Arkiliikuntaa niin kuin edelliset vuodet muutenkin. Lisäksi venyttelyä ja joogaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onko kellään ajatusta siitä, onko putkirullaus ihan ok raskausaikana? En tiedä, mistä tuli mieleen, että ei olisi, mutta aattelin vielä kysellä, onko jollain parempaa tietoa?
Sama täälläNyt pitää kyllä skarpata liikunnan suhteen. Joku maltillinen tavoite ois hyvä. Joogaa ja lihaskuntoo kerran viikkoon arkiliikunnan lisäksi ois jo "paljon".
Mä harrastan vähän kaikenlaista urheilua, ja oon huomannut saman että netistä löytyy vähän kaikenlaista suositusta. Olin ajatellut että liikun kuten ennenkin niin pitkään kun vaan pystyn mutta neuvolasta sanoivat että pitkäaikaisesti korkealla sykkeellä treenaamista pitäisi välttää. Enkä oikein saanut selkoa että mikä se pitkä aika nyt sitten on oon nyt sitten yrittänyt vaan oman voinnin mukaan mennä, jos olo tuntuu hyvältä niin oon ajatellut että ei se voi kovin pahasta olla. Ja seuraan sykkeitä ettei ole ainakaan maksimisykkeillä liian pitkiä aikoja. Toistaiseksi on mennyt hyvin näin ja toivotaan että jaksaa liikkua mahdollisimman pitkään
Ei saisi liikkua korkealla sykkeellä? Muistaako joku mikä se raja olisi.
Ei saisi liikkua korkealla sykkeellä? Muistaako joku mikä se raja olisi.
Noista sykerajoista kyselin edellisen raskauden aikana ja silloin ymmärsin kans, ettei tosiaan saa olla pitkiä aikoja nimenomaan maksimisykkeellä. Ite silloin harrastin juoksulenkkeilyä ja spinningiä,en enää muista mitä syketasoja itellä oli, mut spurttityyppiset jutut jätin alkuraskauden aikana jo pois ku tuntu pahalta. Juoksin tunnin lenkkejä noin 5 kuukaudelle asti (maha hölskyi, muistan elävästi vielä sen maaliskuisen päivän kun kävelin kotiin) ja spinningissä kävin viikolle 36 (sitte oli vaikia löytää satulasta asentoa). Omaa kehoa kuunnellen, neuvolasta neuvottiin. :)
Niin siis vielä korostan et ymmärsin et kannattaa niitä maksimisykejuttuja vältellä, koska sikiöltä loppuu happi ennen äitiä. Muuten kukin kai on yksilö ja tietää omat rajat!
Ompa hyvä tietää! Ja ku porukka on tosiaan niin erikuntoista niin kyllähän ne edellytykset koko elimistöllä sietää niitä maksimisykkeitä on ihan erit siispä ilmeisesti!Mäkin kysyin tänään neuvolan lääkäriltä asiasta. Hän oli sitä mieltä, ettei noita sykkeitäkään ole tarvis juurikaan tuijotella. Sanoi, että kaikkea saa tehdä niin kauan kuin hyvältä tuntuu, poislukien kamppailulajit mikäli niissä tulee iskuja vatsaan. Kuulemma keho kyllä kertoo, missä raja menee ja jos sitä osaa kuunnella, niin kaikki ok. Vähensi kyllä omaa stressiä tästä asiasta. Eli hyvällä omallatunnolla saa reenata (kunhan nyt muuten tältä väsymykseltään ja etovalta ololtaan saisi aikaiseksi)