Liikunta

Työmatkapyöräily on ollut ainut mitä on viime aikoina kerenny, mutta siitä kertyy vähintään liikuntasuositusten mukaan. Katotaan vaikeutuuko pyöräily myöhemmin...

Kärryttelen ton pienen ja koirien kans päivittäin ja kerran viikossa käyn ratsastamassa :) edellisessä raskaudessa kärsin liitoskivuista jo jostain vko 12 asti ja jäin töistään hyvin aikaisin saikulle :/

Kiesus miten nätti keli ulkona. Oli pakko ladata tiskit ja pyykit valmiiksi koneisiin ja lähteä kävelemään :)

Eilen extempore yli 40 km pyörälenkki. Takas tullessa loppu energia, joten välitankkauksena kaupasta terveellisesti limsaa ja karkkia. :-D

http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/liikunta_raskauden_aikana

Ton löysin joku kk sitten. Mitenköhä muute, kun toski lukee, että ei tärähtäviä liikkeitä. Tänää tuli pyöräillessä mieleen, että täällä on huonossa ja huonossa kunnossa tiet niin siinähän tärähtää kuitenki melkosesti, kun ajaa asvaltti railojen ja kynnysten yli ja sit viel sora/hiekkatiet? Onkohan neki sitte niin pahoja. Ärsytti iha, että mite huonossa kunnossa pyöräilytiet täällä "pyöräilykaupungissa" on! Mulla nimittäi iha persauksissa tuntu nuo ja selkärangassa noi tärähdykset. Ja tyhmältä tuntuu kokoaja pomppii seisaaltaan pyörän päällä, ettei nii tärähtäisi

Mulle sanoi neuvolan täti että mun ei tartte muuta ku just tota kävelyä.. Ja kuulemma se 3-4 kertaa viikossa noin tunti kerrallaan on ihan sopivasti ku meinasin ite ettei se riitä.

Täällä yksi joka rakastaa harrastustaan ratsastusta. Neuvolatäti sanoi heti että ehdottomasti lopetettava. Ratsastusope antoi vinkin että niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Täällä kans heppailua. Neuvolassa sanoi edellisen raskauden aikana että niin kauan ku hyvälle tuntuu. Mutta oliko niin että viimestään vko 20 pitää lopettaa. Ku sit on jo vauvalle vaaraksi jos vaikka tippuu ja vatsa saa osuman

Täällä kans heppailua. Neuvolassa sanoi edellisen raskauden aikana että niin kauan ku hyvälle tuntuu. Mutta oliko niin että viimestään vko 20 pitää lopettaa. Ku sit on jo vauvalle vaaraksi jos vaikka tippuu ja vatsa saa osuman

En malta vielä varsinkaan kesän tullen lopettaa joten ajattelin ratsastella niin kauan kun hyvältä tuntuu ja housut menee jalkaan. Ratsastusope on onneks mukana niin että antaa ns. Vapautuksia ja helpotuksia esim raviin joka pompottaa eniten.

Minä oon hölkänny, kävelly, pyöräilly ja kahvakuula-/ punttitreenejä tehny. Nyt tuli tauko ulkoiluun ku siitepölyallergia yllätti ja silmät tulehtu pahasti ja henkeen ottaa. Odotanki sadetta, että ois helpompi hengittää ulkona ja pääsis liikkumaan:rolleyes:

Alun punktion jälkeisen saikun ja pahanolon vuoksi oli vähän nihkeetä, ja nyt musertava väsymys painaa päälle vaikka pahoinvointi onkin vähentynyt.
Työ on aika fyysistä, sen olen jaksanut ihan hyvin onneksi.
Koiran kanssa lähinnä tulee käytyä lenkillä.

Mulla kanssa allergiaoireet olleet niin pahat että joutunut syömään ihan kortisonitabletteja. Hankala on ollut olla ulkona keväästä nauttimassa

mulla tais väsymys jo loppua. Onko kukaan harrastanut aerobicciä tai zumbaa tms raskausaikana? Vitsi minulla on heikot vatsalihakset!!

Mulla jäi alussa jo väsymyksen takia päivittäiset reenit pois.. nyt en oo jaksanu alottaa uuestaan. Vaikka ei oo enää semmosta väsymystä mitä alun viikkoina. Lähinnä lenkkeilen sisarusrattaita lykkien. Vähä huono fiilis ko jääny niin väliin, pitäs ottaa ittiä niskasta kiinni ja alottaa taas reenit! Miten se alottaminen on niin vaikeaa..:/

Mä jätin rakkaan kamppailulajin harrastamisen heti kun plussasin, ja nyt oon iha hukassa, mitä muuta voi harrastaa ?? :D ajattelin jotain ryhmäliikunta-tunteja, siellä voi varmasti sitten oman fiiliksen mukaan vetää ja himmailla, jos jokin liike tuntuu pahalta etc. Jotenki vaan jännittää, ollaanko jumppasaleilla kamalanki pinnallisia ja katsellaan uusia tulokkaita nenänvartta pitkin ?? :P

Takaisin