Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ele84

Näppärä viestien naputtelija
Liikkuuko mahassa joku niin kuin pitäisi? Miltä se tuntuu? Kaikenlaista keskustelua sikiön liikkeistä tänne!

Mä en tiedä olenko vainoharhainen, mutta parina iltana nukkumaan mennessä olen ollut tuntevinani liikkeitä. Muistan esikoisesta millaisia ne ensimmäiset liikkeet oli ja luulinkin melko pitkään niitä ilmakupliksi suolistossa... Nyt tuntuu vienoja saman oloisia tuntemuksia.

Täytyy pari iltaa vielä diagnosoida!

Mulla tuntu esikoisesta viikolla 15 ja mies tunsi kämmenellä viikolla 17! Nyt mielenkiinnolla odotan missä vaiheessa tällä kertaa alkaa tuntua kun joku on sanonut, et toisessa raskaudessa ne tuntuis jo aikasemmin.. :)

mulla tuntui ekassa raskaudessa jo vkolla 15 myös. nyt 4. raskaus ja tuntuu jo voimakkaina muutaman kerran päivässä! rv 12+5. sillai et oma kroppa reagoi "puolustautumalla" jo ennen kuin tajuaa edes et jotain tuntui.. puolustautumista e oikein osaa selittää, samallain kun yllättyy kun joku lyö(vrt isompien lasten läppäsyt :D ) ei nuita liikkeitä oikein usjaltais itekkää uskoa tosiksi näin pienillä viikoilla mt niitä ne vaan on!

Menkoista laskettuna tänään on 11+4 ja käydessäni neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä vauva muljahti dopplerin alla että neuvolantätin käsikin heilahti, ja tumina kävi vaan. Kysyin että mitä ihmettä tapahtu niin täti sanoi että se riehuu siellä ja liike tuntui ihan selkeästi. :) Oli aika uskomaton fiilis!! Viikkoja voi olla enempikin, viikon päästä ultrassa selviää.

Mulla on välillä "muljunut", mutta varmaan se on jotain muuta ja luulen vaan... Ainakin kahdessa aiemmassa raskaudessa istukka on ollut etuseinässä vaimentamassa liikkeitä, en millään usko että se kiinnittyisi muualle. (Ja eiks istukat tykkää kiinnittyä entisiin leikkausarpiin? :rolleyes: ) Mutta ehkä sitten taas 16+ viikoilla taas. Se on niin ihanaa kun tuntee, että siellä on joku. :Heartpink

Minustakin tuntuu kuin joku siellä liikkuisi :) Tosin oon jo 13+5 mutta en kyllä ensimmäisen kanssa osannu tunnistaa tässä vaiheessa viellä mitään. Mut nyt varsinkin iltaisin kun käy nukkumaan ja makoilee sängyllä niin silloin tuntuu kun siellä joku möyrisi :Heartred

En oikein odota liikkeitä vielä ainakaan viiteen viikkoon.
Esikoisen kohdalla en jäänyt tunnustelemaan vielä rv 17-18 aikanakaan (en osannut nauttia, ennen kuin päösin 17+1 ensimmäiseen ultraan).
Olisiko ollut rv 19-20 kun tunsin selkeitä potkuja, jotka siis osasin yhdistää vasta rakenneultrassa 1+1! Pieni mies kun muljusi kunnolla menemään ja potki vimmatusti, niin tajusin että pieni mieshän se siellä riehuu, eikä pieru :hilarious:
On se vain niin ihana tunne, kun hän siellä venytteli, potki ja kun hikkakin oli vähänväliä :Heartred

Voi, nyt nautin tästä raskaudesta, kun sain pelotkin laannutettua eilisessä ultrassa! Nyt minä aion kuulostella kehoa ja odotella pikkuisen möyrimistä rauhassa :Heartpink

Ps. Tänään siis vasta 10+2, eli ei isoja odotuksia liikkeiden tuntemiseen vielä, kun hän on vasta 3,2cm pitkä :)

Mä olen kans ollut tuntevinaan jotain pientä muutamana päivänä ja ihan kerran/kaks päivään. Lähinnä semmoisissa "oudoissa" asennoissa, kun esim kyykyssä sidon kenkiä

Voi kunpa tuntuisi liikkeet pian, tänään siis 13+5, joten ajattelin, että parin viikon päästä vois alkaa kuuntelemaan tuntuuko mitään! :happy:

Mä en kyllä oo tuntenut mitään, kai. Ultrassa ku tyyppi riehu ja hyppi niin ei mitään tuntemuksia. Nyt 13+2.

itsellä välillä tuntunut sellasta kutittelua/kuplintaa kun sattunut kyykyssä olemaan vähän etukumarassa

Haha, mä innostuin jo hurjasti että nyt se liikkuu siellä kun selälläni makasin ja kuulostelin, mutta kyseessä olikin mun oman sydämen syke joka hämmentävän vahvana tuntui vatsassa :D Vasta viidestoista viikko menossa ja eka raskaus niin eiköhän tässä vielä muutama viikko mene suolistoa ja tuota sykettä fiilistellessä :D Mites te jotka ootte jo pidemmällä, joko tuntuu? ^_^

Mulla on nyt 17+1 ja viime yönä kun heräsin vessassa käymään ja tulin takasin nukkumaan niin ihan selvästi tunsin kun pieni sielä kääntyi ja puski oikealta puolelta :shy: Awww se on niin ihana tuntea niitä liikkeitä :Heartpink

16+1 ja liikkeet on tuntuneet jo hetken aikaa. Liikkeet tuntuu varsin makuullaan tutkaillessa, vielä niitä en kesken tekemisen tunne... Ihania ovat nuo liikkeet! Miestä ärsyttää, kun nukkumaan mennessä aina meen "raskauskuplaan" ja tutkailen vaan liikkeitä enkä huomioi häntä ollenkaan

Ihana kun niin monella tuntuu jo liikkeet <3

Kauankohan sitä itse joutuu odottamaan, että liikkeet tuntuu ja ennen kaikkea tunnistaa :D
Nyt 15+0

Mä tunsin sellaisia omituisia tuntemuksia varmaan n. viimeisimmän viikon ajan, ja ihan pari päivää sitten aloin olla aika varma, että liikkeitä ne on. Lähinnä siis levossa tunnen, en kyllä silloin, kun oon tekemässä jotain muuta, en oo ruvennut varsinaisesti "kuulostelemaan", koska heti iskis hermoilu päälle, jos ei sattuiskaan tuntemaan mitään, ku oikein yrittäis. Mutta on kyllä vaikea kuvailla ja ensiodottajana ei mitään havaintoa ollu, miltä pitäis tuntua. Vasta noiden tuntemusten voimistuttua oon varmistunu siitä, että kyllä ne oikeasti liikkeitä on. Ja nyt siis 16+0.

Eräs ilta olin jo ajattelevinani, että nyt oli selkeitä tuntemuksia, mutta taisi mennä vatsan ison verisuonen piikkiin. Minulla sykkii siis koko maha selkeästi ja väliin häiritseekin.
Liikkeitä odotellessa!

Mä en esikoisen kanssa osannut tunnistaa liikkeitä kuin joskus +20 viikoilla. Nyt oon jostain 13-14 viikoilta tuntenut hipaisuja, mutta tuo eilinen oli kyllä ihan kunnollinen myllerrys :) Parasta kyllä on sitten kun mieskin voi tuntea potkut masun päältä :Heartblue

Mulla tuntui sokerirasituksen aikana hirveästi liikettä sen sokeriliemen juomisen jälkeen. :grin Aina välillä tuntunut jotain pientä muutamina päivinä jo... Pitäisi ehkä juoda sokerisia juttuja useamminkin. :rolleyes: (No ehkä ei nyt kuitenkaan...)

Takaisin