Liikunta

Nyt on tullu liikuttua aika jees. La salilla, eilen ja tänään vaunulenkit tuplien kanssa ja illalla salille. Ja olikohan pe kun kävin sauvakävelyllä. :) välillä tehty lumitöitäkin ja pyöritelty selättimellä sekä nosteltu 8kg käsipainoja :P
 
Mä en kyllä tiedä yhtä invalidia raskaana olijaa ku ite olen. Yritin naapuriin jonne ois ehkä 50 metriä ni en minä selvinnyt sinne. Ihan hissukseen kävelin nii silti tuntu että mun kroppaa revitään kappaleiksi, pyörrytti eikä saanut happea. Heti niin ku keuhkoveritulppa ois. Pakko oli palata takaisin ja olin aivan kuollut loppupäivän.
 
Eikä. Ei oo kyllä kivaa olla raskaana jos ei pysty edes liikkumaan.. :sorry: Onko tolle jotain selitystä? Miten on noin hankalaa? :cool:
 
Ei ole tutkimuksissa tullut mitään selvyyttä mutta johtunee siitä että kohdunkannakkeissa on kiinnikkeitä tms. Siskolla oli hirveet tuskat myös ja selvis vasta kun vatsa avattiin että semmonen ongelma. Minähän olen kokoajan kipeä myös levossa. Niin oli siskokin ja lopuksi jo morfiinipumppu kädessä.
 
Ai kauhia, riepu!

Mä oon viikon aikana alkanu ottamaan tommosen tunnin matkan kävelyn. :)
 
Ei ole tutkimuksissa tullut mitään selvyyttä mutta johtunee siitä että kohdunkannakkeissa on kiinnikkeitä tms. Siskolla oli hirveet tuskat myös ja selvis vasta kun vatsa avattiin että semmonen ongelma. Minähän olen kokoajan kipeä myös levossa. Niin oli siskokin ja lopuksi jo morfiinipumppu kädessä.

Onko endometrioositaustaa vai mistä kiinnikkeitä? Kurjaa :/
 
Mä en uskaltanut tänää ollenkaan ulos kun on niin pääkallokeli....
 
Mä oon yrittänyt liikkua niin paljon kuin vain töitten päälle jaksan. Koirien kanssa aamulla ja illalla puolisen tuntia, töitten jälkeen 1-2 h ja sitten salilla ja ryhmäliikuntatunneilla sekä uimassa jaksamisen mukaan. Perjantai-iltana tunsi liikkuneensa, kun kävin ensin töitten päälle koirien kanssa reippaan tunnin metsälenkin, sitten olin salilla 45 min. ja uin päälle vielä 1,5 km. Hiukan saunan jälkeen väsytti ja mies sai suosiolla viedä koirat iltalenksulle :D Olen kyllä aina liikkunut paljon, että kyllä se liikunnan määrä mullakin on viime aikoina laskusuunnassa ollut jos kokonaisuutta tarkastelee. Mä sekoaisin kyllä, mikäli en pääsisi liikkumaan. Tarviin nämä "terapia"hetkeni :D
 
Tietääkö joku et meneekö normiuimapuku ison mahan päälle ja venähtöökö se parista käyttökerrasta? Viime vuoden puolella oli vielä aika maltillinen masu.
 
En usko että menee. Voi meinaan kaula-aukko tulla sen verran alas, että "napa näkyy kaula-aukosta" :D :D jos ylipäänsä menee päälle. Tai voi olla, että menee, jos on siro masu. Tiedä sit miten kangas kestää sen venyttämisen pitemmän päälle?

Jee, mulla oli 10. päivä perätysten kun olen käynyt joko salilla tai/ja vaunulenkillä tuplien kans!! :) ja huomenna salille.
 
Mulla on liikkuminen ollut pääasiassa lenkkeilyä koiran kanssa.Nyt (25+4) on alkanut tuntumaan,että puolisen tuntia kävelyä riittää ja sitten alkaa jo kiitettävästi kiristämään mahaa ja on pakko pysähdellä.Eli kai se on kropan tapa kertoa,että sori,tämän enempään et pysty...
 
Tuleva isosisko 2vee sai äsken pikkuveikalta mojovan potkun käteen, ensimmäistä kertaa!♡♡ tyttö meni ihan hämilleen, tuijotti ja käänteli kättään ihmeissään. :D

Edit. Kattos perhana, tuli väärään ketjuun :D
 
Muokattu viimeksi:
Ei mee uimapuku täällä ainakaan enää mitenkään. Se kyllä venyy, mutta saumakohdista tulee ihoon selkeät painaumat. Viime kuussa uin vielä uimapuvussa, mutta tässä kuussa piti vaihtaa biksuihin. Tuntuu jotenkin alastomalta niissä kyllä olo, varsinkin kun kroppa on nyt hetkessä muuttunut niin paljon (= maha tullut näkyviin) ja altaasta noustessa pitää aina tarkastaa, että onhan ne varmasti vielä päällä (en siis ole tottunut omistamaan näin isoja tissejä!) :D
 
Mun liikkuminen on jäänyt hitaisiin koiralenkkeihin viimeset pari viikkoa, tammikuussa suljin salijäsenyyden,kun en siellä kertakaikkisesti jaksanut käydä (kilpirauhanen vei ja vie edelleen kaikki voimat). Aloitin tilalle pilateksen, mutta se on jäänyt nyt kovenevien selkäkipujen takia. Koiralenkitkään ei oo mitään herkkua, kun sattuu koko ajan :sad001 täytyy nyt soitella fysioterapiaan, toiv.tekivät neuvolasta lähetteen sinne, jos sais kotijumppaohjeita.

Ihana lueskella muiden liikkumisesta, kaipaan niin kovasti salille tai ryhmäliikuntatunneille.
 
Täällä taas perinteinen perjantai eli punttista ja uintia. Huomenna meinasin mennä odottavien äitien pilatekseen, kun huomasin että eräällä salilla sellainen on pyörinyt jo vuoden vaihteesta... jos olisi pitkästä aikaa ryhmäliikuntatunti, missä voi tehdä kaikki liikkeet kuten ohjaaja neuvoo :) Normiryhmäliikunnoissa kun ei enää mm. suoria vatsoja, hooverpitoja ja (miesten)punnerruksia pysty ollenkaan tekemään. Joutuu aina soveltamaan omia juttuja väliin...
 
Liikkuminen on jääny kyllä harmittavan vähälle koko odotusaikana. Näin vapaapäivinä teen noin tunnin lenkkejä mut matka on murto-osa mitä vielä kesällä tunnissa kävelin...
 
Takaisin
Top