joku pöljää jos osaatte. :wideyed:

Voisko ne sijaita sellasessa paikassa, että ei tuu samanlaista painetta? Ei paikkeilla olis ketään fyssaria, joka osais kertoa?

Muistaakseni syvät vatsalihakset tuntuu ylempänä ja muistaakseni just niin että jos sen liikkeen tekee oikein niin ei tuu niin paljon painetta ku normaaleista vatsalihasliikkeistä.

Mä luin jostain ohjeista, että ikäänkuin vetäisin napaa selkärankaan päin, tosi vaikea kuvitella ettei se lisäisi painetta... Ehkä mä teen sen sit jotenkin väärin. Täytyy vielä etsiä lisää ohjeita että teen varmasti oikein ja turvallisesti. :)

Tästä kuvasta ainakin näkyy hyvin miten vatsalihakset puristaa raskausvatsaa vaikka noustessa makuulta suoraan istumaan.

Liitteet

• 1466889382261.jpg
    1466889382261.jpg
    47.1 KB · Katsottu: 48
Ollaan suunniteltu kavereiden kanssa jotain lyhyttä vaellusreissua heinäkuun alkupuolelle. Joku pari kolme yötä. Hitsi kun ei osaa yhtään tietää että miten tää vointi kehittyy, kun on eka kyseessä. Oisin silloin noin viikolla 17. Nyt mulla ei oo ainakana ollu oikeastaan mitään oireita tai vaivoja, joten jos samanlaisena jatkuu, niin uskoisin, että reissusta tulee ihan hyvä. Ihan minnekään superkorpeen nyt en viitsi lähteä, mutta metsään nyt kuitenkin. Uus, paksumpi makualusta pitää kyllä kuitenkin hankkia, että on kivempi.

Onko kukaan käyny raskaana millään tällaisella reissulla?Oonko iahn pöhkö?

Minä kävin Lapissa käveltiin päivässä 14km ja nukuttiin teltassa, kovalla alustalla. Ei mitään ongelmia! Eri asia sit kun on mahaa ja rupee pissihätä piinaamaan. Mulla oli viikko 15.

Mistä saan motivaatiota urheiluun?:eek: Kävelylenkit lähes päivittäin mut väsymys edelleen sen verran kova et ei jaksa kovin työstä ottaa lenkkiä. En oo urheillu alkuraskautta lukuunottamatta mitään nuitten lenkkien lisäksi. Jostaki pitäs saada piristysruiske ja motivaatioruiske myös :grin

Töissä ollu kiirettä, mul on ollu kiirettä ja lenkit jääny vähälle. Koira näyttää pyöreältä! Tänään kun lähdin heti töistä lenkille niin jaksoi hyvin, sohvaan ei kannata edes katsoa!

Mulla on ollu tosi vähän mitään raskausoireita. Nyt ei enää edes hengästytä niin helposti kuin alkuraskaudessa. Viime vuosi oli mulla tosi rankka, joten jos nyt väsyttää, niin en edes huomaa sitä siihen verrattuna. Luonnossa liikkuminen tai liikkuminen rentouttaa mua paljon ja siks kai jaksaa ilman jaksais huonommin.

En ole ikinä ollut mikään ihmeellinen urheilu intoilija, mutta jotenkin nyt pitäisi saada itseään liikkeelle. Porukat läähättää koko ajan niskassa, pitäisi kävellä, juosta, jumpata, uida, joogata jne. En vain saa aikaseksi. Onko teillä tiedossa mitään äitien/odottajien ryhmäliikunta juttua mitä kannattaisi kokeilla? olen miettinyt joogaa, mutta olen enemmän uinti ihmisiä ja osaatteko kertoa mistä löytäisin muita odottajia jotka haluavat käydä vaikka yhdessä reippaalla kävelyllä?

Pitäis ite kans saada aikaseks.. Kävin kyllä uimassa ku käytiin laivalla (ja saunassa) :) mut jotenkin on toi liikunta vaan jäänyt. En muista oliko jostain ryhmäliikunnasta mitään puhetta aiemmin mut pitää varmaan ottaa selvää..

Mä liikuin kans ennen raskautta tosi aktiivisesti.. Sit tuli se pahoinvointi, väsymys ja myös allergiat päälle ja kävi perinteiset.. Eli se tila jäi junnaamaan.. Ehkä noista teidän viesteistä saan tsemppiä lähteä itekin taas salille

Ilmottauduin sitten bailamamaan. Sitä on vaan 6 kertaa (kerran viikossa) ja aloin miettimään, et alotanko nyt "liian aikasin"... alkaa kyllä vasta ens viikolla ja sillon on rv 20+. Mut kai tommosen voi sit ottaa uusinta kierroksenakin jos tuntuu, että on kivaa..? :-D

Mä heti Googletin ton bailamaman ja innostuin. :) Laitoin just itsekin ilmoittautumismailin kurssille, toivottavasti on vielä tilaa. Tuossa versiossa oli peräti 10 kertaa. Mä olen sen alkuraskauden väsymyksen jälkeen ollut niin saamaton liikunnan kanssa että hävettää... Ihan vetämätön olo vieläkin, makaisin mieluusti vaan sohvalla ja mässyttäisin jäätelöä. Nyt täytyy kyllä ryhdistäytyä!

Takaisin