Liikunta raskausaikana

Mun täytyis petrata noiden lantionpohja treenien kanssa myös. :p
Kuitenkin niin helppo treenailla mut miten sekin aina unohtuu.

Mulla oli tosiaan edellisessä synnytyksessä imukuppi avusteinen ulostulo bebellä ja musta tuntuu et se on vaikuttanu myös alakertaan/lihaksistoon.
Ja saatika kun on ollut noita supistuksia ja kakkonenkin suurin piirtein tuntui että valahtaa jalkovälistä ennen aikojaan, kirjaimellisesti, niin kyllä mietityttää pysyykö tuolla kukaan ees. :facepalm:
Saatika kun ei oo kunnon tatsii et miten osaa taas ponnistaa jne.
 
Miitu:hilarious:kun muistat mitä kätilö mulle sanoi niin ponnistaminen sujuu.
Työnnä sitä lasta ulos niinkuin olisit kakalla ja kakka on jumissa, työnnä taaksepäin:grin
Tämä oli siis ensimmäisen kohdalla 21v sitten.
Arvaa vaan pysähtykö koko touhu kun mä en tiennyt miten mä työnnän taaksepäin:wink
Huusin vaan et en mä osaa!!!
 
Ja mähän luulin että tää viimeisin tulee justiinsa housuun ja paniikissa lähettiin.
Kävikin niin että ei ollut lähelläkään tulossa ja meni 4h että syntyi.
Väittävät että ponnistin 6minuuttia,mun mielestä siinä meni vain hetki:grin
Kertaakaan en muuten heittäytynyt muiden käsiin vaan tein ite miten missäkin kohtaa halusin.
Vähänkö siistiä että kohta sitä taas mennään!!!!
Jos tällä kertaa auttajat ei niin kovin kastuis kun vedet ryöpsähtää:sad001
 
Miitu suosittelen noita kuulia. Mulla jäi aina lantiopohja treeni tekemättä ja jotenkin sitä on olettanut, että kyllä ne siitä reenaantuun itekseen omien harrastusten parissa, kun ratsastaa ja luistelee. Noh kyllähän ne vähän siinä samalla saa reeniä, mutta ei sellasta omaa ajateltua treeniä. Noiden kuulien avulla sitä tulee oikeasti tehtyäkin sekä nopeutta ja kestävyyttä.
Itsehän nauroin itteni kipeäksi, kun ne postissa tuli, kun päätin ottaa heti kunnon painoiset kuulat ja ne olikin ihan jäätävän painavat laughing6 Hyvin se on silti onnistunut ja kehitystä tullut, koska uskaltaa aivastaa eikä tarvii laittaa jalkoja ristiin ja trampoliinillä pystyy hyppiä :grin
 
Mulla on kuulat vessan laatikossa pölyyntymässä, vois ottaa käyttöön taas! Eilen olin pilateksessa ja eka kertaa tuntui, et mahallaan olo on vähän tukalaa. Joku asento, missä nostettiin jalkoja ylös, ni paino tuli vähän liikaa mahalle.
 
Pumpuliina, "Taaksepäin" o_O Joo tää auttaakin. :grin

Kiitos vinkistä Madelein! :happy: Voisi olla hyvä hankinta tännekin. Ja varmasti tosiaan tehostaa sitä treeniä. En tosina tiedä uskaltaisinko nyt raskauaikana, näissä vissiin jotain suosituksia raskauden ajalle ettei käytettäisi. Lukeeko sulla paketissa mitään?
 
Nyt tänä keväänä olen liikkunut n. 5 kertaa viikossa, vähän normaalia enemmän kun on ollut enemmän aikaa. Lajeina juoksu, suunnistus, golf ja kävelylenkit kevyen kotijumpan kanssa tai palauttavina. Raskaus ei ole toistaiseksi rajoittanut liikuntaa ja toivon että juoksulenkkejäkin saisi vielä jonkun aikaa jatkettua, nyt rv 14. Aiempien raskauksien aikana en vielä juossut, onko muilla kokemusta miten pitkälle voi juosta? Tai mulla siis kyseessä rauhallinen hölkkä kyllä ennemmin
 
Miitu: paketti on jo roskissa, mutta nuo on sellaiset metalliset yksittäiset kuulat jotka siis pystyy pestä ihan kunnolla ja ovat ihan sileät joten eivät sen puolesta ainakaan pääse mitään tulehdusta aiheuttamaan eikä mitään pinnallisia vaurioita minkään kuvioinnin takia joten oletan et ovat ihan turvalliset käyttää myös raskausaikana :)
 
Mä olen käynyt kävelylenkillä ja eilen tilasin nettikurssina äitiyspilateksen. Enää tarvis tehdä treenejä :D
Ajattelin mennä myös läheiselle salille raskausjoogaan. Kunhan saan aikaiseksi :D
 
Mua harmittaa kun kesällä kaikki mun harrastukset on tauolla. Pitäisi tehdä jotain ite, mutta oon niin saamaton... Syön vaan jäätelöä ja makaan.
 
Se on hyvä valinta!! Tulee siinä vähän liikuntaa kun käy hakemassa syötävää, kerkee tuota myöhemminkin harrastaa, tai josko löytyisi joku uusi juttu tilalle?
 
Siis mullahan on enää 3 jädeä pakkasessa, täytyy taas kohta urheilla kauppaan.
 
Mä olen yrittänyt kävellä ja tehnyt pump-treenejä kotona, kun korona ajoi salilta kotiin (enkä usko, että salille palaan ennen ensi vuotta). Kävelyt tosin nyt jo ”korttelikävelyitä” ja jatkuvan pissahädän vuoksi uskaltaa poistua ehkä maks. 1,5km päästä kotoa - mies ei enää jaksa lähteä mun kanssa lenkille, kun aina kun päästään ovesta ulos niin jo pissattaa ( no ei, kyllä se silti melko kiltisti mua ulkoiluttaa :) )

Tällä helteellä ei ole kyllä jaksanut liikkua yhtään vaikka mieli tekisi.
 
Nämä helteet kyllä verottaa aika hyvin voimista pois. Piti työmatkat siirtyä taas kulkemaan bussilla, kun totesin maanantaina pyörällä olevan niin tukala ajaa. Varsinkin kun kotiin päin on melkein koko matka ylämäkeä.
 
Tuo pissahätä on rasittava vaiva, onneksi jos ulkoilee kauempana ihmisten ilmoita puskaa on tarjolla siihen tarkoitukseen. Helteet on kyllä hankalia kun pitää juoda jatkuvasti ja sit käydä pissalla, ainakin pyöräilyn rytmi pätkii jos pitkää lenkkiä tekee ja sinä aikana pitää molempia suorittaa sen neljä kertaa.
 
Tuo pissahätä on rasittava vaiva, onneksi jos ulkoilee kauempana ihmisten ilmoita puskaa on tarjolla siihen tarkoitukseen. Helteet on kyllä hankalia kun pitää juoda jatkuvasti ja sit käydä pissalla, ainakin pyöräilyn rytmi pätkii jos pitkää lenkkiä tekee ja sinä aikana pitää molempia suorittaa sen neljä kertaa.

Jep, mökillä ei mitään ongelmaa löytää sopivaa puskaa, mutta täällä taajamissa sitten onkin fiilis kuin kultakutrilla, kun ei millään löydä sopivaa kalliota tai puuta, joka peittäisi tän ison valkean takapuolen loistamasta jollekulle pahaa aavistamattomalle kanssalenkkeilijälle samalla, kun heinikko olisi tarpeeksi matalaa, ettei tarvitse pelätä että punkki kiipeää pyhimpään .
 
Mulla ei enää ole tuota jatkuvaa pissahätää, jonka takia sai tosiaan miettiä mihin suuntaa ja missä lähin vessa.
Mutta huomasin että oon juonut ehkä turhan vähän ja yrittänyt nyt skarpata sen kanssa. Eli kanniskellut vesipulloa mukana. Silti tuntuu ettei tuu usein pissittyä ja yritän seurailla että nestetasapaino pysyisi aisoissa. :/ Todella tärkeää huomioida nyt näillä helteillä!
Onneksi ensi viikoksi luvattu vähän viileämpää, ajattelin aloittaa ihan säännölliset lenkit.
 
Mä en varmaan ees pysyis pystyssä tai miten levällään pitäis jalat olla kun maha on istuessakin jo tiellä:hilarious:
Kaatuminen on ehkä kuitenkin syy miksen ees yritä.
 
Takaisin
Top