Liikunta raskausaikana

Keskustelun 'Joulukuiset 2020' aloitti Hilma79, 24 huhti 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Bimbelibom Tuttu foorumilla Jouluäidit 2020 Tammikuunmammat 2016

    Tämä! En ole mikään himoliikkuja, mutta tykkään käydä kävelemässä. Yleensä lenkit on semmosta 1h-1,5h. Mutta ei enää, koska rakko on surkastunut olemattomaksi ja koko ajan pissittää. Ja sinällään tässä ei olisi ongelmaa kun maalla asun, mutta en ole ikinä oppinut puskapissaamisen jaloa taitoa :grin

    Onneksi mieheni äkkäsi, että jos vanhat merkit paikkansa pitävät, olen lähes invalidi loppukesästä/alkusyksystä ja perusti meille kotiin kunnon työleirin. Hyötyliikuntaa on siis tullut harrastettua remppaamisen, maalaamisen, ruohonleikkuun (iskias tykkää hyvää, kun työntelee ruohonleikkuria tuolla meidän megatontilla :arghh:), kitkemisen ja muiden pihatöiden myötä
    • Tykkää Tykkää x 2
  2. Barriss Uusi käyttäjä

    Täällä kans korona lopetti lupaavasti alkaneen saliharrastuksen - innostuin ryhmäliikunnasta eka kertaa elämässä, mutta kuukauden vaan kerkesin käydä... :grin

    Kävelylenkit tuli sitten kevätkelien ansiosta tilalle (2-4 krt viikossa), ja ne olikin sitten alkuraskauden pahoinvointien aikana ainoa, mitä pystyi tekemään. Edelleen reippaat lenkit ainoana liikuntamuotona, ja matkaa kertyy vaan 2-4 km / lenkki (se jatkuva vessahätä!).

    Jumppaan jonkun verran kotona YouTube-videoita seuraamalla, esim. etätöiden lomassa päivittäin helppo 10 min jumppa, mutta jotain haastavampaakin / pidempiä settejä tekis mieli tehdä... Ennen meni puolen tunnin hikijumpat tuosta vaan. Ei vaan oo nyt löytyny sopivaa tasoa/lajia itselle. Kokeilin videoita katsomalla asahia (suositellaan just raskaana oleville), mutta se hidas kurkottelu ja kumartelu tuntuu mulla just pahimmalta aiheuttaen vatsaan kramppeja. :shifty:

    Siivoaminenkin on just sen kumartelun vuoksi kurjan tuntuista, vaikka maha ei ole vielä suuren suuri (18. viikolla ollaan). Sauvakävelyä on suositeltu, harrastaako joku? :happy:
    Last edited: 14 heinä 2020
  3. MarsiMaria Tuttu foorumilla Jouluäidit 2020

    Mulla sauvakävely auttaa SI-nivelongelmaan, kun painoa saa käsien varaan. Toistaiseksi mennyt sellaiset 8 km lenkit kävellen, mikä on hyvä kun juoksemaan en ole pystynyt sitten raskausviikon 5-6.. Luulen, että sauvat tulevat olemaan entistä paremmat mitä pidemmälle syksyyn mennään, varsinkin jos tulee liukasta.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. Elina_xxx Peruskäyttäjä Jouluäidit 2020

    Mulla ajatuksena myös ruveta sauvakävelemään sitten kun juoksu pitää lopettaa ja golfkausi loppuu . Jospa sauvoilla tosiaan uskaltaisi paremmin lenkille sitten ihan loppuvaiheessakin liukkaammilla keleillä. Mä olen tosi arka muutenkin liukkailla niin saa nähdä miten nyt viimeisillään uskaltaa liikkua ulkona! Aiemmat syntyneet heinäkuussa niin ei ole ollut tätä ongelmaa.
  5. Pumpuliina Rakastunut foorumiin Jouluäidit 2020

    Sulle saattaa tulla automaattisesti semmonen köpöttely töpöttely hips hips hitaasti ja koko jalkapohja maahan kerralla:grin
    Mä en ollu toissatalvena kun puolessavälissä mutta semmosta etanamenoa etten vaan kaadu.
    Ja eihän semmonen nopea liike ole myöskään hyväksi jos liukastuu ja horjahtaa.
  6. Joulumansikka Aloittelija

    Kävelyä täälläkin harrastettu. Varsinkin metsä lenkit lasten kanssa on mukavia. Ja uimista jonkun verran. Mun työ on myös fyysisesti raskasta toisinaan. Ja varsinkin nyt heinäkuun oon saanu tehdä 7-21 päivää. Yllättävän hyvin oon jaksanut.
  7. Rosytar Peruskäyttäjä

    Tällein on huonontunut kunto ihan olemattomaksi vaan nukuttaisi hyötyä liikuntaa on vain siivoaminen jos pelkästää vaatteiden pyöritys tuntuu vievän kunnon, Ihme raskaus.
    Nyt on lasten lahjojen etsintä käydessä.
    Se on pitkä prosessi ollut.
  8. Carolinah Tuttu foorumilla

    En juuri harrastanut liikuntaa raskausaikana.

Jaa tämä sivu