Liikunta raskausaikana

Hilma79

Puuhakas puhuja
Jouluäidit 2020
Heippa!
Minkälaisia liikkujia tästä ryhmästä löytyy? Itse kävin jonkun verran salilla aiemmin mut sitten tuli korona.. kävelylenkeillä käyn tällä hetkellä välillä pidemmillä ja välillä vähän lyhyemmillä. Nyt jotenkin tuntuu ettei lenkit riitä, tekis mieli jotenkin lihaskuntoa ylläpitää mutta miten? Onko kellään vinkkejä hyvään kotijumppaan tms? :)
 
Jes, eilen viimeksi lenkillä mietin, että tällainen keskustelunavaus ei ois pahitteeksi :) Itsellä tulee käytyä lenkillä vähintään 3 kertaa viikossa ja ne on sellasia 40-60 minuutin pituisia. Välistä pystyy mennä reippaammin ja hölkkäämään, mut toisinaan on niin väsynyt olo ettei pysty mennä reippaammin tai tulee etova olo siitä hölkästä niin täytyy sit himmailla välistä. Jotain kotijumppaa ois kyllä kiva tehä :)
 
Mä oon harkinnut fitfarmin fitmamaa mutten tiiä tulisiko sitä kuin aktiivisesti tehtyä, että viitsiikö siitä maksaa. .
 
Minä ehdin juuri aloittaa kuntoilua, pilatesta jne. Mutta sitten tuli korona ja treenit siirtyi kotiin.
Nyt en ole uskaltanut oikein lenkkeilyä kummempaa tehdä ja varmaan äitiysjoogaa tulee harrastettua. :)
 
Joo kummasti täytyy välillä himmailla lenkillä kun alkaa helpommin hengästyttää. Ja jos vatsassa tuntuu painetta tai jotain epämääräistä niin mielummin hiljentää sit tahtia. Toi äitiysjooga kiinnostaisi, löytyykö ihan youtubesta videoita?
 
Mä oon tehnyt joogaa ja lihaskuntojuttuja Youtube-videoista. Lenkkeily mua on joka kerta mietityttänyt, käyn muutamasti viikossa juoksemassa ja syke kyllä pysyttelee siellä 160-170, jopa 180 päälle. Löytyy niin ristiriitasta tietoa siitä et mikä on ok :think005 mut suurin osa ohjeista sanoo, et alkuraskaudessa ei tarttis vielä keventää eikä vaihtaa lajeja. Perusharrastukset toki muutenkin tauolla koronan takia ja painoina kotona vaan kahvakuulat ja käsipainot niin ne on ok loppuun asti. Pitkät kävelyt ainakin pysyy ohjelmassa niin kauan kun tuntuu hyvältä :happy:
 
Mull taas ollut niin huono olo koko ajan ettei kyl liikunnat huvita.

Oottelen että tämä olo helpottaa toivottavasti ja sitten teen kevyttä lihaskuntotreeniä ulkona ja käyn kävelyillä.

Nyt ei vaan pysty eikä kykene. :depressed:
 
Mikään himoliikkuja en oo ollut enää hetkeen, mutta just ennen raskautta pääsin hyvään vauhtiin kävelylenkkien suhteen. Koronan takia loppui kerran viikossa ollut jumppa. Nyt ei tee mieli tehdä paljon mitään, kun tuntuu, että koko kroppa on ihan väsynyt ja hengästyy pienimmästäkin tekemisestä. Lähinnä hyötyliikuntaa pihatöiden ja lasten kanssa ulkoilun muodossa.
 
Korona lopetti kaikki harrastukset, niin aloitin sit noin 5 viikkoa sitten juoksukoulun. Tähän asti oon tehny lenkit tunnollisesti (juoksua vielä tosi vähän), mutta nyt kun iski tänään huono olo, niin ei kauheesti kiinnostaisi lähteä päivän lenkille. Harmillista sinänsä, kun ens ke olis ollu puolivälitavoite, eli 5km. Mut jos olo on tämä niin eipä tartte mennä

Ja siis oon ennen tätä juoksukoulua hölkänny pieniä matkoja viimeks joskus 6,5v sitten, että se olis oikeesti ollu saavutus.
 
Mullakin ollut pitkä tauko juoksemisesta mut nyt keväällä innostunut kans ton juoksuohjelman pariin, kun muuta liikuntaa vaikea harrastaa. Tänään meni 10km juosten, mikä on itelle iso juttu, en ole monesti niin paljon juossut! Kuuntelen musiikkia tai äänikirjoja juostessa, niin on alkanut olla jo ihanaa omaa aikaa juokseminen. Kovasti vaan jännittää, et mihin asti toi pinkominen on hyväksi.
 
Olen aktiiviliikkuja, pelaan pallolajia, käyn lenkillä ja salilla, fiiliksen mukaan. Nyt tietysti vaan lenkillä ja jumppaan kotona kun on korona. Olen yrittänyt kartoittaa pk-seudulta äitiysliikuntaan keskittynyttä personal traineria / fyssaria, en ole vielä löytänyt. Hyvät vinkit otetaan mielellään vastaan
Olen lukenut sykerajoista ja tietyistä liikkeistä jotka eivät ole hyväski, niitä tietysti vältän, mutta tarkoitus on jatkaa mahdollisimman aktiivisesti niin kauan kuin mahdollista
 
Mäkin aktiiviliikkuja ja takana mulla ja miehellä fitness-taustaa. Eli puntilla tulee käytyä. Tai tuli ennen koronaa. Nyt huonot olot vienyt sen vähäisenkin motivaation kotitreeniin. Onneksi instasta ym löytyy videoita, niin tulee edes jotain tehtyä. Esikoisen odotusaikana kävin ahkerasti salilla, vielä syntymää edeltävänä päivänä :D
 
Mulla liikunta painottuu kävelylenkkeihin ja kotisaliin/-jumppaan, mutta viime aikoina lihaskuntoa on tullut tehtyä vain 1-2 krt viikossa. Osittain johtuen koronasta ja oman ajan puutteesta, osittain taas voimattomasta olosta. Kävelylenkkejä tulee useampi viikossa, semmosia 4-7 km. Varmaan aika samalla kaavalla jatkuukin, toki omaa oloa kuunnellen.
 
Kuinka moni pystyy käymään saunassa? Itelle jo suihkussa käyminen oikea saavutus. Aivan loppu sen jälkeen. :hungover:
 
Juuri saunasta tulin ja edelleen kovat löylyt maistuu! Tykkään makoilla ja lämmitellä kunnolla, kun meinaa iltaisin tuo kylmyys vaivata kroppaa.
 
Täällä myös saunoja!
Nyt kun oon lomautettuna, pyrin olon mukaan käymään kerran päivässä edes kävelyllä (joskus pidemmällä, joskus lyhempi). Ja harvemmin tulee suihkussa käytyä ilman saunaa! Eli joko nautin pitkän kaavan mukaan, tai sitten haisen :grin:grin
 
Oi, mulla on kova ikävä saunomista! Meillä ei oo omaa saunaa, ja taloyhtiön saunat on kiinni. Tosin en tiiä mikä mun saunakunto nyt ois. Tänään jaksoin käydä ulkoilemassa, ja olin taas niin onnellinen koiran kanssa pienessä sateessa tepastellessani! Muutenkin olo on ollut tänään paljon parempi, huh. Huomenna päivä uusi, mutta kyllä vähän uskaltaudun jo toivomaan josko kaikkein pahimmat olot ois takanapäin:gen053 nähtäväksi jää!
 
Voi että oon vähän kade. Mä normaalisti myös rakastan saunaa yli kaiken.

Ehkä nämä olot tästä pian helpottaa ja pääsee kanssa siitä vielä nauttimaan. :joyful:
 
Takaisin
Top