Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tunnu mulla ainakaan aiheuttavan liikunta mitään erikoisia oloja... Eilen raahasin risuja kun mies ja sen kaveri testas uutta moottorisahaa, ja sen jälkeen heittelin puolisen mottia halkoja kuivumaan. Pitäisköhän tänään testata sitä haravointia, jos on nätti ilma...?

Ei mullakaan liikunta muuta tee kuin alkaa selkä särkemään! Eilen käveltiin täällä mökillä parikin metsälenkkiä, pesin pitkät portaat linnunkakoista, kantelin risuja oksasilppuriin jne. Eikä muuta kuin helvetin kipee selkä ja turvotusta! Nyt supistaa..... Mut usein mulla onkin aamulla tää yks kipeä ja se on sit siinä. Tyttö ja mies vetää sikeitä vielä tossa vieressä, ne herää jos lähden tästä nyt rymistelee joten pakko yrittää vielä pidättää pissaa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Huhhuh mitkä lukemat Lälly! Mä en kyllä pääse lähellekään samaa, mutta tulipahan jotain tehtyä jo tänään kuitenkin.
ImageUploadedByVau Foorumi1398148185.330878.jpg
Tein aamulla pienen peppujumpan ja sit kävelin neuvolaan pari kilometriä ylämäkeen. Tyhjää parempi tuokin :)

Mun tekis ihan hirveästi mieli lähteä tollaselle Lälly-pyörälenkille! Sain eilen kaverilla lainassa olleen pyörän takaisin. Toisaalta oon huomannut että jos urheilen liikaa, seuraava päivä on yhtä murhasupistusta. Ehkä ootan vappuun ennen kuin lähden machoilemaan, toukokuun puolella saa supistellakin.

Sama vika HKI! Jos hörsyän liikaa ni seuraava päivä on yhtä tuskaa ja yöllä ei sit tarttekkaa nukkua! Alan hörsyää sit parin viikon päästä ku rv37 on saavutettu! Vaikka toisaalta, ei siinäkää mitää järkeä oo et touhuaa ittesä kipeeksi eikä mitään ees ala tapahtuu.. :confused: ehkä mä oottelen kaikessa rauhassa et millon tää ite haluaa tulla ulos :cool: mä en oikein tiijä uskonko mää noihin siivous, sauna, seksi-hömpötyksiin..:rolleyes:

Mä vetoan siihen, että mulla on viikkoja vasta näin vähän(34+5) ja sen takia toimintakyky jotenkin vielä tallella. Ainakin pyörän kanssa pystyy muitta mutkitta(jollei vedä mutkia suoriksi:rolleyes:) vielä liikkumaan ja oikeen ärsyttää ku ei aiheuta supistuksen supistusta! Hymis sä taidat olla kyllä joku supernainen ku vielä ihan viimeisilläs siellä treenailet. Mä tiedän jo nyt et tossa kohtii mä makaan mursuna sohvalla ja mies saa kantaa ruuankin naaman eteen.
Ps. Hieno sykemittari :wink

Mä jaksoin eilen väkisin raahata itseni iltakävelylle. Tuloksena ehkä 1km, puol tuntia, väsynyt nainen ja kipeä selkä. Nukuin sentäs hyvin mut alkaa kyrsii nää illat ku sattuu vaan. Toivottavasti edistäis edes jotain. Kyl toi pienikin kävelylenkki hyvässä ilmassa piristää niin en aio luopua ennen ku oon jalaton.

Mä en aio syödä enää tässä loppuaikana mitään herkkuja!! Ei ainakaan sitten herkuttelusta johdu painonnousu. Ällöttää tää oma olemus,ihan sellanen valasolo! :sad001 Istuminen laittaa jalat pakottamaan ja särkemään,kävely sattuu ihan joka paikkaan rinnoista alaspäin. Kävelin tänään neuvolasta kotiin (reilu km) niin selkää pakotti niin että meinas jalat mennä alta ja tuntuu,että koko keskivartalossa olisi joku puristava vanne. Mies vaan hokee,että "kohta sä pääset taas kunnolla lenkkeileen".... Parempi olis,ellei tää kankeus ja pakotukset jää päälle!

Mäki oon pistäny herkut pannaan lukuisia kertoja tässä raskauden aikana. Silti löydän itseni seuraavassa hetkessä leipomassa jotain suussa sulavaa. Jos tämmönen kurinpitämättömyys jatkuu raskauden jälkeen ni mulla ei oo toivoakaan päästä näistä kiloista. Niin ja huomiona se et ennen söin makeeta vaan sillon jos sitä oli tarjolla, mut ei mitään tarvetta itse sitä alkaa valmistamaan tai ostaa kaupasta. Huoh..

Mäkään en ollu mikää sokerihiiri ennen raskautta ni toivon et ennoo raskauden jälkeenkään..itsekkihhän oon lopettanu ne herkkujen syönnit mooonta kertaa mut "ei yks pulla haittaa mitään..." :D

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mullekin ennen riitti satunnainen pieni irtaripussi leffan kanssa, jätski vknlppsin ja leipomuksia sillon jos oli kylässä/joku tuli kylään. Mut nyt tää kevät, huh.

voi teitä onnellisia liikkuvaisia!!!! :sad001 tää on niin pärceestä ku ei kykene mihkään... ekan aikana kävin 2x pvässä koiran kans lenkillä ihan loppuun asti, nyt ei toivookaan........ hyvä että edes jaksan postin hakea.....

No nyt mun tekee mieli raita-pehmistä!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mie kykenen taas liikkumaan paremmin kuin viimeiset 4kk. Paitsi polvet ei tykkää alamäessä kävelyä. Tuntuu et polves ois jokin irti. Tasaisellaei taas mitää. Mut se ny johtuu epäselvästä reumadiagnoosista eli jjostai nivelkakasta. Mut muuten pystyisin lenkkeilemäänki ja muuta touhuu :)

Mulla on huomenna synnytystapa-arvio. Vielä viime kuussa jaksoin katsoa syömisiäni neuvolaa edeltävänä päivänä, ettei mun tarvitsisi mennä punnitukseen hirveän turvoksissa, mutta nyt ei vois vähempää kiinnostaa. Oon näin pitkälle pysynyt siististi kaikilla käyrillä, joten jatkossa saan mennä sinne aivan minkälaisena paisuneena suohirviönä vaan.

Mannaryyni, mullakin on nivelkipuja, muutama vuosi sitten rikottu nilkka (jossa periaatteessa on vähän nivelrikkoa) kipuilee. Ehkä se ei vaan tykkää lisäpainosta. Mutta liitoskivut on hellittäneet, joten oon varsin liikuntakykyinen viikkoihin nähden.

Mä en edes haaveile pizzasta ennen synnytystä- sokerit kohoaa törkeesti muuten. Mutta kokiksesta haaveilen ja se on odotellut jääkaapissa jo reilun kuukauden, että se napataan synnärille mukaan.

Haravoin eilen pihaa sen tunnin ja palkaksi sain pakottavat jalat ja levottoman yön! :( tänään en haravaan koske!

Takaisin