Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nipsumuki jos epäilyttää niin voihan sitä loppuajasta treenata sit kotonakin! Ihan ilman mitään lisäpainojakin saa hyvin treenattua kotona koko kropan läpi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^- Näin mää vähän funtsailin myös. Ja ehkä tulisi enemmän ulkoiltuakin kun ei ole tuskaa siitä että pakko lähteä salille kun maksu raksuttaa. Kovin tavoitteellista fitness-ohjelmaa kun en ihan loppuun asti ajatellut noudattaa :grin

Mä crossasin pitkästä aikaa tänää 7min! Wuhuu! Ja eilen lähin miehen kaa käyttää koiraa ja matkaa oli 500m! Wuhuu!! Ylpeä itestäni! Niveletkään ei oo viel vittuilleet :rolleyes:

Tää on joilleki vähä, mut miulle paljon!

Jospa sitä sais vähä viel ittesä treenikuntoon ennen h-hetkeä. :rolleyes:

Mä crossasin pitkästä aikaa tänää 7min! Wuhuu! Ja eilen lähin miehen kaa käyttää koiraa ja matkaa oli 500m! Wuhuu!! Ylpeä itestäni! Niveletkään ei oo viel vittuilleet :rolleyes:

Tää on joilleki vähä, mut miulle paljon!

Jospa sitä sais vähä viel ittesä treenikuntoon ennen h-hetkeä. :rolleyes:
Hyvä Mannaryyni, siitä se lähtee taas! Mulla meni esikoisen syntymän jälkeen liikuntahetket max. 15 min / pv, siis korkealla sykkeellä.. Muuta ei jaksanut kunto oli niin huono! Mutta muutamassa kk:ssa se kohenee :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Joo ja kävin kaupoillakin ja asioilla ilman kuolemaa ja jaksoin tehä ruuankin iha yksin! Miulla kun tulee noita voimattomuus/hengähtymiskohtauksia, johtuu vissii matalasta hemosta ja verenpaineesta ja hiilidioksidiarvosta ja miun kipeistä nivelistä mitkä vie aika nopeesti maitohapoille jalat. Mut oon kyllä ylpeä tään päivän saavutuksista ja mieski sanoi, et on ylpee mite oon jaksanu! :) Toivottavasti huomenna jaksaisi taas! :)

Eikö olekin hienoa että vielä loppuraskaudessa voikin alkaa liikkumaan enemmän? :) Usein kuulee että ihmiset pysähtyvät loppuraskaudesta kivun tms takia, mutta mulla on mennyt myös tässä raskaudessa ihan päinvastoin tää. Olen energisin loppuraskaudesta :)
Tietenkin vuodenajoilla voi olla merkitystä, olihan synkkä kaamos kun itselläni oli pahimmat liikkumattomuudet ja supparit olivat + ne ihanat vaihtuvat mielialat!

Mun on ainakin nyt paljon helpompi liikkua kun vaikka kuukausi sitten! Mä oon innostunu taas treenailemaan vähän kotona kun kivut on helpottanu ja nyt ei enää tarvii olla ihan niin varovainen niiden supistustenkaan kanssa. Eilen kävin kävelyllä ja tänään käyn myös. Kyllähän mua selkään särkee mutta kestän sen kyllä!

Mäkin tuossa muutama viikko takaisin jo luulin että kävelylenkit oli siinä. Mahaa kivisti ja pisti, supparit iski ja hengitys oli haukkomista. Nyt taas menee kuin ei mitään!

Eilen tehtiin vähän pidempi kävely ja poikettiin samalla tekemään ruokatäydennysostokset ja oli kyllä tosi ihanaa kävellä keväisessä illassa. Sen päälle kyllä väsytti (mikä ei yötä vasten haitannut yhtään) ja oon kyllä aika kankean oloinen. Alaselkä on mulla ennenkin mennyt kävellessä jumiin eikä toi etureppu nyt millään lailla helpota sitä vaivaa. Täytyy ottaa jatkossa sauvat mukaan ulkoilemaan, niiden kanssa asento pysyy yleensä parempana.

Loppuaikojen vitsauksia: jo loppuvaiheessa aika kultaa muistot ennen seuraavan raskauden tuomia mullistuksia - näin olen todennut :D

Mun uus himo: hapankorput juustolla ja vähän aromisuolaa toisiin korppuihin :D Nam!
Just tossa 40 min jumppaa takana, mietin ensin jaksanko ku yön unisaldo oli max. 4 h! Mutta hyvin jaksoi,mahtava ilmakin kaiken lisäks <3

Huh, että olin väsyny eilisen reippailun jäliltä. Väsähin ihan täysin sohvalle. Tänäänkin oon saanu tehtyä vaikka mitä (labras käyny, pessy pyykkiä, silittäny verhot jotka pengoin varastosta, nikkaroinu pinnasänkyä! jne) . Toivottavasti jaksan olla vielä skarppina neljält alkavassa perhevalmennuksessa. :rolleyes: Alkaa olee vähä väsy fiilis..

Pakko! Muuten A) kuolisin tylsyyteen B) auringon antama taika energia menis hukkaan! :grinOon saanu ihme boostin päälle, et perkele miehä teen!

Kylläpäs tulikin käveltyä pitkästä aikaa! Kävelin työpaikalle, syömään, takas työpaikalle ja siitä kotiin niin meni kyllä ihan kunnon lenkistä kun yritti pitää hyvää tahtia yllä. Matkaa ei tullu yhteensä kun muutama kilometri mutta sekin on tässä vaiheessa parempi kun ei mitään :) Nyt kyllä tuntuu selässä ja häpyluussa ilkeesti mutta eiköhän nekin kivut lepäilemällä helpota!

Vautsi ku kaikki reipastuu :) Keväälläkin saattanee olla osuutensa :)

Mua vaihteeksi ällöttää kaikki pikaruoka, vaikkei sitä olla hirveästi syöty paitsi muuton yhteydessä 3 kk sitten..
Tälläkin hetkellä tekis miel jotain salaattia, hedelmiä? Olenkohan tehnyt aikamatkan alkuraskauteen?

Kyllä munkin tekee useemmin mieli jotain raikasta ja kevyttä kun roskaruokaa. Raxissakin meni oikeestaan salaatin syömiseks koko homma mut se salaattibuffa onkin hyvä! Ja tarjouskupongilla vaan 5€! Melkeen tulee halvemmaks kun kotona syöminen.

Ja kyllä mä ainakin uskon että keväällä on osuutta tähän olon paranemiseen. Kylmä ei käy enää selkään eikä lihakset oo jumissa liukkaiden teiden takia ja aurinkokin piristää tosi paljon!

Lasketaanko liikunnaksi, kun reilu puoltoista tuntia raivasin hevosen kesälaidunta käsisahan ja oksaleikkureiden kanssa? Olo ainakin on semmonen, et jotain on tehty....

Takaisin