Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Söin eilen kunnon kerma kakkua kun on niin kauheest tehny mieli ja mun äiteel oli synttärit ja pakotin sen leipomaan :grin Tosin sain sen uppoomaan vaan kahvin kans alas et vaik teki mieli ni oli silti äklö makiaa :eek: Nyt mun herkku himot taitaa taas kadota ku yhteen välii oisin voinu syödä pelkästään vaan herkkuja :grin

Mitkä mahtais olla hyviä reisi- ja pakaraliikkeitä,joita uskaltais tehdä näin loppuraskaudesta? :)

Jalannostot kontallaan ja kyljellään, lantionnostot selinmakuulta... Noi ainakin tuli heti mieleen.

Mie otan seinästä tukea ja nostelen jalkoja taakse hitaasti, vähän saa pakaroita tehtyä siinä, sit pienen sarjan jälkeen pakaroiden yhteen puristuksia ( :D ).. Välillä teen tasapainolaudan päällä niin että se maassa oleva jalka saa myös treeniä ;)
Mie en voi kontallani tehdä, koska tuntuu että häpyluu repeää :) Esikoisen aikana en voinut tehdä tätäkään liikettä missä seisotaan :)

Kyykyt onnistuu hyvin, myös tasapainolaudalla!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Selällään en voi tehdä lantionnostoa - sen verran iso maha etten saa henkeä , oink oink!!! ;)

Tänään taas jomottelee alaselkää, ei suppareita..
En halua että vauva syntyy ennenaikojaan, vaikka luultavasti mun vauva ois hyvän kokoinen kun esikoinen oli niin iso - kuitenkin, synnytän mieluummin yli 4 kg vauvan normaaliaikaisena, kuin vähän pienemmän, koska siinä kaverina voi vauvalle tulla refluksi, maitoallergia ja tiheähengitys, syömisongelmat ja varmasti sinivalohoito.
Nytpä siis tänään kysyn neuvolasta milloin ne tsekkaa mun paikat, siihen asti olen tosi rennosti ja muutenkin vähennän raskasta liikuntaa.
Loppuviikon olen varmaan kokonaan ilman spinningpyörää, sen verran jännät fiilikset tuolla selässä.
Lapsi on 1, ei haittaisi vaikka loppuraskauden olisin levossa.
Rv 38 uskallan taas tehdä raskaampaa liikuntaa ja liikkua normisti :)
4 viikkoa maltillisesti..

Mä oon myös taipuvainen ajattelemaan, että saa mennä yli jos on mennäkseen. Vaikka takuulla oonkin vihainen kuin ampiainen, jos kanniskelen jotain viisikiloista vauvaa pötsissäni vielä kesäkuun alussa... Mulla ei juurikaan supistele vielä, paikat on kiinni, ja suvussa on paljon yliaikaisia vauvoja, joten luotetaan siihen, että luonto tietää tälle kropalle oikean tiineysajan. En siis ryhdy häätötoimiin vappuna, vaikka.jossain vaiheessa sellaistakin suunnittelin.

(Kuulin muuten että yliaikaisen vauvan kotikäynnistykseen toimii pullollinen risiiniöljyä, oli ollut kätilön niksi tuttavalle. Suoli tyhjenee vauhdilla ja samalla vauva laskeutuu niin nopeasti, että kroppa tajuaa homman nimen.)

Yks tuttu oli kertonu, et nykyäänki on tapana synnytysosastolla antaa konjakkisnapseja supistuksiin? Woot. En oo vaa kuullu koskaa ja tälle ihmiselle oloi joskus 20 vuot sit annettu itelleenki..

Neuvolassa sanottiin että ei kannata stopata liikuntaa kokonaan, niinpä hyppään pyörän selkään tänään tai huomenna ja menen matalimmalla teholla :) Rv 36 lääkärineuvola niin saan kuulla tilanteen.

Liikunta kun ei mulla niitä supistuksia aiheuta, viimeksi tuli levossa :)

Mulla ne tulee aina levossa. Liikkeellä ollessa maha saattaa olla ihan kova, mutta tuntuvat supparit tulee levossa.

Ois kiva harrastaa liikuntaa. Hellittääkö liitoskivut jossain kohtaa? Oon alkanut tursuta, kun ei pääse eikä pysty urheilemaan.

Jep, omalla kohdallani pauttiarallaa 6kk synnytyksen jälkeen pääsee juoksemaan kivuitta.

Mulla on kans ihan hirveitä liitoskipuja joka toinen päivä, vai mitä lie onkaan tuolla lantion luiden alueella, ei kiva! Mä oon kuiteskin käynyt treenailemassa salilla yhä ihan normaalisti, heräilen aina neljän jälkeen aamusin ja lähen sillon treenaamaan, kun kivut on vielä siedettäviä. Eli suosittelen kokeilemaan, jos heti heräämisen jälkeen antaisi olotila periksi vaikka edes jollekin kevyelle kotitreenille. Toki jos töihinkin pitää vielä kyetä sen jälkeen, niin voi olla että mielummin skippaa. Ite "onneks" sairaslomalla niin pystyy treenaamaan hehe, asiat tärkeysjärjestykseen ;-)

^ juu ei kyllä toivoakaan että heräisin neljältä treenaamaan, sitten töihin ja ilta normaalia arkea siihen päälle :D tässä pelkässä työssä ja arjessakin on jo tarpeeksi... Just mieskin eilen kehui että onpa hienoa että olen pystynyt käymään töissä tähänkin asti että enää 2 kokonaista työviikkoa! Eipä sitä oikein itsekään ymmärrä että hyvinhän tämä on mennyt vaikka iltaisin tuntuu et olis katujyrän alle jäänyt...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voin kyllä uskoa :grin Rispektit niille jotka raskausajan pystyvät töissä normaalisti käymään. Etenkin jos on joku seisomatyö ja hankalia asiakkaita, huhhuh, eihän sellasesta voi selvitä?!:eek: Mä ainakin pillittäisin harmituksesta jokaisesta hankalasta asiakkaasta, liikutuksesta jokaisesta ihanasta, ja tarvisin 10min istumataukoja aina jokaisen 2min seisomisen jälkeen :rolleyes::wink

Mutta mä noissa liitoskivuissa oon huomannut sen, että se liikkeelle lähteminen on se hankalin vaihe. Tai ainakin mulla pamahtaa näön vievä kipu aina sillon kun nousen ylös, mutta sitten helpottaa hetken kävelyn jälkeen.. Tavallaan tuntuu, että liikunta sitten kuitenkin jonkun verran jopa auttaa niihin. Mut kai sekin on yksilöllistä miten kenelläkin nekin kivut esiintyy ja mikä sitten auttaa ja mikä ei!

Mulla on jäänyt liikunta vähiin koko maaliskuun, kun on ollut niin vaativia töitä etten vaan saa samaan päivään mahtumaan salia/uimahallia ja vielä siitä palautumista. Tuntuu että liikunnan jälkeen oon aina pari tuntia ihan imbesilli kunnes voimat taas palaa... siihen ei oo varaa jos pitäisi oikeasti saada tuhat kiireellistä asiaa tehtyä. Nyt duunissa on helpottanut, joten ajattelin aloittaa ahkeramman liikkumisen uudelleen. Äitiyslomaan on vielä kaks viikkoa, ja tän pehmeän laskun kanssa jaksan töissä ihan hyvin.

Mulla on toi sama, että pahimmat liitoskivut on liikkeelle lähtiessä. Lisäksi on joitain liikuntamuotoja, jotka saa häpyliitoksen huutamaan hoosiannaa päiväkausiksi, ne on pitänyt löytää yrityksen ja erehdyksen kautta. Jos juoksen edes 20 metriä bussiin, oon ihan romuna pitkään, eikä käveleminenkään ole mikään paras liikuntamuoto. Uiminen ja polkeminen ei taas aiheuta mitään ongelmia. Öiset lonkkakivut itse asiassa helpottaa, jos oon liikkunut päivän aikana.

Mut nää on varmasti tosi yksilöllisiä asioita, kun kaikilla taitaa olla monta pientä tai isompaa erillistä kremppaa ja kaikessa liikunnassa pitää ottaa huomioon sen vaikutukset kaikkeen. Ja sitten muut elämäntilanteet päälle.

Mä en oo kyenny töis käymää monee kuukauteen ja kohta on kaks viikkoa maattu sohvalla jalat ristissä ja kohti kattoa :sad001 Haluisin tehdäkki jotain ! Harmittaa niin paljon :sad001

En pysty käymään enää töissä, enkä liikkumaan. Työpäivän jaksoin jotenkin, mutta kotiin päästyä alkoi aivan hirveät kivut. Lämmitetty kaurapussi jalkojen välissä makasin illat.

Kannustaisin niitä, jotka pelkäävät sitä kuinka jaksaa synnyttää kun ei ole voinut harrastaa liikuntaa. Olin fyysisesti paljon huonommassa kunnossa esikoisen loppuraskaudessa ja hyvin jaksoin 18 tuntia synnyttää. Siinä töitä tekee ihan eri lihakset, kuin liikunnassa.

Ja kun synnytyksestä toipui, kunto oli hyvä. Huono kunto johtui raskaudesta, ei liikkumattomuudesta.

Takaisin