Liikunta

Tiedän yhden joka vaan kovensi urheilua loppua kohti ja niin sitten kävi että lapsi kuoli kohtuun rv 37.

Apua, tietty syy saattaa olla jossain muussakin et kuoli. Surullinen tapaus
 
Mä oon pohtinut et vois joku aamu koittaa pyöräillä töihin. Matkaa mulla 5kilsaa.

Jännittää vaan et mitä jos en jaksa työpäivän jälkeen polkea takas :D
 
No mä nyt en silti mitään tappotreeniä tee ja vain 2x viikossa käyn salilla. Eikä oo ees lihakset kipeät treenin jälkeen notta en usko tekeväni liian raskaasti. :) sen verran pitää omaa kehoa kuunnella. Enkä oo muuten himoliikkuja, kävely ja fyssarin ohjeiden mukaan jumppaaminen ei oo järin rasittavaa. :D
 
Ja kai siihen paljon vaikuttaa sekin et jos esimerkiksi alottaa raskausaikana treenaamisen tai jos on esimerkiksi ennestään jo käynyt pitkän ajan. Siis ettei oo ihan aloittelija.
 
Totta. Mä ehdin vuoden treenata ennen raskaaksi tuloa ja silloin vedin kovaa, joten eihän tää nykyinen tahti "tunnu missään". :hilarious: Kiva vaan huomata, että kun oon tihentänyt salilla käymisen kahteen kertaan viikossa aiemman kerta / 2vk sijaan niin lihaskunto vähän palautuu ja nousee :)
 
Ja eikö siinä oo se ennemmin pääroolissa et mitä lihaksia siellä salilla treenaa?
 
Mä koitan käydä 3-4 kertaa viikossa noin 5 km lenkin. Yleensä saan käveltyä sen hyvällä tahdilla, mutta välillä se on tuntunu pelkältä kärsimysmatkalta, hirveää jomotusta alavattalla ja kolotusta alaselässä. Näinä parina kertana matka kotiin on tuntunu ääääääärettömän pitkältä..
 
Kyllä. Esim vatsalihaksia en tee enää lainkaan omana liikkeenään. Toki ne aktivoituu joissain jutuissa väkisin hieman, mutta en varsinaisesti treenaa niitä. Ja vältän kohdun joutumista puristuksiin. En hypi tai hytky tms.

Just mietin, että kuntosali menee muistaakseni kiinni kun koulut loppuu - tulee viimeistään sitten pakollinen stoppi. Todnäk lopetan joka tapauksessa ajoissa salitreenit. Loppuajasta vain kevyttä liikuntaa ja kotona voin käsipainoja hyödyntää.
 
Juu se tyttö lisäs painoja kuntosalilla ku kerta hyvin jaksoi ja päätti sitten mennä ratsastamaankin ku hyvältä tuntui. Lapsi kuoli sitten sen ratsastustunnin jälkeen. Liiallinen fyysinen rasitus.
 
Voi kauheeta, miten se noin tarkkaan on tiietty et just sillon menehty?
 
Ratsastuksessa on aika isot riskit loppuaikana. Esim istukan kanssa voi tulla ongelmaa ja periaatteessa hölskyvä liike voi aiheuttaa jopa sen irtoamista..
 
Mä en ymmärrä miten pieni painojen lisäys salilla vois tappaa tottuneen salilla kävijän vauvan?
Hevosen selkään nouseminen on omaa hölmöyttä kyllä, sitä en enää noilla viikoilla tekis just tuon istukan irtoamisriskin vuoksi. Se on saman tien peli poikki, jos istukka irtoaa, koska vauva kuolee jo pelkkään hapettomuuteen. :/
 
Ja ehkä siinä pitää ottaa huomioon kokonaisuus.
Mä en käy töissä, nukun todella hyvin ja pitkiä öitä, ei ole ylimääräistä stressiä, ei ole kipuja/vaivoja, kuuntelen kehoni viestejä jne.

En koe olevani yhtään rasittunut. Ja jos olisin niin varmastk jarruttaisin!
 
Siis oli aloittelija, kokenut taikka ihan huippukunnossa niin kyllä keho kertoo ja paljon! Asia erikseen, jos on niin tyhmä ettei sitä osaa kuunnella. Ja kyllä täytyy ihmetellä äidin "motiiveja" jos 37vkoilla ratsastaa. En siis syyllistä äitiä missään nimessä vaan lähinnä, mix kukaan äiti haluas ihan viime metreillä ratsastaa taikka tehä rääkkitreeniä. Onko ollut tietämättömyyttä vai joku ahdistus siitä oman kropan muutoksista??
 
Jep ja ratsastuksessa on suuri putoamis riskikin ja niissä tuppaa käymään välillä aika pahasti... En ymmärrä.
 
Lopetin ratsastuksen muistaakseni viikolla 9. Olisin varmaan kuollut huolesta jos olisin pudonnut, vaikka tiesin että pikkuinen on vielä siinä vaiheessa hyvin suojassa. Ystävä kuoli muutama vuosi sitten pudottuaan hevosen selästä ja tiedän et heppojen kanssa voi sattua mitä vaan.

Oon vanha kilpaurheilija ja tottunut kuuntelemaan kehoa tarkasti. Kyllä se on nyt selvästi osoittanut jos jokin ei tunnu hyvältä. Muutenkin uskon et tällaisille perusterveille odottaville, joille liikunta ei aiheuta mitään pahoja tuntemuksia tai supistelua, liikunta tekee superhyvää. Tuntuis hassulta jättää liikunta tässä vaiheessa kun sitä on koko elämänsä harrastanut oikein runsaasti. Toki nyt raskaana ollessa liikuntaa tullut harrastettua hitusen vähemmän ja ei mitään rääkki-tappourheilua, mut kuitenkin edelleen yritän pysyä aktiivisena mutten vaan ota mitään painetta et saanko viikossa tietyt tuntimäärät täyteen. Jos väsyttää niin levätään. Erityisesti nyt kun on tuo massu niin selän harjoittamisesta tullut mulle entistä tärkeämpää, yritän ylläpitää siellä hyvää lihaskuntoa.. sitten kun vauveli syntyy niin selkää joutuu kantamisessa varmaan myös kovalle rasitukselle, enkä senkään takia halua päästää lihaskuntoa hirveästi heikkenemään.
 
Painelin kans tos heti neuvolan jälkeen lenkille, annoin koirien juosta vapaana ja itse kuljin reipasta tahtia. Ihanaa, kun on sulanut jäät pois niin pystyy kävelemäänkin kunnolla! :happy:
 
Takaisin
Top