Liikunta raskausaikana

Tänään totesin, että multa jää nyt mun rakas harrastus tauolle. Ei massu kestänyt tätä kohtuu nopeaa ja kroppaa heiluttavaa tanssilajia. Vähänkin kun yritti lantiota veivata, samantien se ilmapallo mahani sisällä muljahteli ikävästi. Joten se oli siinä. Nyt jää se harrastus tauolle. :sad001
 
muurahainen: Höh, ikävä kuulla et jää harrastus tauolle. Tosin voihan olo vielä muuttua jossain vaiheessa pian? :)
 
_karkki: en ota sitä riskiä että harrastuksen takia sikiölle/vauvalle jotain tapahtuisi. Tätä raskautta on yritetty kolmisen vuotta ja ei tämän raskauden aikaan saaminen ollut ihan ilmaista (hedelmöityshoidot). Joten palaan harrastukseni pariin sitten vuoden päästä. :) nyt täytyy vaan jatkaa kevyemmissä lajeissa raskausajan. :)
 
Täytyy tulla tännekin kertomaan, että eilen ei tullut mitään ikäviä masutuntemuksia vaikka liikuin nopeatempoisesti ja nousin monet portaat ym. Eli se huoli nyt hieman väheni. :)
 
Kiva kuulla Sluga :)

Olin tänään joogatunnilla ja että teki hyvää. Mutta on kyllä välillä vaikeaa kun hajuaisti on entistä parempi ja tarkempi - joogamatto haisi meinaa niin pahalta. Pitää varmaan kohta ostaa oma, heh. Tupakoitsijatkin haistan jo 100m päähän nykyään..
 
Mullakaan ei tehnyt eilinen jumppatunti tiukkaa. Tai no vatsallaan oleminen tuntu inhottavalta, kun tissit on ku ilmapallot mut se itse liikunta ei tuntunut pahalta. Oon maksanut ton jumpan kevään loppuun ja aattelin käydä niin pitkään kun olo vaan sallii.
 
Sama täällä, reippaasti ens vuoden puolelle maksettu jäsenyys. Kuinkakohan helposti voi keskeyttää/siirtää jäsenyyden raskauden takia? Varmaan riippuu paikasta pitkälti.
 
Mulla on 12kk salijäsenyys... täytyy pyytää jossain vaiheessa lääkärintodistus että saa irtisanottua. Mutta tavoite olis urheilla niin pitkään kun pystyy
 
Mulla onneks todella edullinen jumppa, sellaista kunnan järjestämää kuntojumppaa. Ei harmita raha vaikka ei sit lopulta tulis käytyäkään.
 
Mä tässä oon just lähdössä ohjaa spinniä ja oon ihan tööt tästä päivästä. Saas nähdä miten tästä kerrasta selvitään, viime viikolla jo oli ohjaukset aika mielenkiintoisia, sykkeet kaakossa koko ajan.

Yritän himmata, onneks spinnissä se on ees jotenkin mahdollista

Toivon vaan, että viikot menis nopeesti ja asiakkaat huomais kasvavan vatsan myötä syyn mun huohotukseen
 
Minä joudun luopumaan yhdestä lajista kokonaan: laskettelusta. Meno on sen verran kovaa eikä rentoa chillailua sinisissä rinteissä :D Laskettelu on kyllä lempilajejani, ja jos tässä kaikki hyvin menee, niin laskukauden alettua pötsi alkaa olla liian iso, ettei rinteitä alas viilettäminen olisi enää turvallista. Hiihtoa voi onneksi jatkaa, jos vain jaksaa.
 
Täälläkin joudutaan luopumaan laskettelusta ja lumilautailusta. Yleensä tullut aika paljon talvella rinteissä aikaa vietettyä, mutta nyt taitaa mennä vain muiden ilon seuraamiseksi. Tuskin täällä etelässä pääsee mäkeen ennen ensi vuotta niin silloin varmaan maha alkaa olla liian iso että enää itse uskaltaa laskemaan.
 
Ihanaa, kohtalotoveri. Minulla ei tee tiukkaa olla ilman alkoholia ja juustoja, mutta laskettelun jättäminen kirpaisee. Sanoin jo aiemmin, että jos meillä on joskus napero, niin sille laitetaan monot jalkaan heti, kun pienin koko pysyy jalassa :P Ollaan miehen kanssa aika intohimoisia laskettelijoita.
 
Voih, en ollut tullut edes ajatelleeksi että tänä talvena ei lasketella... voihan kökkö!
 
Onko muilla liikkumiseen liittyvää huonoa oloa, siis syke nousee pilviin pienestäkin ja huono olo on taattu. Liikuin kuitenkin ennen raskaaksi tuloa useamman kerran viikossa kovilla sykkeillä, mutta nyt on liikaa portaat kotiin. o_O
 
Joo mä oksensin tänään sen jälkeen kun kävin nukuttaan pojan. Joku 10min lenkki siis. Ja meinasin oksentaa kun kävin kaverin kanssa rauhallisella puolen tunnin vaunuttelulla :/
 
Onko muilla liikkumiseen liittyvää huonoa oloa, siis syke nousee pilviin pienestäkin ja huono olo on taattu. Liikuin kuitenkin ennen raskaaksi tuloa useamman kerran viikossa kovilla sykkeillä, mutta nyt on liikaa portaat kotiin. o_O

Täällä! Vähän jännään just sen takia, kun työkseen hommaa tekee. Huomenna esim ois kolme tuntia, yksi aamulla ja kaks putkeen iltapäivällä. Kaikki kovasykkeisiä tunteja. Jos liikunta on ollut kovin raskasta niin tulee vähän kelju olo. Oon yrittänyt vähän laskea sykkeitä, mut hankalaa se on.

Kävelylenkit tai sali ei tee samaa vaikutusta, kun pystyy paremmin säätelee tehoa.

Ekassa raskaudessa alku meni tosi kivutta ja huomaamatta ja pystyin liikkuu suht hyvillä tehoilla. Tosin sillon en kyllä ohjannut ryhmäliikuntaa, omissa treeneissä kun voi eritavalla mennä oman fiiliksen mukaan.

Toisessa raskaudessa (mikä meni kesken) jäi liikunnat viikolla 6-7 huonon olon takia lähes kokonaan.

Suurin toive on, että tämän kanssa kotiin asti terveenä päästään, mutta sitten jo seuraavana toiveena tuleekin, että jaksais ja pystyis liikkumaan loppuun asti
 
Ilmoittauduin vesijumppaan, minkä ajattelin aloittaa rv 11+4. Toivottavasti silloin on vielä sen verran hyvä olo, että voi liikkua. Nyt tuntuu, että leposyke nousee pilviin varsinkin aamuisin aamupalan jälkeen. Pilatesta, joogaa ja sauvakävelyä on tällä viikolla tullut harrastettua.

Onko muilla Selätintä kotona? Kokemuksia sen käytöstä raskausaikana? Aamuisin olen nyt pari kertaa sitä käyttänyt max 5min ajan.
 
Käyn koirien kanssa lenkillä, se on kyllä hyvä kun kävellessä pystyy säätelemään vauhtia ja sykettä. Nyt hengästyn helpommin, enkä meinaa jaksaa niin pitkään kuin ennen. Liikkuminen kuitenkin tekee hyvää ja mielestäni helpottaa pahoinvointia ja saa ruokahalun kasvamaan.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top