Liikunta ja urheilu raskausaikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Losi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuten kirjoitin, mulla pt on tietoinen asiasta ja osaa soveltaa sen mukaan ohjelmia mikä tuntuu/ei tunnu hyvältä. Tekee sitä nyt jo. Suoria vatsalihaksia ei suositella tehtävän oliko rv16 jälkeen.

Liikun joka tapauksessa niin pitkään kun pystyn ja miten pystyn, en sen mukaan mitä lääkäri tai neuvola sanoo.
Osaan kuunnella omaa kroppaa hyvinkin tarkkaan.

Elä ota henk.koht. mutta mua vaan sieppaa kun kaikki olettaa että raskaus on kaiken normaalin harrastamisen invalidisoiva asia. Niin tutut kuin lääkäritkin.
Mä kuuntelin samaa jauhantaa jo syöpähoitojen aikana niin mulla niksahtaa hyvin nopeesti käyrä vetutuksen puolelle.
Tää on kyllä niin erikoista, mäkin oon kuullu jo tuhat ja yksi varoitusta, että ”ethän nyt nosta mitään painavaa”-tyylillä. 😅 sitkeässä istuu, että raskaana ei saisi mitään tehdä. Eri juttu toki sitten jos on jotain ongelmaa, esim synnytys käynnistymässä liian aikaisin tai mitä nyt ikinä
 
Tää on kyllä niin erikoista, mäkin oon kuullu jo tuhat ja yksi varoitusta, että ”ethän nyt nosta mitään painavaa”-tyylillä. 😅 sitkeässä istuu, että raskaana ei saisi mitään tehdä. Eri juttu toki sitten jos on jotain ongelmaa, esim synnytys käynnistymässä liian aikaisin tai mitä nyt ikinä
Omakohtaisen kokemukseni mukaan etenkin miehissä on molempia ääripäitä. Toiset estäisivät kaikenpainoisten kauppakassien ostoskärreistä autoon nostamisen ja toiset eivät ymmärrä miten työpaikkalääkäri on pistänyt jotkut työtehtävät (niiden fyysisen raskauden vuoksi) totaaliseen kieltoon kaikilta raskaanaolijollta .
 
Mä kävelen päivittäin reippaita kävelylenkkejä, lasten kans pitkiä metsäretkiä myös. Satunnaisesti pyöräilen ja venyttelen.
Siinä mun liikunnat 🤗
 
Mä kävelen päivittäin reippaita kävelylenkkejä, lasten kans pitkiä metsäretkiä myös. Satunnaisesti pyöräilen ja venyttelen.
Siinä mun liikunnat 🤗
Hyvinhän sulle tuota liikuntaa noista kertyy! Etenkin toi venyttely... Pisteet siitä sulle.
 
Pelaan säbää ja lätkää nii kauan ku pystyn
Mitä luulet, mille viikoille asti se säbä on sulla mahdollista? Lähinnä mietin kun mua on yks naapuri pyytänyt mukaansa heidän kuntoaan kohottavien akkajoukkueen treeneihin. Treenaavat kai porukalla kaikkea säbän lisäksi muutakin, mm käyvät reippailla sauvakävelylenkeillä.
 
Muokattu viimeksi:
Mitä luulet, mille viikoille asti se säbä on sulla mahdollista? Lähinnä mietin kun mua on yks naapuri pyytänyt mukaansa heidän kuntoaan kohottavien akkajoukkueen treeneihin. Treenaavat kai porukalla kaikkea säbän lisäksi muutakin, mm käyvät reippailla sauvakävelylenkeillä.
Riippuu varmaan omasta jaksamisesta. Varmaan marraskuuhun saakka.
 
Takaisin
Top