Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emmäkään lyyti ymmärrä mitä sun lääkäri oikeen mietti, kaikkihan toukokuisissa ollaa jo siinä vaiheessa ettei enää liikuntakieltoja pitäs laittaa, jos syntyy niin syntyy... :O
Eihän supistuksia tarvii tässä vaiheessa enää välttää, eikse oo hyvä vaan että niitä tulee!

Jippii, jos tänään pääsisi jo testaamaan ;) Ton 3 kg painon otin spinnauspainoksi kun istualleen polkee :D
ImageUploadedByVau Foorumi1399458992.143449.jpg

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Lii-saalla olis kyllä aika unelmaraskaus jos ei sulla tuota painonnousua olis murheena, muutenha toi että saa ja pystyy liikkumaan vielä ihan viime metreillä on sellanen asia mistä moni muu, mm. minä, saa vaan haaveilla!

Mäkin voisin yrittää tehdä tän illan ruoasta astetta tulisempaa, jos se savustais ulos. Miten niin epätoivonen?

en mäkää lyyti tajua tota liikuntakieltoo... luulis sen nyt saavan tulla jos siltä tuntuu, onhan niitä viikkoja jo ihan riittävästi :eek:

Se on kyllä totta että on mahtavaa ja olen kiitollinen että olen fyysisesti hyvässä kunnossa (mutta se fakta, että liikunnasta ei ole hyötyä tässä jumalattomassa painonnousussa antaa hyvän vastapainon - ei paljoa leijuta :D).
Taitaa olla että joka raskaudessa on ongelmansa, toiset painivat parisuhteensa kanssa enemmän, toiset keskenmenoriskin vuoksi, toiset synnytyspelon vuoksi..
Toiset päätyvät vuodelepoon.. Milloin mitäkin :/
Kaikille toivoo vaan kaiken keskellä tervettä vauvaa ja hyvää mielenterveyttä, jokaiselle odottajalle :D

Rasvat on paljon helpompi karistaa kuin lähteä hakemaan lihasmassaa ja kuntoa täysin nollista. Mä ainakin olen sitä mieltä, ettei sillä läskillä niin väliä ole, kunhan kroppa siellä alla on hyvässä kunnossa. Mieluummin olisin siinä tilanteessa, että kunto on hyvä vaikka painoa olisikin reilusti, kuin että olisin vuodelevossa 9 kk ja lopputuloksena riutunut olemus, surkastuneet lihakset ja olematon kunto.

Lisäyksenä vielä, ettei kukaan ymmärrä väärin, että en tarkoita sitä että kukaan ehdoin tahdoin olisi vuodelevossa. Mutta etten siis masentuisi tuosta painonnoususta ihan älyttömästi, koska kunto painosta huolimatta on liii-saaalla varmasti tosi hyvä. :)

En tosiaan aijo jäähä lahnana makaa mut tosiasia on etten lenkille kuitenkaa uskalla, jään muutes sinne. Se kipu on niin lamaannuttava. Jatkan niinkö tähän asti, teen sen minkä lonkat antaa periksi. Mitä enempi itteeni kipeytän ni se kostautuu vaan yöunissa, sitten niiltä kivuilta ei nukuta. Hoksasin et lääkäri luki mulle just ne ohjeet eilen mitkä sain äitipolilta maaliskuussa! :oops: niin ammattitaitonen oli joo se eilinen lääkäri. Eiköhä seki jo kerro siitä ammattitaidosta ku se pisti äitipolille sen konsultointi pyynnön....

Mä mietin, että pitäis olla synnytyksen jälkeen joku tavoite mihin pyrkiä. Tuli yks aika hyvä mieleen: treenais ja osallistuis ens vuoden toukokuussa Vantaan Extremeruniin! Mä olisin jo tänä vuonna halunnu sinne, mut tuli (köh) tämä pieni etureppu tielle :D

jee rimpsukka, mul on kans tavotteena extreme ens vuonna :excited001 saa nähä kui ämmän käy..... no joo lyyti, toi selittääkin.. ei vissiin lääkäri ajatellu, et nyt olis jo aika saada se vekkuli sieltä ulos, eikä pysyvästi oleilemaan :grin

Joku tuollainen tavoite olis kyllä hyvä, kun on niin konkreettinen. Taidan itse tosin aloitella spinningillä ja kuntosalilla ja katsoa miten tuo paino lähtee tippumaan ja kunto nousemaan. Yritin viime vuonna treenata puolikkaalle, mutta kunto jäi pahasti puolitiehen. :(

Mie meinasin mökkihommilla karistaa kilot. Kuokalla maan mylläämistä, puiden hakkuuta ja saunomista. Sitten kun vielä uimaan uskaltaa...

Mä niin haluisin jo kuntosalille, mutta en todellakaan tiedä kuinka se onnistuu edes syksyllä, kun tuo mies on aina töissä. Ja jos vauvastaki tulee tissitakiainen eikä suostu pullolle, ni en pääse koskaan. Asennoidun jo nyt hyvin pessimistisesti.

Mutta ette usko miten hyviä oli nuo mozzarellatikut. Nam nam... Käytiin tontilla merkkailemassa talon paikkaa ja matkalla lidlissä. Mozzarellatikut meni jo ja seuraavaks sit vale-boyntyjädeä maistamaan :)

^ kuvittelen tällä hetkellä että voisin käydä aikaisin aamulla vauvan kanssa kahdestaan salilla. Saa nähdä miten pahasti kuvitelma osuu harhaan. :D

Ja täytyy kyllä liputtaa kahvakuulien puolesta: aamulla vedin 30 min ja jäin jo niin koukkuun että kohta pitää tehdä lisää!! Ihan mahtavaa, ja spinningpyörän päällä se 3 kg menee just hyvin alkulämmittelyssä!!
Paljon mukavammat ja tehokkaamman tuntuiset kuin käsipainot! :)

Takaisin