Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ahhh, kun tää pöpö tästä lähtee niin tää polkaisee ja kovaa :D
Ärsyttää tällainen oleilu, on onneksi jotain saanut aikaan: tiskit, puhtaat pyykit kaapeissa ja jotain pientä - ainiin ja oon virkannut koria ;D Hurja liikunta tänään!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tosi väsyneinä päivinä mä oon yrittänyt muistaa venytellä kunnolla, siitä tulee aina parempi olo ja nesteet lähtee kiertämään. Välillä lihaksissa tuntuu kuin olisin treenannut enemmänkin, vaikka oon vaan kävellyt normaaleja välimatkoja... onhan tää ylimääräisen painon kanniskelu kai tavallaan urheilua.

mä en pysty liikkumaan liitoskipujen takia.... viime la kävin alle 2km lenkin niin kaks päivää sen jälkeen olin niiiin kipee, et itkua piti kaupassakin vääntää ku sattu niin paljon... nyt alkaa kivut oleen jo inhimilliset, mut en tiedä uskallanko enää lähtee lenkille :confused: mut sitte oon vähä yrittäny istualteen jumpata jonkunmoista seniori jumppaa :)

Vetäisin just 45 min spinnin rauhassa, syke oli max. 135, nesteet läks liikkeelle heti!
Otan nyt käyttöön iltaliikunnan, jos ei tarvis öisin hikoilla..
Ja sit kun lähenee rv 38 niin otan aamuspinnailut sekä iltaspinnailut käyttöön ;)

Mä kävin tänään kokeilemassa pyöräilyä. Kävin tytön kans pienen lenkin niin et hän oli omalla pyörällä ja mä omalla. Just ton pari kilsaa pystyi pyöräilee kun mentiin hissukseen. Alkoi jo kyllä painaa alapään luihin silleen et taitaa olla aika max tollanen pikku pyrähdys... Jospa sitä vielä pari kertaa pääsis töihin samanlaisen matkan ennen kun jää äippikselle...

Raahaaduin salille. Siltä se tuntui ihan kirjaimellisesti. Sykkeet oli 140 jo parkkipaikalta kävelyn ja portaiden kiipeämisen jälkeen. Taisi olla vika kerta tällä erää, huomenna olisi vielä maksu voimassa mutta kun on ohjelmassa synnäriin tutustuminen niin ei taida enää sen jälkeen taipua salille.

Nyt sitten alan motivoimaan itseäni ulkoliikuntaan. Mä oon nimittäin maailman huonoin lähtemään yksin lenkille.

Eilinen iltaliikunta toimi, ei hikoiluttanut ja nukuin paremmin..
Meinasin vetäistä nyt 30 min aamulla ja 30 min illalla, jo tänään, koska tää liikunta poistaa ton kokoajan kiertävän turvotuksen tuoman tukkoisuuden tunteen..
Jos pystyis vaikka nauttimaan vielä loppuraskaudesta? ;O
Niin epänaisellinen olo tässä 25 kilon ylimääräisessä painossa!
Jos vaikka tää 30 min aamulla ja 30-40 min illalla samana päivänä max. 5 kertaa viikossa illalla tekisi jotain taikaa..
Mun reidet on kaikesta huolimatta kiinteät - en käsitä missä helvetissä toi 25 kg on???
Edelleen menee pienemmät housut mitä esikoisesta :D

Mä en tajuu miten pystyt liii-saaa vetelee spindupyörällä! Mulla on jo viimesen kuukauden ajan hakannu polvet masuun! Harmittaa, koska spinning on mun rakkaus ja lempitunti ohjata myös. Byhyy. Normipyörällä ehkä pystyisikin polkemaan kun on ajoasento niin pystyssä..
Mitä muuten mieltä te ootte tavallisesta pyöräilystä raskausaikana? Onks se jo liian riskialtista vai vieläkö joku fillaroi?

Mulla ei liikunta kyllä laita nesteitä liikkeelle ollenkaan, huoh. Ällö olo kun on niin turvonnu joka puolelta ja polvet ei taivu kun on nestettä niin paljon. Blääääääääää!!

Poljin 3 päivää ennen synnytystä neuvolaan ;) Kunhan ei taiteile pyörän kanssa, niin eipä siinä ole mitään kai..

Nyt on pidetty ruoka päivä kirjaa sen neuvola tädin pyynnöstä ja kyllä mä syön tarpeeks tasaseen ja tarpeeks paljon o_O Eli eipä tässä kai mitään voi tehä sille jos paino ei vaan nouse ? :confused: No ehkä en saa huutoja enää neuvolassa kun lukee tän mun mässäily vihkosen :p

Tiiän kyl naisii jotka polkee ihan viimesilläänki, mut itte en uskaltas :) Mä oon niin tumpelo et olisin aivan varmasti jossain pusikos sen pyörän kans :grin Liian tapaturma altis siihen hommaan :p Ja toisaalta enpä mä nyt saiskaan sitä tehä saati sit pystyis :sad001

Mä oon ollut niin tyytyväinen et oon tänään jaksanut tehdä parikin kävelylenkkiä! :)

Mitä tohon pyöräilyyn tulee niin mun vanha opettaja pyöräili ihan äitiyslomaan asti töihin, mutta itse en kyllä uskaltaisi!

Mä ajattelin ehkä viikonloppuna kokeilla pyörän kanssa, että pysynkö pystyssä. On vähän raskas mummopyörä, ja oma painopiste muuttunut, joten pakko ottaa eka harjoituskierroksia tässä hiljaisella kadulla ennen kuin uskallan kauemmas. Mutta kyllä mä ajattelin vielä vähän pyöräillä, eihän sillä ole pakko lähteä vilkkaan liikenteen sekaan.

Itse en pysty tän selkäni kanssa polkemaan normaalistikaan ettei tulehdu, joten multa jäisi väliin. Sen sijaan lähdin tänään lenkille ajatuksena, että 3 km kävelen ihanassa kevätilmassa. 100 m lähdöstä piti ottaa mahasta kiinni ja hiljentää vauhti etanavauhdiksi :wtf ja sitten kävelin vaan 700 m kun selkääkin särki niin pirusti.

Tyydyin istumaan takapihalla auringossa ja orava katseli mua ensin n. 8 metrin päässä ja tärisytti tassujaan silleen hauskasti, sitten se tuli mua kohti n. 4 m päähän ja kaivoin kännykän esille ottaakseni valokuvan, lähti se luikkimaan. Mutta oli siinä kiva istua vaikkei kivuilta liikkumaan päässyt, kuulin naapurin tuulikellonkin kilkkaavan, jota en ole ennen edes huomannut.

Mäkin mietin että laittasin pyörän taas kevätkuntoon. Mun pyörässä on kyllä tosi matala ajoasento eli voi olla että jalat käy mahaan. Tuolla mun salin spinningpyörissä maha otti jalkoihin kiinni jo kauan sitten. Ihan suoraselkäisesti ajettavalla kuntopyörälläkin huomasin tänään että maha alkoi hölskyä polkiessa.

Kunnon cowboy-asento auttaa, yksi polvi kello kymmenessä ja toinen kello kahdessa! Salilla on kivasti peili siinä kuntopyörien edessä, joten oon saanut katsella yhä elegantimmaksi käyvää pyöräilyäni... hieno näky.

Oon kuullu, ett jotkut on pyöräilleet synnärillekin, kun synnytys ollut jo käynnissä... Musta ei kyllä olis siihen, en taida ees kaivaa pyörää ennen kesää esiin ;) tasapaino tuskin riittäisi enää, kun ei ole koko talvena kokeillutkaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Cowboy-tyylillä vois tosiaan ehkä harkita vielä kuntopyörää ;)

Just eilen kokeilin pyöräilyä ja mulla otti vähän polvet mahaan... Muutama supistus ja pelko kaatumisesta! Ei taida enää kannattaa. Mä en ainakaan uskalla...

Mä en ole nyt pariin viikkoon enää fillaroinut, matkat taittuu mieluiten lenkkeille. Tänään tosiaan viikkoja 37+1, joten oisko 35+ jäänyt fillari kesäteloille. Mutta hyvin pystyin vetämään koko talven! Multa puuttuu tuolta pääkopasta yks ruuvi, niin ei pelota. Tokihan kun ajan kesät-talvet läpeensä, kelissä kuin kelissä, niin siihen on tottunut. DH-pyöräilyn lopetin kyllä plussaan. Siinä sattuu ja tapahtuu koko ajan, riski olis ollut pelkkää tyhmyyttä. Snoukan päällä tosin viihdyin vielä tammikuun lopussa. Lähinnä mun harrastukset aiheuttaa muissa pahennusta ja mulkoilua, kun itse taas nautin ja viihdyn. :oops:

Takaisin