Liikunta ja harrastukset raskausaikana

Mie jouduin laittamaan rv13 crosfitt harrastuksen ja juoksun tauolle, kun alkoi kohdunkaulalta tulla vuotoa. Vähän myöhemmin hoksasin bakteerivaginoosin, joka varmaan oli sen vuodon ja supistelujen takana. Tilanne helpotti onneksi lopulta rv18 ja silloin palasin onnellisena liikunnan pariin. Vaan masu on jo niin iso j HB niin matala, että yhtäkkiä kaikki tuntuu tosi paljon raskaammalta. Jättäydyinkin pois ohjatuista harjoituksista ja pyysin sen sijaan valmentajalta oman ”mamma” ohjelman jossa teen vähän kevyempää kehonpainoharjoittelua ja muita raskauteen sopivia juttuja kolmisen kertaa viikossa. Juoksu on nyt vaihtunut myös reippaaksi kävelyksi tunti päivässä. Lihakset kipeytyvät helpommin kuin ennen, väsy tulee nopsaan ja palautuminen on hidasta. Syke nousee tosi helposti ja laskee aiempaa hitaammin.
 
Ton sykkeen nousun ja väsähtämisen oon kans huomannu. Varastossa vähän aikaa raijasin tavaroita, niin sykkeet oli heilunu 130-140 tienoilla :wideyed:

Äitiysuikkarin tilasin ja se tuli eilen. Pääsee ens viikolla kokeilemaan miten uinti maistuu :)
 
Minulla RV20 menossa ja lopetin tällä viikolla jalkapallon pelaamisen. Toki olen viralliset pelaamiset jättänyt jo aikoja sitten mutta käynyt treeneissä tekemässä tekniikkatreeniä yms.. missä ei ole vaaraa saada palloa mahaan tai kaatua. Neuvolasta sanoivat, että voi pelata vaikka loppumetreille asti, kunhan itsestä tuntuu hyvältä eikä tule mitään oireita mm. supistuksia, verenvuotoa. Nyt koin, että ei vaan jaksa enää pysyä muiden perässä ja juokseminen pissattaa, kun kohtu painaa rakkoa. Nyt siirtynyt pilatekseen, pyöräilyyn ja kävelyyn. Alkuraskaudesta ei kyllä jaksanut mitään, kun pienikin kävely aiheutti pahoinvointia mutta nyt olisi energiaa ☺️
 
Takaisin
Top