Liikunta raskaana

Mie nyt en mikään pro ole, jonkun verran lasketellut kyllä, mutta luin tosiaan netistä, ettei ollenkaan kannattaisi lasketella. Edes alkuraskaudesta.
Samaa lueskelin, ja vaikka ikinä ennen ei olisikaan kaatunut niin tuleehan tässä kaikkia tasapainon ja painopisteen muutoksia tai vaan huimausta ja pientä herpaantumista. Että riskit myös sille, että samoilla vuorenrinteillä nyt kaatuukin, kasvaa. Plus tietty kaikki muut riskit
 
En uskaltaisi laskettelemaan, kun en meinaa uskaltaa nyt kävellä kadullakaan :D Täällä hirveä pääkallokeli. Liikunta jäi lomalla minimiin, mutta onneksi nyt taas pääsee vesijumppaan ja tanssitunneille. Jospa se taas tästä.
 
Minäkin oon pohtinut tätä kaatumisasiaa. Ku mullahan on veriryhmä miinus. Ja sit jos vauva oiski plussa nii se vois olla huono juttu. Sehän tutkitaan jossain kohtaa, mut ei vielä, en muista millo. Mut siis oon vaa pohtinu et millo se sit alkaa vaikuttaa, et pitäiskö tässä talvella ollu jo huolissaan vai ootella vaan sitä tulosta. Tuskin nyt siis ainakaan vielä on hätää vaikka kaatuisi miten. 🤭 Viimeksi oon synnyttänyt maaliskuussa niin talven ajan on ollu jo tiedossa vauvan veriryhmä.

Alanki googlettaa jos sais jotain infoa.

Muokkaus, en nyt kyllä nopeesti löydä tietoa siitä. Siis mulla on vaa jotenki jääny kummittelee se et jos vaikka kaadun pahasti ni heti sairaalaa ottamaan se anti-d pistos. Oonkohan lietsonu vaa kauhua ite.🤣
 
Muokattu viimeksi:
Onko muilla hankaluuksia liikunnan kanssa hengästymisen ja jaksamisen suhteen? Liikuin ennen raskautta paljon aktiivisemmin mutta nyt liikunta tuntuu vain.. noh.. raskaalta 😅 Ei inspiroi lähteä hengästymään kun tulee lähinnä huonompi olo.
 
Onko muilla hankaluuksia liikunnan kanssa hengästymisen ja jaksamisen suhteen? Liikuin ennen raskautta paljon aktiivisemmin mutta nyt liikunta tuntuu vain.. noh.. raskaalta 😅 Ei inspiroi lähteä hengästymään kun tulee lähinnä huonompi olo.
Sama juttu, aiemmin nautin hikiliikunnasta ja nyt pelkkä kävelylenkki koirien kanssa vaatii hidastelua hengästymisen takia. 9 viikon alussa alkoi ja siitä asti jäänyt liikunta paljon vähemmälle kun tuntuu vievän kaikki voimat.
 
Toistaiseksi oon pystynyt liikkumaan vielä lähes normaalisti, mitä nyt ylämäissä hengästyttää enemmän. Koiran kanssa käydään kävelyllä päivittäin, teen muutaman kerran viikossa voimaharjoittelua salilla ja noin neljästi viikossa ryhmäliikuntaa, pääsääntöisesti joogaa ja tanssia.

Mietin pitäisikö ilmoittautua myös raskauspilatekseen, mutta kursseja tuntuu olevan tällä herkellä tosi huonosti tarjolla
 
Liikunta on lähinnä arkiliikuntaa. Olisin toivonut, että ehdin aloittaa salilla käynnin uudestaan, mutta työt ja taapero luovat sellaisen aikataulun, ettei tähän väliin vain ehdi.

Arkiliikunnassakin huomaa, että ylämäet hengästyttää ja pitkien matkojen kävely tuntuu alavatsassa sekä lonkissa. Jalat myös väsyvät tosi nopeasti. Toivottavasti helpottaa tää väsymys pian.

Onni siinä kuitenkin, että taaperon kanssa jaksaa vielä touhuta ja leikkiä.
 
Takaisin
Top