Liikunta raskausaikana

Youtubesta löytyy kyllä hyviä raskaustreenivideoita, tein niitä paljon viime kerralla! Alan varmaan taas tekemään niitä ja ajattelin myös kokeilla joogaa ryhmäliikuntana kerran viikossa

Suunnittelin että jatkan raskausaikana normaaliliikuntatottumuksiani - kävely töihin (4.5km), juoksu, sali... Mutta viimeiset viikot on ollut niin uupunut olo että eipä noista mistään mitään ole tullut. Nyt vaan jännittää, että voiko palata juoksuun jos vointi sen sallii (en oo koskaan ollut superaktiivinen juoksija, mutta kyllä mä salilla/ulkona ainakin kerran kuussa yleensä käyn). Ja pitäisi nyt tutkia kunnolla mitkä vatsalihasliikkeet vaikuttavat mihinkin kun en nyt tiedä mitään eroa suorista ja syvistä yms. :')

13+3 ja vieläkin teen lantionnostoja, koska en oikein ota selvää onko niistä haittaa vai ei. Olen kyllä huomannut että kohtu on kasvanut, ja painaa nostaessa virtsarakkoa ja suolta. Sarja jälkeen ihan jäätävä vessahätä. Mutta vähän järkeilin, että varmaan tulisi muitakin oireita (kipuja, kramppeja tms) jos olisi oikeasti haitallista.

@Sinertävää olin yhdellä ryhmäliikuntatunnilla tällä viikolla ja siellä raskaanaolevalle annettiin vaihtoehtoliikkeeksi lantionnosto, kun muut teki suoria vatsalihaksia. Ite tein ihan normivatsoja vielä, kun ei mahaakaan ole. Mutta en usko siis, että lantionnostosta on haittaa, ellei tunnu ikävältä.

Pitäis kaivaa jostain motia... iltapäivästä iltaan vaan niin kova turvotus että liikkuminenkin tuntuu sen takia raskaalta 😂 Salilla en oo käynyt varmaan kuukauteen...

Takaisin