Liikunta odottaessa

Olivia: Mä oon edelleen käyny pumpissa kerran vkossa ja vähän oon vähentäny painoja, mut viime pumpin jälkeen tuli tunne, että täytyy vissiin vähä enemmän vielä vähentää. Jotenkin siinä on koko ajan painon tunne alamahassa, ku puskee tankoa ylös [:D] Haluan siellä vielä käydä, kun saa niin hyvän lihaskuntotreenin. Sit mä käyn kaks kertaa vkossa combatissa, siinä pystyn vielä aika täydellä teholla tekemään ja se tuntuu paremmalta vaikka syke nousee välillä aika ylös.
Sit oon käyny hydrospinningissä, sekin on hyvä treeni eikä tunnu missään pahalta.
 
Oi, ihanaa lukea näitä [:D]

Mulla myös alku raskaus oli melkoista taistelua väsymyksen kanssa... Alkoi taas päästä normaaliin rytmiin 2kk: jälkeen. Nyt rv 15+5 ja pystyn entiseen malliin liikkumaan[:)] Olen tanssinut balettia pienen ikäni 5-6 kertaa viikossa + vesijuoksu ja Koiran kanssa ulkoilu päivittäin. Edelleen olen pystynyt harjoittelemaan täysillä +tekemän kaikki hypyt ja ylivenytykset hyvin vielä. Hyvin se jalka nousee korvaan vielä vaikka hieman jo mahaakin [;)] Taaksepäin venytykset on saanut jättää jo lomalle hetkeksi. Nyt on vain ollut inhottavia liitos kipuja ristiselässä ja olen suunnistanut silloin uimahalliin vesijumppaan ja vesijuoksemaan[:D] Hulluksi tulisin jos en saa päivittäistä tanssiannosta <3 Lääkärin vaimona voin todeta, että ei tuo ukko päästäisi jos toteaisi menoni liian villiksi[:D] Sanoi, että rv 25 saa harrastaa kaikkea, mitä ennenkin ainut on vain nuo taistelu jne lajit... jossa mahaan voi tulla iskuja. Liikunta on hyväksi äidille ja lapselle, kunhan muistaa maltin ja kuunnella omaa kehoaan. Meidän ryhmässä on sellaisiakin, jotka on tanssineet rv 35 saakka [:D] Eli muumimammat kunniaan[;)] Onnea odotukseen kaikille!!! [:)]
 
Mulla oli myös väsymystä nuo ensimmäiset 3 kk. Saattaa olla, että raskauden lisäksi noi tuskaisen kuumat kelit vaikutti jotain [:)]

Ite tykkään lenkkeillä, mutta kunto kyllä kerkesi laskemaan kesän aikana aikalailla. Ihan samaan tahtiin en oo enää menny kuin ennen ja hidastan tahtia, kun siltä tuntuu. Edelleen (joskin aika lievänä) jatkuva aamupahoinvointi kuitenkin harmittavasti estää aamulenkit, mutta illalla onneksi pääsee.
 
Pari viikkoa sitten käytiin miehen kans juoksemassa Helsingin Midnightrun (10km) ja olin ihan hurjassa vedossa. Ei noussu sykkeet ja hyvältä tuntu vielä seuraavana päivänäkin.

Lauantaina sitten odottaakin koko kesän odotettu fudisturnaus Final Cup, maalivahdiksi minusta ei ole ollut heinäkuun jälkeen, joten vaihdoin takas hyökkääjäksi. Saas nähä, mitä pieni tästä matsista tuumaa. Vatsaa tulee kyllä varottua automaattisesti, vaikka onhan tuossa riskinsä. Kaikessa on.
 
Minkälaista liikuntaa helmimammat harrastaa nyt, kun viimeinen kolmannes on meneillään? Onko tahti hidastunut?

Itse päätin unohtaa juoksulenkit, kun ne alkoivat tehdä kipeää mahan seudulla ja aiheuttivat supistuksia. Viimeinen lenkki tuli tehtyä 26 raskausviikolla. Mutta pakko on näköjään välillä ottaa edes muutama juoksuaskel, jottei taito ihan kokonaan unohdu. [;)] Välillä tuntuu siltä, että energiaa olisi vaikka muille jakaa ja pitää käydä pari kertaa päivässä lenkillä, kun taas välillä tuntuu, että työmatkoissakin on jo ihan tarpeeksi kärsimistä. Jokainen päivä tuntuu olevan voinnin kannalta hieman erilainen. [:D]
 
Ei tule paljon harrasteltua nyt. Käyn kerran viikossa kiinteytyksessä ja kerran viikossa zumbassa. Pomppimiset jätin heti. Muuta en oikein pysty tekemään kun jalkoihin alkaa heti sattua ja suppareita tulee. Kotona on wii ja siinä on niitä tasapainoharjoituksia mitä olen joskus (liian vähän [:-]) tehnyt. On myös EA Active Sports Personal Trainer ja EA Active Sports More Workouts, mutta nekin on jäänyt [:o] [:o] Taitaa olla niin että tämä helmimamma ei paljon nyt enää extraa liikuskele - odotan sitten että keväällä pääsee taas lenkkipolulle. Tavoitteena olis tuo Naisten Kymppi taas, uudella ennätyksellä (eli alle 1 h 09 min), ja sitten ehkä myös puolimaraton...?
 
 
Kahden koiran kanssa tulee ulkoiltua, varsinkin metsässä. Tahti on kyllä hidastunut (rv 26+5), aiemmin myös juoksin toisen koirani kanssa. Kuntojumpassa olen edelleen käynyt, ihanaa kun tulee edes kerran viikossa kunnolla venyteltyä!!
 
Reippailla kävelylenkeillä käyn jaksamisen mukaan. Hidastan vauhtia heti, jos siltä tuntuu, enkä ota turhia riskejä...ihan liukastumisenkaan takia. Eniten pelästytti, kun jouduin oksentamaan todella rajusti sunnuntaina ja siitä seurasi sitten yksi voimakas supistus. Eli rauhassa mennään [:)]
 
Monta viikkoa sitten jouduin jättämään juoksemisen virtsarakon kivun vuoksi. Kaikenlaista liikkumista on tullut sitten kokeiltua tuon korvaamiseksi ja todennut, että jäljellä on käveleminen, uiminen ja tennis. Kuntosalille ei ole tullut lähdettyä, kun ei siellä aikasemminkaa oo viihtynyt. Toivottavasti tuosta kolmen listasta ei tarvitse enää karsia. Millä sitä purkaa työpaineita jos ei liikkumalla?
 
Mä oon edelleen käyny Bodycombatissa kerran viikossa, vielä ei tunnu ainakaan pahalta ja sieltä saa niin kauheesti energiaa! Sit käyn kaks kertaa viikossa hydrobicissä. Pumpin jouduin lopettaa jo kaks kuukautta sitten ja juoksemisen varmaan kolme kuukautta sitten [:(] No toivottavasti sitä jaksais taas juoksupolulle nopsaa palata ja mä pääsisin kans osallistumaan Naisten kympille, mä sain kans enkan tänä vuonna 1h4min, tuskin sitä pystyn parantaa...
 
Heippa!

Kummoisempaa liikuntaa en tällä hetkellä harrasta. Töissä tulee käveltyä päivittäin tarpeeksi, vaikka "istumatyötä" teenkin.

Viikonloppuisin ja viime viikon talvilomalla kävelin n. tunnin mittaisen lenkin päivittäin. Sellaista hidasta ja varmaa menoa. [:)]
 
Mä oon vielä käynyt zumbaileen, nyrkkeileen ja kuntosalilla.. ja lenkit siihen koirien kans päälle.
Jouluun asti ajattelin vielä zumbassa ja nyrkkeilyssä käydä ja sitte taukoo. Zumba meinaa aiheuttaa kunnon
liitoskivut ettei pariin päivää pääse kunnolla käveleen! Ei vaan malta pysyä poiskaan...
 
Takaisin
Top