Liikunta ja Harrastukset

Onko täällä muita saliharrastajia? Ite oon käyny aktiivisesti ennen raskautta, mut alkuraskaudessa jouduin olemaan viikkoja pois salilta kun en huimauksen takia voinut tehdä edes kotitöitä. Kävin vissiin kaksi kertaa salilla? Viime viikolla menin ja tänään kävin myös. On se niin hankalaa tehdä rauhallisesti pitkiä sarjoja pienillä painoilla kun on tottunut siihen että treeneistä tullaan lähes kontaten kotiin. :woot:

Nyt siellä pystyy jo tekemään ilman hirveää huippausta. Aika paljon oon muuttanut ohjelmaa ja nyt keskityn lähinnä selän jumppaamiseen ja venyttelyyn.

Rv 11+6
Täällä ollaan! Nyt tosin pariin viikkon en ole käynyt lainkaan pahoinvoinnin takia, mutta jospa tämä tästä helpottaisi. Olen tehnyt vielä tähän asti lyhyempiä sarjoja isoilla painoilla, Toisella kolmanneksella (eli kohta) ajattelin pidentää sarjoja.
 
Mä myös käyn salilla säännöllisesti, tai kävin. Edellinen kerta taitaa olla huhtikuulta... Silloin raskaus oli ihan alussa ja silti välillä heikotti niin, että oli pakko jättää kevyilläkin painoilla sarja kesken. Sitten iski hurja allergia ja koko toukokuu onkin mennyt joko heikon olon tai hullun yskän ja hengenahdistuksen kourissa. Tällä viikolla on alkanut molemmat helpottaa ja olen jopa käynyt pari kertaa lenkillä ja tehnyt punttitreenin kotona. Sunnuntaina uskaltauduin myös pelaamaan kokonaisen kierroksen golfia. Ehkä tämä siis tästä helpottaa ja pian pääsee taas liikkumaan :)

Haaveilin siitä, että jatkaisin liikuntaa raskauden aikana ihan normaalisti, mutta ei se sitten ihan onnistunut... mutta ei se haittaa, nyt mennään ihan omaa kroppaa kuunnellen, yritän tässä samalla oppia lempeyttä itseä kohtaan :)
 
Eilen kävin luultavasti viimeistä kertaa tämän raskauden aikana ratsastamassa.:sad001 Kyllä harmittaa rakkaan harrastuksen tauolle laittaminen, mutta tällä hetkellä elämässä ei oo niin luotettavaa heppaa, että uskaltaisin riskeerata pidempään ja kun ei omakaan taitotaso mikään huippu ole.

Muuten harrastaminen rajoittuukin lähinnä koirien kanssa päivittäiseen lenkkeilyyn. Lihaskuntoa olisi varmaan hyvä pitää yllä, mutta motivaation löytäminen onkin sitten astetta haastavampaa :smiley-ashamed008
 
Mä myös käyn salilla säännöllisesti, tai kävin. Edellinen kerta taitaa olla huhtikuulta... Silloin raskaus oli ihan alussa ja silti välillä heikotti niin, että oli pakko jättää kevyilläkin painoilla sarja kesken. Sitten iski hurja allergia ja koko toukokuu onkin mennyt joko heikon olon tai hullun yskän ja hengenahdistuksen kourissa. Tällä viikolla on alkanut molemmat helpottaa ja olen jopa käynyt pari kertaa lenkillä ja tehnyt punttitreenin kotona. Sunnuntaina uskaltauduin myös pelaamaan kokonaisen kierroksen golfia. Ehkä tämä siis tästä helpottaa ja pian pääsee taas liikkumaan :)

Haaveilin siitä, että jatkaisin liikuntaa raskauden aikana ihan normaalisti, mutta ei se sitten ihan onnistunut... mutta ei se haittaa, nyt mennään ihan omaa kroppaa kuunnellen, yritän tässä samalla oppia lempeyttä itseä kohtaan :)

Mullakin oli sama ajatus, mutta ei ainakaan tällä ekalla kolmanneksella toteutunut.

yritän olla itselleni armollinen, ja tosiaan kuunnella kroppaani. Nyt tosin kroppaani haluaisi vaan syödä jättimäisiä annoksia vaaleita viljoja ja maata sohvalla. Sitä viestiä yritän olla kuuntelematta....
 
Eilen kävin luultavasti viimeistä kertaa tämän raskauden aikana ratsastamassa.:sad001 Kyllä harmittaa rakkaan harrastuksen tauolle laittaminen, mutta tällä hetkellä elämässä ei oo niin luotettavaa heppaa, että uskaltaisin riskeerata pidempään ja kun ei omakaan taitotaso mikään huippu ole.

Muuten harrastaminen rajoittuukin lähinnä koirien kanssa päivittäiseen lenkkeilyyn. Lihaskuntoa olisi varmaan hyvä pitää yllä, mutta motivaation löytäminen onkin sitten astetta haastavampaa :smiley-ashamed008

Minulla on haave, että kesällä pääsisin vielä käymään edes kerran issikkavaelluksella. En vain tiedä, että rohkenenko lähteä, kun on epätasainen maasto. Issikathan on pääsääntöisesti tosi rauhallisia ja lempeitä, joten sen puolesta en pelkää, että tippuisin, tms., mutta kun maasto on niin epätasainen, niin en tiedä kannattaako. Pitänee huomenna äitipolilla kysyä mielipidettä.
Muuten oma liikunta painottuu tällä hetkellä esikoisen perässä juoksemiseen ja lenkkeilyyn koiran kanssa.
 
Mulla on kunto kyllä "romahtanut" aivan selvästi. Tai siis, normaalisti pyöräily vaan kevenee kauden edetessä, nyt tuntuu vaan joka aamu yhä raskaammalta... Sinnittelen ainakin kesäkuun vielä, mutta saa nähdä jos pää sitten enä kestää kesäloman jälkeen. Hengästyttää ja reidet on ihan maitohapoilla heti ekassa mäessä. Joku pöllii mun hapet :/
 
Oon huomannu saman kun käpynen, pilates ja core treenit yleensä helpottuu treenatessa, mutta nyt on kyllä ollu jopa raskaampaa kuin raskauden alussa. Vähän kyllä hävettää miten treeni kerratkin on vähentynyt väsymyksen ja huonon olon vuoksi. :bag: Onneks on sentään koirat ja jaloilla seistävä tyo että on edes jotenki liikettä ollu.
 
Onko käsityö-ketju poistettu? :sad001
Onko kellään Paapiin kaavakirjaa? Siinä on se lapsen hame joka on tehty kiiloista ja resorivyötäröstä. Mietin voisiko siitä soveltaa aikuisen version. Oiskohan siitä raskaushameeksi jos tekisi sopivan leveän resorin? Mulla olis myös vanhoja farkkuja joista hameen vois tehdä.
 
Onko käsityö-ketju poistettu? :sad001
Onko kellään Paapiin kaavakirjaa? Siinä on se lapsen hame joka on tehty kiiloista ja resorivyötäröstä. Mietin voisiko siitä soveltaa aikuisen version. Oiskohan siitä raskaushameeksi jos tekisi sopivan leveän resorin? Mulla olis myös vanhoja farkkuja joista hameen vois tehdä.

Ei ollu poistettu, se näyttää vaan tipahtaneen toiselle sivulle..
 
Tiedättekö sen ihanan fiiliksen, kun tekee taas mieli liikkua? :) Alun heikotuksen ja pahoinvoinnin jälkeen on nyt muutaman viikon taas tuntunut siltä, että voisi harrastaa jotain aktiivisempaa. Juhannuksena tein piiiitkästä aikaa kunnon hikitreenin ja tänään pyöräilin pitkän tauon jälkeen töihin (15 km suuntaansa). Vaikka väsyttääkin enemmän kuin yleensä, hengästyttää pienikin ponnistus ja hapot iskevät helpommin, niin onpa ihanaa kun voi tehdä edes jotain :happy:
 
Trixie joo! Nyt rv 15+0 ja oisko vähintään 6vko tauko nyt ollut kaikessa paitsi pakollisissa koiralenkeissä... kolmena iltana tehnyt mieli jumpata kotona ja tänään tunnin hikilenkki rattaiden kanssa ja aa että sen jälkeen pieni sup-lautailu ja uinti. Voi huomenna kroppa kiittää. :rolleyes: Mutta siis ihan jo huomasin esim selkäkipuja mitä ei ikinä oo, osittain varmaan tuon liikkumattomuudenkin takia niin ihana kun jaksaminen ja into taas löytyi.
 
Meille tuli uusi PT kuntosalille ja hän on myäs koulutukseltaan kätilö! Tänä iltana mulla on aika varattu hänelle konsultaatioon raskausajanliikunnasta ja sit erkauma asiaa käydään läpi ensvuonna. Ilmainen tämä konsultaatio vielä kaiken kukkuraksi niin pakkohan se oli varata :grin

Oon nyt kaupassa käydessä (pojan kanssa rattailla) huomannu että tosiaan kunto loppuu kesken pienessäkin ylämäessä ja sen jälkeen yleensä meinaa hieman supistella. Valitettavasti tuo nassikka on niin energistä sorttia että ei tämä mamma enään perässä meinaa pysyä ja poika ei paljoa puhetta kuuntele/usko... :meh:
 
Mulla on oma heppamummo joka on nyt raskauden myötä jäänyt juoksutusliikunnalle.
En ole uskaltanut ottaa riskejä plussan jälkeen kun tämä kopu ei mikään pommin varma ole tai koskaan tule olemaankaan.
Kiva että keväällä pääsee sitten taas ratsaille ja luontoon hevosen kanssa.
Marjastus on toinen intohimoni johon mieskin lähtee mukaan eli loppukesä/syksy sitten menee minun voinnin mukaan keräten itselle pakkaseen kaikkea mahdollista.
 
Mulla ei yhtään kulje henki enää lenkillä. Missään raskaudessa ei oo aijemmin tälläistä ollut. :wideyed:
Nyt ei tarvii kun hetki liikkua niin hengittäminen vaikeutuu.
 
Lumissa, mä en ees pysty kuvittelemaan että lähtisin lenkille, hengästyttää niin paljon.

Liikunta ei kyllä yhtään kiinnosta tällä hetkellä. Tää lämpö ei yhtään auta asiaa.
 
Tänään pari tuntia kaupoilla köpötelyä ja jessus että taas ahistaa alapäässä. En osaa sen tarkempaa sanoa... täytyykö tässä kohta spittaa neuvolalääkärille että onko paikat ruvennu jo pehmiään kun näin helposti alkaa tuntumaam ikävälle?

Ok olihan eilinen hulina pvä... 1h fysiotrainingia 1h fysioterapiaa ja 20min kävely lenkki. Niin ja vielä imuroin sun muuta siivoilua ja kaivelin matkasänkyä kaapeista. Käytiin kaupassa (tai no minä kävin ja mies oli esikoisen kanssa leikkipuistossa). :hilarious:
 
Mä oon nyt useampana päivänä päässy reippailemaan kävelylle rattaiden kanssa ja voi elämä kun tuntuu hyvältä. Kroppa on myös ruvennut tottumaan liikkumiseen, eikä enää vihlo tai ”supistele” yhtään samalla tavalla kun sillon kun ei liikkunut juurikaan.
Voisko vaan jäädä jo sinne marraskuulle asti lomalle? :P :D
 
Mulla uiminen on vähän jäänyt ja se ottaa päähän, onneks ens viikolla aukee huollon jälkeen tuo parempi uimahalli :) Kävellyt oon ihan älyttömästi ja jalkapohjat kipeytyy siitä, vaikka pidänkin lähestulkoon vain ja ainoastaan lenkkareita.
Tää kuumuus tekee hulluks!
 
Ruiskukka, kyykkyjä ei suositella siksi kun aiheuttaa staattista painetta kohtuun ja jos muistan oikein, voi vaikuttaa istukan verenkiertoon. En muista ihan tarkkaan vaikutusta, mutta luin jostain hyvältä raskausajan liikunta -sivulta minkä löysin. Sama lankun kanssa. Vatsalihaksia (rutiskuksia) ei kannata tehdä mm siksi, että se maalaisjärjen vastaisesti haittaa erkauman parantumisen kanssa. Pitäis googletella taas jotain hyviä sivuja, mistä sais vinkkejä salilla käyntiin, josko saisi itsestään irti edes hetkeksi vielä.

Mua kans harmittaa, kun meinasin aloittaa ratsastuksen taas, mutta se siirtyy nyt sit ens kesään :sad001

Tanssimassa ajattelin käydä, se on niin ihanaa ja parasta keskivartaloharjoittelua :) vauvakin varmaan tykkää sitten samasta musasta ku minä, kun syntyy :wink

Nyt on vaan ollut niin väsynyt, ettei jaksa oikeen liikkua :sad001 Tai sitten on väsynyt koska ei liiku?

Mammajoogaa suosittelen ehdottomasti! Kävin esikoisen kanssa ja oli ihanaa. Sekä ennen että jälkeen synnytyksen. Kävin semmoisessa, missä harjoiteltiin ihan myös synnytysasentoja ja apuvälineitä siihen ja oli luento synnytyksen luonnollisesta etenemisessä. Oli todella paljon hyötyä itse h-hetkellä! Neuvolan tiedotus kun keskittyi lähinnä lääkkeiden esittelyyn, mikä ei kyllä auttanut itse synnytykseen valmistautumisessa oikeen mitään.
 
Tänne on kyllä nyt pakko hihkua, että (erityisesti ekaa odottavat), kun teille ruvetaan puhumaan lantiopohjalihaksista ja kuinka tärkee niitä on treenata, ni uskokaa! :’D
Nim. Esikoista odottaessa en niitä juuri treenannut ja nyt flunssa aiheuttaa aivasteluja ja pissaa lorahtelee housuihin helposti, jos on vähääkään nestettä rakossa.

Noloa, mutta totta.
 
Takaisin
Top