Liikunta

Mun fyssari sanoi,että enää vain syviä vatsalihaksia, ei rutistuksia,ei lankkuja eikä muutenkaan liikkeitä jotka lisää painetta vatsaonteloon. Jos treenaa liikaa suoria vatsalihaksia,niin riski vatsalihasten erkanemiselle kasvaa.

Luin itseasiassa jotain just noista syvistä vatsalihksista. Ja siinä samassa oli jotain siitä että usein just tehdään noita liikkeitä väärin ja siks just se erkaantuma tulee tai pahenee. Että pitäisi keskittyä juuri noihin syviin vatsalihaksiin raskausaikana.

Tietyt Jooga liikkeet on kait myös hyviä. Täytyy ottaa selvää vähän tarkemmin noista..

Joo syvät vatsalihakset on tärkeitä tehdä ja myös lantionpohjalihakset! Googlettamalla löytyy ohjeita. Mulla kyllä tuli erkauma vatsalihaksiin vaikken suoria vatsalihaksia enää tehnytkään ekan kolmanneksen jälkeen. Nyt on lihakset vieläkin kuralla, että katotaan tuleeko ongelmia selän kanssa :/ pitäisi fyssarille soittaa, että pääsisi katsomaan oonko tehnyt oikein liikkeitä.

Ollaan suunniteltu kavereiden kanssa jotain lyhyttä vaellusreissua heinäkuun alkupuolelle. Joku pari kolme yötä. Hitsi kun ei osaa yhtään tietää että miten tää vointi kehittyy, kun on eka kyseessä. Oisin silloin noin viikolla 17. Nyt mulla ei oo ainakana ollu oikeastaan mitään oireita tai vaivoja, joten jos samanlaisena jatkuu, niin uskoisin, että reissusta tulee ihan hyvä. Ihan minnekään superkorpeen nyt en viitsi lähteä, mutta metsään nyt kuitenkin. Uus, paksumpi makualusta pitää kyllä kuitenkin hankkia, että on kivempi.

Onko kukaan käyny raskaana millään tällaisella reissulla?Oonko iahn pöhkö?

Mä ajattelin tehdä pientä vaellusta lomalla ulkomaanreissulla. Sit jos olo muuttuu, ni muutetaan suunnitelmia. Nyt ihan hyvä. Varmaan tarvii hitaammin kulkee ja laittaa tukisukat jalkaan.

Mies oli sitä mieltä että kesän pohjoisen viikon kalareissua ei mikään raskaus peru. Joten heinäkuun lopulla rinkka selkään ja viikoksi kairalle... silloin menossa rv19

^ mieheni on vähäliikkeinen minun onnekseni ja ajaa mahdollisimman lähelle kalapaikkaa :D minä.kävelisin mielelläni. Päivässä tullut aikaoisempina vuosina 5-10km, päiväreissut, mökki erämaassa. Maaston ja kelin mukaan pitää mennä nyt, oon muutenkin iso niin mahan kanssa varovasti ettei käy kuinkaan. Mökki niin korvessa ettei ambulanssi tuu.

Siis todella kiusallinen vaiva, muuten ku on vähän uummetusta, niin pitkään kävellessä on alkanu maha meneen sekasi :eek: ei luojan kiitos vielä vahingoksi asti

Hehee, suolijumppaa tuo kävely !! :P

Siiiiiis, missä vaiheessa vatsalihaksien treenaaminen pitää lopettaa ?? Mä oon nyt 13+3 ja ajattelin kyl huomenna mennä vielä ABS-tunnille ^_^

Ymmärsin että toinen kolmannes kun alkaa niin vatsalihaksia tehdessä voi pahentaa sitä erkaantumaa ja pitää nimen omaan välttää esim lankutus jne. Pitää keskittyä syviin vatsalihaksiin toisesta kolmanneksesta eteenpäin.

Nyt tulee sit tyhmä kysymys: Uskaltaako tavallisia punnerruksia tehdä? Ku kuitenkin keskivartalo on sillon kauan jännityksessä.
Tuli vaan tosta lankutuksesta mieleen, jos se on kielletty. Aikomus olis laittaa taas selkä ja kädet kuntoon, et kehtaa kulkee kaupungilla ilman pitkähihaista :D

Sen verran mitä luin niin se paine mikähän tulee just vatsalihaksia tehdessä on huono. Eli myös jos sama paine tulee kun tekee punnerruksia niin sekin on huono. Eli vältettävä olisi.

Sit täytyy vetää kevyemmällä, eli polvet lattiaan ja pito selkälihaksilla :) Just suunnittelin ton läskipömppiksen pienentämistä rutistuksilla, mut sepä jää sitten jouluun.

Joo tuolla luki että punttisali mukautetusti.. Eli olettaisin että menee just tuohon ei kategoriaan jalkaprässi.

Juu.. Onhan niitä monia liikkeitä :) Mut punnerrus eri leveyksillä vaan tuntuu tehoavan mulle parhaiten. Kokeilemalla se selviää :)

Takaisin