Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^Sä vaan kulutat enemmän kuin saat energiaa ja koska imetys kuluttaa suht paljon, menee paino miinukselle. Uskoisin neuvolan puntarin olevan oikeassa :) Tää on mun teoriaa. Sä oot pitkä nainen, jotenka ois hyvä saada painoa lisää.

Mun hb oli noussut 111:sta kolmessa viikossa 122:een. Jee, tainnut ruokavalio auttaa kun en tota rautaa muista syödä.

Menenpä tästä syömään leipää kun ei tarvii enää raskausdiabeteksen takia varoa hiilareita ja lempiherkku on nyt kaikki raparperijutut. Eli raparperikiisseliä ja kermaa päälle :p Miehen loman jälkeen ryhdistäydyn.

Niin mä oon nyt puninnu itteäni kotona ja haluisin käydä neuvolan vaa'alla tarkistamassa että mitä se näyttää. En ihan luota tohon omaan vaakaan... Mutta juu siis painoa pitäis saada nyt taas pari kiloa lisää. Se on vaan tosi vaikeeta varsinkin kun helteisellä kelillä on lähinnä jano eikä niinkään ruoka maistu tai ainakaan ei tee mitään raskasta mieli. Bmi on enää 17,75 mutta maitoa tulee onneks silti hyvin (ainakin toistaseks). Tää on vaan raskasta kun olis koko ajan kauhee into liikkua mutta en oikeen uskalla treenata kunnolla kun en nytkään saa ilmeisesti syötyä tarpeeks. Äähhh tää on vaikeeta!!

Mulla paino tippunut synnytyksen jälkeen sen n.2kg ja siis normaalissa painossa ollaan indeksin mukaan. Välillä vaan saa todella keskittyä syömään ja muistaa syödä kun on sitten pelko että maito loppuu.
Ei muuta kuin hymis koettaa syödä tasasella välillä niin josko ei ainakaan enää tippumaan pääsis paino sulla. Vähän sama meno sulla vissiin kun itsellä oli esikoisen imetyksen aikaan kun paino vaan tippui ja tippu vaikka söin mitä sattuu ja liikuntana oli kevyt vaunulenkkeily

Itse onnistun lihomaan tässä imettäessä. On vaan niin tolkuton nälkä joka päivä! Enkä edes syö kamalasti herkkuja, aika hyvin olen päässyt eroon sokerikoukusta. Pitäisi tosin kai rajoittaa juustojen syömistä ja ottaa kalsiumit vaikka purkista. Tai opetella juomaan maitoa. o_O

Lähtöpaino saavutettu. Ei mikään ihme sinänsä tällä mun syömisellä. Oikeestaan ruokahalu on kadonnut kokonaan. Tänään aamupalaksi keitettyä bataattia ja possupihviä! Nam!! Kenelle maistuis tämmöinen annos 4krt päivässä? Anteeksi negatiivisuuteni. Pakko purkaa johonkin. Läheiset ovat jo kokeneet osansa.

Sen takiahan me täällä ollaan , Lälly :) vertaistukena ja paikkana missä saa purkaa, myös sitä negatiivisuutta!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Lälly: tykkään kohdasta lähtöpaino saavutettu :)

Mulla ja vauvalla on ollut tänään hyvä aamu: vauva nukahti 9.30 ja sain syödä aamupalan rauhassa ulkona. Mies oli reissussaan ja ajattelin tehdä kunnon aamupalan itselleni eli ruisleipää, luonnonjugurttia tuoreilla eilen poimituilla mansikoilla ja itsetehtyä raparperimehua (kiitos Hannastiina reseptistä ja innoituksesta!) vissyllä.

Hyvin ravittuna katsoin kelloa, että vauva nukkuupi hyvin, joten lähdin vaunulenkille.

Mä en ookaan niin kankee kun luulin! Oon aina ollu tosi notkee, mutta nyt en oo venytelly kai syyskuu jälkeen joten jalka ei lennä ihan entiseen malliin. Venyttelen kuitenkin parhaillaan ja spagaatitkin meni vielä melkein! Ei tässä kauaa mee kun oon entiselläni :)

Mä vaan herkuttelen; mansikkaraparperikiisseliä kermalla, avot :p

30 min spin, täysii ja hiki vaan virtaa! Nyt on aineenvaihdunta niin auki ja energiaa riittää!
Pitäisköhän tavoitella että elokuussa ois loput - 13 kg poissa? ;) Sit olisin tiputtanut 3 kk:ssa 33 kg! Hurjjjjjaaa!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

itekin haluis jo päästä yksin lenkille tai syksyllä alottaa jotain ryhmäliikuntatunteja tai muita harrastuksia,mutta tyttö syö nykyään 1-1,5 h välein eikä huoli pulloa. :sad001

Mutta kuten aiemmin sanoin niin edelleen 4kg siihen mitä oli ennen esikoista! Ja 8kg siihen mitä silloin kun tapasin mun miehen 7v sitten! Toki onhan tässä jo ikääkin se 7v enemmän et eipä nää "muodot" niin haittaa. Elämisen jälkiä ja mikä ihaninta - kahdesta ihanasta lapsesta saa jotain pientä jäädäkin ;)

Mä olin miehen tavatessani melkein 10 kg lihavampi kuin nyt että sen puoleen ei olis hätäpäivää :)

Taino, nyt oon vetäny miehen reissatessa pussin sipsejä, jätskii ja namua. Ja alkuviikon reissullakin herkkuja meni eli ero saattaa olla kaventunut :D

Normistihan mulla ei ikinä ois sipsei kotona ittelleni mut mies toi ne mulle helpoksi syötäväksi. Ainoo vaan että oon syöny kyllä ihan oikeet ruuatkin noiden päälle.

Takaisin