Liikunta ja Harrastukset

Mitä kukakin harrastaa vai onko harrastuksia?

Ite en oo koskaan ollu mikää himourheilija.
Säännöllisen epäsäännöllisesti oon harrastanut aina salilla käymistä tai jumppaa.
Nyt löysin taas lenkkeilyn ja kotona jumppaan myös kun salille en pääse.
Mietin että miten palautusjuoman käyttö raskaana ollessa?
Onko kellään tietoa onko mitään estettä käyttää sitä?
 
Samanlaisen säännöllisen epäsäännöllinen jumppailija täällä Lumissa! Koirien kanssa lenkkeillään. Viimeksi jaksoin synnärille lähtöpäivänä vielä kunnon kävelylenkin, nyt jotenkin tuntuu että kunto näin alkuvaiheessa huonompi niin jännittää miten liikunnan kanssa käy.
 
Mua myös Jännittää kuinka liikunnan kans käy.
Plussa ku pärähti niin siihen lopahti mun liikkumis into! :D
Nyt vaan saatava takaisin se into väsymyksestä huolimatta koska jaksan paremmin kun liikun ja syön terveellisesti.
Mä siis oon niin sokeririippuvainen ihminen ollut mut nyt päälle kuukauden verran saanu pidettyä itteni kurissa.
Nyt pelkään taas lipsumista koska raskauden piikkiin on hyvä laittaa kaikki :grin
 
Itsekään en ole mikään himoliikkuja, mutta vähintään tunti tulee jo päivässä vanhuskoirankin kanssa kävellessä. Nyt kun pyöräilykausi on taas alkanut, olen fillaroinut matkat. Autoahan meillä ei ole. Sitten kotona pyrin tekemään kevyttä lihaskuntoa päivittäin. Ei kuitenkaan mitään niin rankkaa liikuntaa, että pitäisi kauheesti raskausaikana keventää. Vatsojen tekemisen olen kyllä lopettanut ja kyykkäilylle keksinyt vaihtoehtoisia, vähemmän alavatsaa rutistavia liikkeitä.
 
Lenkkeiltyä tulee jo pakostakin koiran kanssa. Pyöräilen aina kaikki matkat jos mahdollista ja joskus heitän muutenkin pyörälenkkejä. Muu urheilu on fiilispohjaista. Tulee tehtyä mitä milloinki huvittaa, mutta en harrasta mitään säännöllisesti. Lihaskuntoa teen lähinnä kotona ja nyt pitäis ottaa se taas säännöllisempään ohjelmistoon. Mietityttää oma jaksaminen sitten kun raskaus etenee. Sitä oon pohtinut, että onko jotakin ehdottomia liikkeitä mitä ei saa tehdä treenatessa? Ainakin vatsat ja jotkin kyykkyliikkeet (mitkä)?
 
En itsekään niin tarkkaan tiedä, onko kyykkäyksen välttäminen aivan ehdotonta, mutta itse olen peruskyykkäyksen jättänyt ja tehnyt sen sijaan askelkyykkyjä, istualta nousuja ja lantionnostoja selinmakuulla.
 
Eiköhän lähes kaikki ole sallittua kunhan tuntuu hyvältä. En ole kuullu, että kyykkyjä tai vatsoja tulisi välttää, vaikka olisi kuinka "rutistavia"...? Eri asia sitten kun raskaus etenee ja maha tulee tielle.
Itsellä 6+2 menossa ja silti jo tuntuu, että kunto loppuu heti kun sykkeet vähän nousee. :rolleyes:
 
Ekassa raskaudessa mulla loppu liikunta ku seinään sillon ku plussa tuli. Nyt on vähä pakko käydä vaunuilemassa tuon naperon kanssa. Lisäks käyn kerran viikossa laviksessa, mut sekin loppuu jo ens kuussa ja kerran viikossa koitetaan päästä miehen kanssa uimaan. :)
 
Onko kukaan miettinyt tai onko aiempaa kokemusta raskausjoogasta tai mitä näitä nyt on odottaville tarjolla? Lähes koko 'syyslukukauden'han ryhmässä ehtisi olla mukana jos vaan raskaus sujuisi normaalisti.
 
Eiköhän lähes kaikki ole sallittua kunhan tuntuu hyvältä. En ole kuullu, että kyykkyjä tai vatsoja tulisi välttää, vaikka olisi kuinka "rutistavia"...? Eri asia sitten kun raskaus etenee ja maha tulee tielle.
Itsellä 6+2 menossa ja silti jo tuntuu, että kunto loppuu heti kun sykkeet vähän nousee. :rolleyes:

Aamulla googlettelin raskausajan treenaamisesta ja artikkeli minkä löysin ja tuntu suht luotettavalta oli ettei tarviis alkuraskaudessa välttää just kun sellasia missä voi loukkaantua tai tippua.
Siinä oli vielä erikseen maininta että vatsoja voi tehdä alkuraskaudessa.
 
Hävettää edes myöntää, et miten vähän sitä nykyään liikkuu :oops:Ennen esikoista lenkkeilen tosi paljon ja olin just pääsemässä juoksuaskelienkin makuun kunnes plussasin ja siihen se jäi :grin Nyt liikunta rajottuu täysin hyötyliikuntaan eli siihen kun taaperon kanssa paljon ulkoillaan, kuljetaan rattailla kaupassa jne, mut ei tuu ikinä lähdettyä asioikseen liikkumaan.. Hups!
 
Mullakin jäänyt liikkuminen aika vähille esikoisen myötä. Ennen kävin salilla 4-5 kertaa viikossa mutta nykyisin se on jäänyt, oikeastaan viime raskaudessa jäi pahoinvoinnin aikoihin.
Piti nyt aloittaa mutta en ota korttia kun selvisi raskaus :D pitää myöhemmin katsoo uusiksi.
Päivittäin ulkoilen esikoisen kanssa mutta ei se kyllä ole tarpeeksi kuin mitä voisi tehdä.. pitäisi alkaa vaikka jumppailee sisällä..
 
Lähinnä koiran kanssa käyn päivittäin lenkeillä, ja töihin yms kuljen pyörällä. Irtisanouduin aika vasta salilta, koska ei mulla tule siellä käytyä. Mutta raskaus ei ollut syynä. En ole syksyn jälkeen käynyt, kuin ehkä kahdesti ja totesin, että maksan siitä ihan turhaan.
 
Kyllä mullakin aika heikkoa on tuo liikkuminen nykyään.. Ennen esikoista ja hänen syntymänsä jälkeenkin tuli paljon hyötyliikuntaa, kun rakennettiin taloa ja kävin vielä lisäksi lenkillä monta kertaa viikossa. Nyt talvella aloitin taas lenkkeilyn, mutta se jäi, kun tiet meni niin huonoksi, ettei päässyt kunnolla menemään. Nyt pitäisi aloittaa taas lenkkeily, mutta aina tulee uusia esteitä tai sitten vaan ei jaksa.

Nyt alkaa tosin olla niin valoisaa vielä muksun nukkumaan mentyäkin vielä, että uskaltaisi ihan hyvin parin kilsan lenkillä käydä.

Raskausjooga olisi mahtavaa, täälläpäin ei vain taida olla kursseja. Tietääkö joku löytyykö netistä hyviä harjoitusvideoita?
 
Lenkkeilyä pari kertaa viikossa. Fysioterapeutin ohjeiden mukaan jumppaa muutama kerta viikkoon. Ja arvaan että tahti tästä vielä hiljenee kun masu kasvaa. Ei hyvä, mutta loppu elämä on aikaa sitten urheilla.
Muutoin tulee ulkoiltua lähes päivittäin lapsen kanssa omassa pihassa ja tehtyä puutarhatöitä ja muuta hyötyliikuntaa.

Muoks. Köhnö, meillä on kans tuo teiden kunto ollut kurjaa. Icebugit pelastaa talviliikunnan! Mutta katuvaloja ne ei korvaa :shifty:. Pitää siis liikkua valoisaan aikaan, onneks nyt helpottaa :)
 
Liikkuminen on kyllä jäänyt huomattavasti aiempaa vähäisemmäksi. Tällä hetkellä se painottuu vaan koiran kanssa lenkkeilyyn. Oma työ on aika fyysistä ja askeleita kertyy päivässä paljon, tällä hetkellä sitä on aina niin poikki ja väsynyt työpäivän jälkeen, että sohva ja päikkärit houkuttelee kummasti :facepalm: Aikasemmin harrastin kuntosalia 3-4 krt/vko, mut syksyn/alkutalven jälkeen se harrastus jäi. Nyt pitäs alottaa työmatkapyöräily, siitä tulis päivään 15km liikuntaa :grin
 
Minäkin liikun onneksi töissä aika paljon. Muuten liikkuminen on säännöllisen epäsäännöllistä. Nyt tuntuu että töiden jälkeen on niin väsynyt että illalla liikkumisen sijaan valitsee mieluummin päiväunet.

Parasta liikuntaa on mielestäni luonnossa liikkuminen. Oi että kun odotan että pääsen mökille uimaan, soutamaan sekä tekemään kaikkea hyödyllistä, kuten haravointia tai pieniä rakennushommia. Ollaan miehen kanssa haaveiltu myös vaeltamisesta niin eiköhän käydä kesällä ainakin päiväreissuilla luonnonpuistoissa.

Voisin tykätä myös tuosta raskausjoogasta. Harrastin aiemmin joogaa mutta se jäi kun muutin toiselle paikkakunnalle.

Muuten harrastan musiikkia, käsitöitä ja lukemista. :)
 
Lähinnä tulee vain esikoisen kanssa käytyä melkein päivittäin vaunulenkillä että sais hänet nukkumaan, mutta nytpä on tehnyt lakon ettei suostu nukkumaan vaunuihin. Muuten lähinnä liikunta mitä tulee on esikoisen perässä juoksemista leikkipuistossa/kaupassa jne. Muuten jää todella vähälle liikkuminen kun ei tunnu aika riittävän.
 
Takaisin
Top