Liikunta

Me oltiin muksujen kans reippaita tänään. Paketoin lapset autoon, ajetiin keskustaan ja tehtiin pitkä lenkki tuplarattailla. :) pitkästä aikaa! Täältä kotoa käsin on tylsää ja talvella hankalaa lähteä vaunulenkille, kun joutuu kävelemään pitkää suoraa tien vieressä, missä nopeusrajoitus 60 (ei kävelytietä tai ees katuvaloja!) ja maalaistiet taas on sen verran lumisia, että tuplien työntäminen on turhan raskasta. Mut kylillä on kiva dallailla, kun on auratut kävelytiet ja maisemat vaihtuu. :)

kunhan lapset nyt nukahtais niin pääsisin tästä itekin sohvalle loikomaan....:P
 
Kyllä huomaa, että vauhti hiipuu. Alkuraskaudessa menimme koiran kanssa 4 km lenkin 40 minuuttiin. Nyt samassa ajassa mennään 2,5km. Ja silloinkin pitää puuskuttaa välillä. Ei hyvin mene..
 
Itsellä on normilenkkeilyvauhti 6km/h tippunut noin 5km/h vauhtiin. Hengitys puhisee ja vatsan tiedostaa.
 
Mä hipsuttelee tuolla liukkaalla aina tosi hitaasti. Mies menee omaa lenkkiään kun sille tulee kylmä, mut sitkeesti yritän ulkoilla ees sillon tällöin...
 
Jee, tänään oltiin reippaita koiran kanssa! Eikä edes sattunut, vaikka käveltiin ihan normaalia vauhtia nykyisen köpöttelyn sijaan. Iltaisin alkaa todella usein supistaa, jos menee liian lujaa, mutta nyt ei tuntunut yhtään pahalta.

Eihän tässä tietysti ole kuin keskimäärin se 14 viikkoa enää synnytykseen, joten kai se oma oleminen alkaa vähän hankalaa jo olla..
 
Taas tuli 2vko tauko kuntosalilta. Nyt aletaan olla puolivälissä ja sen huomaa!! Maha tuntui aralta joissain ylävartaloliikkeissä. Ja kuntopyörällä polkeminen... oooooi ei! Ei ei ei niin ei. Maha jäi niin puristuksiin! Onneksi salilla on crossari, jolla voi lämmitellä. Kyykytkin tuntui entistä hankalammilta...:shifty:

Täytyy vaan opetella tekemään toisenlaisia juttuja ja keventää vastuksia, vaikka mieli ei haluais antaa kropalle periksi. Mä oon sen tyyppinen, että kun tehään niin tehään täysillä ja voimapainotteista. Pakko oppia nyt joustamaan vaikka hammasta purren...:banghead: :arghh:

Ens viikon jälkeen jää sähly pois, ajattelin korvata sen uinnilla.
 
Mä teen päivittäin kolme reipasti lenkkiä koirien kanssa, vähintään kerran viikossa käydään metsässä tarpomassa umpi hangessa minne ei oo polkuja tehty. Ihan hyvin vielä jaksaa, vähän nopeammin sitä hengästyy ja ottaa sitten hetken rauhallisemmin ja kun tuntuu varmasti hyvältä niin jatkaa taas ripeämmin. :)

Salilla ei ole tullut pitkään aikaan käytyä, ystävän kanssa käytiin yhdessä vaiheessa pari kolme kertaa viikkoon, yleensä kerran kaks ainakin uimahallin salilla ja siitä sen jälkeen uimaan. Oli muuten tosi raukee olo sen jälkeen. Ja oli ihana aloittaa viikonloppu salilla ja uinnilla, kun sen jälkeen oli niin hyvä olo. :happy: Kesän jälkeen ollaan oltu vähän vähemmän tekimissä joten on nääkin reissut jäänyt väälin. Tietysti miehen kanssa vois mennä, mutta toisaalta itse tykkäis, kun olis säännölliset päivät jolloin käydä, mutta miehen töitten takia ei onnistu.

Tota uintia varsinkin on ihan ikävä jo tullut. Täytiikin miehelle ehdottaa jos alettais yhdessä käymään, edes kerran viikossa. Mä kun oon niin huono yksin lähtemään. :cool:
 
Vähä meinaa tympäistä ku ei oo nyt kahteen viikkoon päässy oikee mitenkää liikkumaan ku nii ärhäkkä flunssa :/ no parempi parantua kunnolla ja liikkua sitte... Onneksi voi lasten kans vähä liikuskella... :)
 
Tänään oli tämän mamin viimeinen sähly vähään aikaan. Alkaa tämä bubble ollakin jo sitä kokoluokkaa, että alkoi käydä hankalaksi, tähän oli hyvä lopettaa! :)
Siirrytään vaikka uimaan. :P
 
Kuntosali, CHECK! :) sain ladattua kortinkin uusiksi, voi taas huoletta käyä.

Huvittaa vain, kun kaveri, jonka kanssa olin (lähihoitaja, johtuneeko siitä), muistutteli, että "ota nyt sit iisisti, ettei toi maha ala jakautua". Ja edelliskerralla äitinsä ihmetteli, että miten mä voin käydä salilla, et mitäs sitten jos se vauva syntyykin ennen aikojaan sen takia.

Vanhanaikaiset käsitykset vielä kovin liikkeellä. En mä sairas oo. Raskaana vaan. :grin
Hauskaa miten salillakin kaikki salaa vilkuilee mitä mä teen siellä. :wink
 
Mä oisin varmaan positiivisesti yllättynyt jos salilla olisi ison masun kans rehkimässä nainen. Must se on ihailtavaa. Ja hey ei pääse yli eikä ali eikä edes ympäri, et kroppa josta on pidetty liikunnallisesti huolta palautuu nopeammin synnytyksestä ja raskaudesta!
 
Mä otin tänään itseäni niskasta kiinni ja päätin ruveta käymään pari kertaa viikossa rivakalla kävelylenkillä :) On tuota persiittä ruvennut siunaantumaan sen verran että pakko vaan ruveta tekemään jotain. Haussu miten raskaus voikin muuttaa aineenvaihduntaa näin paljon, kun normaalisti saan syödä ihan mitä tahansa ja paino ei nouse vaikka yrittäisi lihottaakkin.

Mä vien mun tytärtäni muutamaan harrastukseen viikossa ja päätin että otan koiran mukaan ja teen reippaat lenkit siinä tyttöä odotellessa. Tänään tehtiin eka lenkki hyvällä sykkeellä :) Vähän kyllä kävi meidän vanhaa 12 vuotiasta chihuahua mummua sääliksi kun toinen joutui juoksemaan mun vierelläni koko lenkin. Mutta ihan pirteänä hänkin kyllä kotiutui ja hengissä näyttää edelleen olevan. Lisäksi käyn kerran viikossa huhkimassa muutaman tunnin töitä hevostallilla, nämä saa riittää tän mamman liikunnaksi muun lasten kanssa touhuamisen ohella :smug:
 
Mua harmittaa aivan vietävästi. Mä oon himoimmu siitä mama bailasta ja täällä alkaa nyt semmoinen 17.2. Alkuun voisin osallistuakkin mutta lopun kerrat jäis käymättä kun se kestää toukokuun puoleen väliin. Tekis mieli mennä mutta 8 jumppakertaa oli 79€ niin ei haluta maksaa jos kerkee vaan alle puolet käymään. Ku jotenkin on semmonen olo että tän mahan kanssa ei jumppailla samallalailla kuin esikon aikaan ku kävelyki saa jo supistelemaan. :(
 
Onpa kallis, Jetsoni. Meillä on kuusi kertaa ja maksoi 22€. Se on kyllä sen verran kevyttä, että varmaan aika pitkään voisit käydä, mutta tuolla hinnalla jäisi kyllä itseltäni välistä myös. Onneksi meillä jatkuu äitiysjooga heti tuohon perään.
 
Olkaa onnellisia että sentään pystytte liikkumaan. Ite en pysty ku just sen verran ettei kuolleeksi julisteta.
 
Kyllä siellä salilla miehet vähän kattoo kun mama vetää voimapuolella kyykkysarjoja 30kg tangolla julmetun mahan kanssa :laughing002
 
Eilen ja tänään käyty taas reippaalla kävelylenkillä! Mun tyttärellä on kolmena iltana viikossa harrastus ja olen päättänyt käyttää ne ajat itsekin liikunnan merkeissä :) Heitän tytön harrastukseen ja sitten lähdetään meidän koira mummelin kanssa käppäilemään :smug:
 
Takaisin
Top