Liikunta/treenaus raskauden jälkeen

Joo vauvat pääasiassa vaan köllii mut saa ottaa mukaankin painoksi mutta rajoittaa kyllä liikkeitä varsinkin näin pienellä.
Ja pilates on hyvin vedettynä tehokasta syville vatsalihaksille ja lantionpohjan lihaksille. Suosittelen!
 
Mä olin ajatellu strongmamassa käydä vasta kj poju on 3kk mut ehkä sitä sit uskaltais aikasemminkin. Pilates on ollu ihan huippujuttu synnytyksen jälkeen, mäki suosittelen!
 
Täällä alkoi pojan kanssa omatoiminen vauvajumppa eilen vaunulenkkeilyjen lisäksi. Lääkäri eilen jälkitarkastuksessa sanoi, että paikat on hyvin palautuneet synnytyksen jälkeen eikä vatsalihastreeneillekään ollut mitään estettä. :) Nyt onkin sitten reidet hellänä kyykkäämisestä. Ihana tunne! :)
 
Täällä oli puhetta pilateksesta. Saako kaikkia liikkeitä tehdä? Mietin nyt siis noita vatsalihaksia. Eli tarviiko ryhmätunnilla varoo jotain liikkeitä? Voi tietty mainita alussa ohjaajallekin...
 
No mulle pilatesohjaaja kehotti varomaan sellasia liikkeitä mis jalat nostetaan ylös. Ylipäätään kannattaa ensisijaisesti keskittyä tekniikkaan vaikka liikkeet jäis kuinka pieniksi. Parasta joka tapauksessa kertoa ohjaajalle, mulle hää tuli joissain liikkeissä neuvomaan ihan omat versiot, ettei tuu revittyä itteään. :)
 
Joo, täytyy kyl mainita ohjaajalle, varsinkin kun edellisestä kerrasta on jo muutama vuosi niin tekniikkakin on vähän hakusessa.
Mä rakastan pilatesta mutta omalla salilla on tunteja ollu niin huonosti etten sinne oo ehtiny. Nyt pääsee taas noille aamupäivän tunneille.

Muoks. Mulla on siis toi sektiohaavakin joka saattaa ehkä vähän rajoittaa tekemistä. Ainakin tuntuu kiristävän kun vatsalihaksia jännittää.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on "parannuttu" synnytyksestä sen verran hyvin jo aikoja sitten, etten ole enää pitkään aikaan rajoittanut mitään liikkumista tai liikkeitä salilla tai ryhmäliikunnassa. Nyt kun vielä saisi pois tuon löysän, ylimääräisen nahan tuosta vatsan kohdalta, niin raskaudesta olisi merkkinä enää tuo edelleen vatsassa näkyvä linea negra. On se jo vaalentunut, mutta siinä halkoo vatsaa edelleen :)
 
Mä en oo päässy salille kun Roosa ei huoli pulloo ollenkaan. Jumppailen kotona ja käyn vaunulenkillä. Kovasti tekis salille mieli ja uimaan ja pyöräilemään mutta... ootetaan vähän aikaa, että neiti taas kelpuuttaa muutakin kuin rinnan.
 
Mulla on sali niin lähellä, että oon imettäny ennen lähtöä ja pikkuäijä on oottanu kotona isukin kans aivan tyytyväisenä :) jonkun verran on maitoo pakkasessa, mut ei oo tarvinnu ees antaa kertaakaan kun oon ehtiny aina ite jo kotiin.

Mullakin aika hyvä tilanne jo kropan suhteen. Pari kiloo taas varkain tippunu ja vatsa vähän kuroutunu sisään. En ois uskonu että tässähän ollaan ihan semmosessa kunnossa, että kehtaa laittaa kesällä bikinit päälle ja mennä vaalentamaan arpimassua :wink
 
Onko jokj epparilainen uskaltautunut spinningiin? :D Mua himotttaisi mutta en tiä uskallanko vielä :| :D
 
Wuhuu! Mummi hoito Siennaa ja mä pääsin salille! Tuli ihan hyvä fiilis kun yks PT kovaan ääneen kailotti et eksä saanut vauvan ihan just. Ja nyt jo takas salilla. Hyvä hyvä. Ja hyvältä näyttää. Vielä parempi fiilis tuli kun Sienna oli ollut mummin personal shopping assistant Jumbossa ja ollut koko ajan niin nätisti, nukkunutkin vähän. ❤️
 
Takaisin
Top