Liikkeet

Odottelen esikoistani ja ekat liikkeet taisin tuntea pari viikkoa sitten. Eli siinä 19+0 suunnilleen.
En niitä silloin vielä varmasti tunnistanut vauvan liikkeiksi. Mitettisin, että ovatko suolen liikkeitä vai mitä. Mutta varmistui sitten, kun niitä tuli joka päivä ja jatkuvasti voimistuen. :love017

Nyt tuntuu jo useasti päivässä. Edellisyönä potki kunnolla rakkoa kohden, joten jouduin vessassa juoksemaan muutamankin kerran :happy090

Vielä ei ole mies tuntenut ulkopuolelle potkuja, mutta eiköhän nekin ala kohta tuntumaan.
 
Täällä on menossa juuri iltapäiväjumppa, hirvee myllerrys mahassa ja suurin osa liikkeistä näkyy päällepäin
:love017
Oottako te muut huomannut tiettyä vuorokausirytmiä vauvan liikkumisessa? Mä osaan jo odottaa tiettyihin kellon aikoihin liikkettä mahassa :rolleyes:
 
Täällä möyritään monta kertaa päivässä. Liikkeet näkyvät myös päällepäin, ja mies väittää kommunikoivansa beben kanssa: höpöttelee ensin mahalle ja vauveli potkii sitten takaisin. :laughing002 Möngerrys alkaa muuten takuuvarmasti aina, kun yritän mennä illalla nukkumaan. Samoin kun hipsaisen yöllä käymään pissalla ja palaan takaisin sänkyyn, niin pikkutyyppi aloittaa aina kovat bileet. :dance011

Yllättävän nopeasti nuo liikkeet ovat vahvistuneet. Istukka on edessä, mutta potkut tuntuvatkin vähän sen sivuilla. Ultrassa kyllä huomasin, että vain murto-osa vauvan liikkeistä silti tuntuu. Tyyppi oli nimittäin hereillä koko ajan, mutta tunsin koko aikana vain muutaman hipaisun. Kätilökin sanoi, että liikkeitten ei vielä tarvitsisi edes säännöllisesti tuntua tässä vaiheessa eikä niitä vielä tarvitse ruveta seurailemaan. Ja tänään mennään 22+1.
 
Täällä liikkeet tuntuu oikeestaan lähes kokoajan aina kun istun tai makaan:dance018, mutta esim töitä tehdessä vauva rauhottuu. Onneks ei kuitenkaan mitenkään ilkeän tuntuisia ole liikkeet joten niihin on jo "tottunut", kun on niin tasaisia tömähtelyjä :smiley-bounce013.Välillä kyljellä maatessa potkut saattavat olla todella voimakkaan tuntuisia, mutta sekin varmaan vaan johtuu tuosta omasta asennosta. Vilkasta menoa kuitenkin , mutta la:n mukaanhan meille suurimmalle osalle pitäis tulla jousimieslapsi :happy093 ja ne ainakin oman kokemuksen mukaan ovat astetta vilkkaampia kavereita :grin.
 
Täällä liikkeet tuntuu oikeestaan lähes kokoajan aina kun istun tai makaan:dance018, mutta esim töitä tehdessä vauva rauhottuu. Onneks ei kuitenkaan mitenkään ilkeän tuntuisia ole liikkeet joten niihin on jo "tottunut", kun on niin tasaisia tömähtelyjä :smiley-bounce013.Välillä kyljellä maatessa potkut saattavat olla todella voimakkaan tuntuisia, mutta sekin varmaan vaan johtuu tuosta omasta asennosta. Vilkasta menoa kuitenkin , mutta la:n mukaanhan meille suurimmalle osalle pitäis tulla jousimieslapsi :happy093 ja ne ainakin oman kokemuksen mukaan ovat astetta vilkkaampia kavereita :grin.
 
Onko teidän vauvoilla jo hikkaa? Joskus 2-3 viikkoa sitten ekan kerran ihmettelin et voiko vauva potkia musiikin tahtiin ku tuntu niin rytmikkäitä pieniä "potkuja".. mut se vaan kesti ihan liian kauan. Ja muutamina muinakin päivinä oli samanlaista ja mä jo järkyttyneenä kelailin kaikkia kauhuskenaarioita, kuten et voiko sikiöllä olla epilepsia.. tänään sit välähti mieleen kun sitä potketta/hytkettä oli jatkunu muutaman minuutin, et tää taitaa nyt olla hikka! Hassun tuntuista. Ensin ajattelin et ei kai vielä voi, mut onhan täs jo rv 28 alulla..kai se vois jo aikaisemminkin tuntua(?)

Eli mitäs muut, hikottelijoita?
 
Epäilen et meillä olis hikka jo ehkä ollut. Rytmikkäästi masuun on potkittu 2-3min ja sit yhtäkkiä rauhottunut.

Tää meidän masuasukki on todella rauhallinen persoona, ei potki kokoaikaa. Potkut tunnen hyvin mut aina ei tunnu masun päälle ja silloin kun itse rauhoittuu saattaa näkyä masun päälle (harmi et kukaan ei ole todistamassa)

Lääkäri totesi et luonnollista on ja meillä on nyt vaan sit hieman rauhallisempi masuasukki :)
 
Aeria, mulla on kanssa käynyt tuo epilepsia-ajatus mielessä. Mutta kun välillä tuntuu lyhyen aikaa tosi nopeasti paljon rytmikästä liikettä, mutta mulla se ei todellakaan kestä montaa minuuttia, hyvä jos puoli minuuttia. Tuntuu siis lähinnä siltä kuin menisi ilmakuplia mahassa. Muutenkin mun mielestä liikkeitä tuntuu yllättävän vähän... Onkohan meilläkin sitten vaan rauhallisempi tapaus tämä tyyppi...?
 
Ninnu, ainakin vauvoilla voi olla (vielä syntymän jälkeenkin) sellasta esim yhen jalan aika hurjankin näköistä täristelyä, mikä vaan liittyy hermoston kehittymättömyyteen eikä oo mitenkään paha juttu. Poikavauvoilla täristely on vissiin yleisempää. Oliskohan se sellaista, jos ei sovi hikaks? Toi nytke tuntuu silleen rytmikkäästi noin 2 sekunnin välein.

Osa vauvoista on varmaan rauhallisia ja voihan olla et ne liikkeet ei vaan tunnu jostain syystä niin hyvin, jos ei oo mitään jättipotkuja. Varmaan sitä oppii tuntemaan vähitellen oman vauvelin tavan liikkua ja huomaa, jos se vähenee vielä siitä mikä on tavallista? Mun käskettiin kyllä jo laskea hiljaisempina päivinä liikkeitä, vaikka ei oo vielä ees 30 viikko.. tää on sellanen kausimöyrijä et jonain päivänä meinaa läpi tulla ja toisena vaan koisaa.. ollu koko ajan.
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä se varmaan hikkaa voi olla :) Mulla ei sellaista hikkatuntemusta ole tosin vielä ollut. Mäkin muuten mietin tota epilepsiaa jo, kun niin kauheen voimakkaita "sätkykohtauksia" on masussa joskus...mut kyl se varmaan on vaan jotain normaalia liikettä... Eilen oli kyllä sellanen rumba masussa ennen nukkumaanmenoa, mieskin oikeen ihmetteli, kun maha poukkoili ja nousi ihan jopa sentin jos ei parikin...
 
Täällä ilmeisesti kanssa rauhallinen masuasukki liikkeiden suhteen ja vielä se hiton istukka siinä edessä. Muutaman kerran on jo hikeä pukannut kun ei niitä liikkeitä vaan tunnu. Pari kertaa on maha hypähtänyt, mutta ei tietty sillon kun kukaa on näkemässä tai mahaa kokeilemassa. Ihme vekkuli :wink
 
Se on kyllä jännä juttu; Jos tunnen tosi voimakkaita painalluksia ja potkuja ja heti, kun yritän alkaa niitä silmä tarkkana odottamaan, jos näkisin jotain liikettä ihon läpi - nii ei -emmä nyt enääää liiku, vaan aina silloin kun silmä välttää :biggrin.

Meillä tyyppi heräilee siinä 9 aikaan selkeästi (kuten äsken tunsin potkun, hereillä ollaan) On työpäiviä, jolloin tuntuu, että tyyppi melskaa ihan parikin tuntia putkeen! Maanantain työmaan info-tilaisuus oli hänelle (kuin äidillekin :grin) tylsääkin tylsempää, koska mätki siellä koko ajan :gen045 Iltapäivän mittaan hiljenee ja illalla antaa kuulua seuraavan kerran. Pari iltaa sitten havahduin, että olipa ollut hiljainen ilta, ja painelin vatsaani. Ensin ei kuulunut vastausta, mutta kun käännyin oik kyljelle, niin kylä lähti potkimaan voimalla. Mahtoiko hermostua moisesta herätyksestä :)

Tuo täristely on mielenkiintoinen juttu, en ole ennen kuullutkaan. Itse tunsin eräänä päivänä aivan erilaista liikettä ihan alhaalla, navan alapuolella ja sitä voisi kuvailla ehkä juuri tuollaiseksi "tärinäksi" - sellaista ensimmäisten liikkeiden perhosen siipien lepatusta tai miten siten kuvailisi..
 
On noi liikkeet kyllä ihan mahtavia :Heartred
Hassuja tapauksia on ollut mm. Olin eilen hammaslääkärissä, kun lekuri alkoi poraamaan hammasta, niin johan alkoi jumppa :) sitten kun pesen hampaita varsinkin ylähampaita (sähköharjalla) niin silloin taas alkaa liikkeet :) tuo hammaslääkäri käynti olikin aika mieleen painautuva, koska normaalisti pelkään, mutta nyt ihan nauratti ja tuli tosi hyvä mieli :D
Kannattaa muistaa filmata liikkeitä kun näkyy mahan läpi, niitä on kiva katsoa sitten jälkeenpäin, kerran sain jo liikkeet kuvattua.
 
Hassuista tapauksista... Tästä jo aiemmin taisin mainita, mutta meillä oli tosiaan kerran hieman tarkoituksena pusutella miehen kanssa ja köllin siinä selälläni sängyllä, mies silleen varovaisesti siinä päällä kontillaan...ja juur kun oli niin kiva pusutuokio, niin eikös masu ala potkimaan oikein kunnolla, niin että kummaltakin meni pokka :) Tuntui meinaan kuulemma ihan selkeästi miehen mahaa vasten potkut. Välillä toisaan sitten kun ollaan oltu ihan tosissaan petipuuhissa keskittymistä häiritsee hiukan, kun tyyppi alkaa juuri silloin potkimaan...ittellä ainakin vaikea keskittyä mihinkään...
 
  • Tykkään
Reaktiot: www
Mulla oli eilen lääkärineuvola ja mun käskettiin myös alkaa laskea liikkeitä jos tuntuu että on ollut hiljainen päivä. Kerroin, että olen ajatellut että istukka edessä aiheuttaa sen, että liikkeitä ei välttämättä niin paljon tunnu, mutta lääkäri sanoi että kyllä pitäisi silti tuntua kunnolla liikkeitä joka päivä. Ja jos ei tunnu, niin sitten pitää lähteä käymään päivystyksessä... Alkoi kieltämättä vähän huolestuttaa! Eli nyt täytyy sitten oikeasti alkaa tarkkailla miten niitä liikkeitä tuntuu.

Eilen kyllä töissä huomasin että tyyppi alkoi liikkua älyttömästi kun istuin kokouksessa, ja tällaista on mielestäni tapahtunut ennenkin.. En tiedä miksi se alkoi nolottaa mua, tuntui hassulta olla miettimässä tärkeitä työasioita kun maha pomppii hulluna... :D Mutta sitten istuin posket punaisena kokouksessa, en voinut sille mitään. Kieltämättä ajatukset ehkä hieman harhaili sen jälkeen ihan muualla kun työasioissa. :)
 
Takaisin
Top